Így megy az outsourcing a gyakorlatban
Outsourcingról beszélünk, amikor egy adott tevékenység magas színvonalú ellátását külső szolgáltató oldja meg és ezáltal a vállalat alaptevékenységének magas szintű ellátására koncentrálhat. Magyarország legnagyobb ICT munkaadója, az IT Services Hungary Kft. ügyvezető HR-igazgatója, Forgács Judit osztotta meg velünk gondolatait az outsourcingról valamint az ICT szolgáltató központ HR-tevékenységéről.
Mi kell az outsourcinghoz?
Az outsourcing tevékenységnél a megfelelő informatikai hátteret, minőségi munkaerőt, az adott területre vonatkozó know-how-t említi fő szempontnak az igazgatónő, véleménye szerint a költséghatékony működést, többek között, sztenderd folyamatok kialakításával lehet megvalósítani. Emellett meghatározó a költség, ár-érték arány, szakmai háttér, a szolgáltató rugalmassága. Nem elhanyagolható a szolgáltató nemzetisége, kultúrája, hiszen az európai kultúra merőben más, mint például az indiai.

A fentieket figyelembe véve, érthető, hogy a T-Systems International anno úgy, döntött, hogy Magyarországon nyitja meg szolgáltató központját. Az ország mellett szól, többek között, a kiváló infrastruktúra, a közép-európai időzóna, a jól képzett, idegen nyelveket magas szinten beszélő szakember gárda.
Forgács Judit az ITSH sikerességének kulcsát a dolgozóik szaktudásában és lojalitásában látja. Példaként említi, hogy a cégnél dolgozók idegen nyelvi készségei jóval az átlag fölött vannak, az alkalmazottak több mint 76 százaléka beszél angolul, 40 százaléka angolul és németül, és 6 százalék körül van azok száma akik C szinten beszélnek mindkét nyelven. A lojalitást a Hewitt felméréssel támasztja alá, miszerint az elkötelezettségi szint 63 százalékos. Elmondása szerint ez az eredmény ebben az iparágban kimagasló.
A cég HR-részlege igen sokrétű feladatot lát el. A német tulajdonos az itt folyó HR-tevékenységet nem központosította, így lehetőségük van fejlesztésekkel, új alkalmazások igénybe vételével hatékonyabbá tenni a munkavégzést.
A toborzás területén is számos innovatív eszközt használnak. Így nem csak a hagyományos állásportálokat, de a social media összes lehetőségét kihasználják. Jól működik az ajánlási programjuk is, amikor a kollégák javasolnak ismerősöket munkatársnak.
A toborzási eszköztáruk kimeríthetetlen, amit az is bizonyít, hogy online toborzó játékot indítottak idén. A játékosok 4 pozíció közül választhatnak, majd 12 napon keresztül 1-1 feladatot kapnak. A legjobb eredményt elérő játékosokat állásinterjúra várják a cégnél. Az elmúlt egy hónapban már 2100-an játszottak és a legsikeresebbek között ajándékokat sorsoltak ki.
Az ITSH fontosnak tartja a vezetők és munkatársak folyamatos képzését, fejlesztését, valamint a belső karrier utak bemutatását. A kollégák számára adott a lehetőség, hogy akár management, akár szakmai területen munkakört váltsanak cégen belül. Az elmúlt évben 300 kolléga élt ezzel a lehetőséggel.
ITSH stratégiájának egyik legfontosabb eleme, hogy az úgynevezett magasabb hozzáadott értékű szolgáltatások egyre szélesebb körét biztosítsák ügyfeleik számára. A stratégiai cél megvalósításához egyre több jól képzett, adott esetben speciális szaktudással rendelkező informatikus kollégára van szüksége a cégnek. A képzett munkaerő megtalálása és alkalmazása érdekében az ITSH több éve szoros kapcsolatot ápol magyar felsőoktatási intézményekkel a piacképes, gyakorlati tudás megszerzését támogató informatikai oktatás megteremtése érdekében. A felsőoktatási együttműködések során megszerzett tapasztalataira hagyatkozva a vállalat a közelmúltban jelentette be Start programját. A program keretében az informatikai és nyelvi képzést nyújtó középiskolákat támogatják szakmai anyagokkal, nyári gyakorlattal és egyéb eszközökkel az oktatás színvonalának javítása, valamint az ICT iparág pozicionálása érdekében. .
Távlati céljaikat tekintve Forgács Judit elmondta, hogy ebben az évben is több száz fős növekedéssel számolnak.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk
A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk
December 12-én váratlanul elhunyt Sass Katalin a piacvezető bérszámfejtő és HR menedzsment szolgáltató, a NEXON alapító tulajdonosa, ügyvezetője.... Teljes cikk
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 4 hónapja
- Élesedik a verseny a dobogón: itt vannak a legnagyobb HR és bérszámfejtő outsourcing cégek 4 hónapja
- Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group 4 hónapja
- A növekedés nemcsak az üzleti eredményekről szól, hanem a munkavállalók fejlődéséről is 4 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 6 hónapja
- Bérszámfejtés outsourcing: Hogyan növelheti a hatékonyságot és csökkentheti a kockázatot? 7 hónapja
- RPO: a toborzás kiszervezése megoldás lehet az SSC-k munkaerőhiányára 8 hónapja
- Fenntarthatóság és jóllét kéz a kézben - beneFit Prize interjúsorozatunk következő részében Pécsi Judittal, az UNION Biztosító HR vezetőjével beszélgettünk 8 hónapja
- 5 gyakori tévhit a bérszámfejtés kiszervezésről 9 hónapja
- Új piacra tört be a vezető HR szolgáltató - az ügyfélélmény magasabb szintjét kívánja elhozni a WHC 9 hónapja
- Új irodába költözött a régió egyik legnagyobb bérszámfejtő cége 9 hónapja