Mészáros Etelka
Megjelent: 6 éve

Így megy az outsourcing a gyakorlatban

images

NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.
Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik. Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban


- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció


További információ:

images

Az IT Services Hungary a T-Systems 100 százalékos leányvállalataként, 2006-os megalakulása óta, ICT-szolgáltatói központ funkciót lát el Magyarországon. Budapesti, debreceni, pécsi és szegedi telephelyeiken az anyavállalat – a Deutsche Telekom AG – és a cégcsoport nemzetközi ügyfelei számára egyedülálló módon, teljes körű ICT Outsourcing és rendszerintegrációs szolgáltatást biztosít. Az ITSH folyamatosan fejlődik, a kezdeti 450 főről mára 3600 főre növelte a létszámát.

Mi kell az outsourcinghoz?

Az outsourcing tevékenységnél a megfelelő informatikai hátteret, minőségi munkaerőt, az adott területre vonatkozó know-how-t említi fő szempontnak az igazgatónő, véleménye szerint a költséghatékony működést, többek között, sztenderd folyamatok kialakításával lehet megvalósítani. Emellett meghatározó a költség, ár-érték arány, szakmai háttér, a szolgáltató rugalmassága. Nem elhanyagolható a szolgáltató nemzetisége, kultúrája, hiszen az európai kultúra merőben más, mint például az indiai.
Forgács Judit

A fentieket figyelembe véve, érthető, hogy a T-Systems International anno úgy, döntött, hogy Magyarországon nyitja meg szolgáltató központját. Az ország mellett szól, többek között, a kiváló infrastruktúra, a közép-európai időzóna, a jól képzett, idegen nyelveket magas szinten beszélő szakember gárda.

Forgács Judit az ITSH sikerességének kulcsát a dolgozóik szaktudásában és lojalitásában látja. Példaként említi, hogy a cégnél dolgozók idegen nyelvi készségei jóval az átlag fölött vannak, az alkalmazottak több mint 76 százaléka beszél angolul, 40 százaléka angolul és németül, és 6 százalék körül van azok száma akik C szinten beszélnek mindkét nyelven. A lojalitást a Hewitt felméréssel támasztja alá, miszerint az elkötelezettségi szint 63 százalékos. Elmondása szerint ez az eredmény ebben az iparágban kimagasló.

A cég HR-részlege igen sokrétű feladatot lát el. A német tulajdonos az itt folyó HR-tevékenységet nem központosította, így lehetőségük van fejlesztésekkel, új alkalmazások igénybe vételével hatékonyabbá tenni a munkavégzést.
A toborzás területén is számos innovatív eszközt használnak. Így nem csak a hagyományos állásportálokat, de a social media összes lehetőségét kihasználják. Jól működik az ajánlási programjuk is, amikor a kollégák javasolnak ismerősöket munkatársnak.

A toborzási eszköztáruk kimeríthetetlen, amit az is bizonyít, hogy online toborzó játékot indítottak idén. A játékosok 4 pozíció közül választhatnak, majd 12 napon keresztül 1-1 feladatot kapnak. A legjobb eredményt elérő játékosokat állásinterjúra várják a cégnél. Az elmúlt egy hónapban már 2100-an játszottak és a legsikeresebbek között ajándékokat sorsoltak ki.

Az ITSH fontosnak tartja a vezetők és munkatársak folyamatos képzését, fejlesztését, valamint a belső karrier utak bemutatását. A kollégák számára adott a lehetőség, hogy akár management, akár szakmai területen munkakört váltsanak cégen belül. Az elmúlt évben 300 kolléga élt ezzel a lehetőséggel.

ITSH stratégiájának egyik legfontosabb eleme, hogy az úgynevezett magasabb hozzáadott értékű szolgáltatások egyre szélesebb körét biztosítsák ügyfeleik számára. A stratégiai cél megvalósításához egyre több jól képzett, adott esetben speciális szaktudással rendelkező informatikus kollégára van szüksége a cégnek. A képzett munkaerő megtalálása és alkalmazása érdekében az ITSH több éve szoros kapcsolatot ápol magyar felsőoktatási intézményekkel a piacképes, gyakorlati tudás megszerzését támogató informatikai oktatás megteremtése érdekében. A felsőoktatási együttműködések során megszerzett tapasztalataira hagyatkozva a vállalat a közelmúltban jelentette be Start programját. A program keretében az informatikai és nyelvi képzést nyújtó középiskolákat támogatják szakmai anyagokkal, nyári gyakorlattal és egyéb eszközökkel az oktatás színvonalának javítása, valamint az ICT iparág pozicionálása érdekében. .

Távlati céljaikat tekintve Forgács Judit elmondta, hogy ebben az évben is több száz fős növekedéssel számolnak.
  • 2019.10.18Office Fvck Up Day Az iroda költözés vagy átalakítás során elkövetett bakikról nem szoktunk beszélni, pedig ezekből a történetekből igazán sokat lehet tanulni. Éppen ezért 15 olyan előadót hívunk a nagyszínpadra, akik őszintén mesélnek az elbaltázott projektekről. Részletek Jegyek
  • 2019.11.14Munkajog a HR gyakorlatában Munkajogi ismeretek érthetően, rendszerezve, remek oktató tolmácsolásában! A jogszabályi naprakész tudás mellett a saját kérdéseire is választ kap. Képzésünk munkáltatói és munkavállalói oldalról is hasznos ismereteket nyújt. Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
500 munkahelyet teremtett Szegeden a 10. magyarországi jubileumát ünneplő BP Globális Szolgáltató Központ

Egy évtizede érkezett Magyarországra a BP Globális Szolgáltató Központja, amely budapesti székhelye mellett 2017-ben Szegeden is irodát nyitott. A... Teljes cikk

Mitől sikeres egy vállalati rendezvény?

Egy jó rendezvényhelyszín önmagában már kevés a sikerhez. Kreativitás, élmény, törődés, személyre szabottság, ember az emberért - ezek az új... Teljes cikk

Teljesen vagy részlegesen szervezzünk ki, ha a HR outsourcingot választjuk?

A HR outsourcing iparág 2019-ben is növekszik. A HR-nek jutó egyre összetettebb feladatok is kedveznek a kiszervezésnek, főként a kisebb vagy... Teljes cikk