kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok

Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt.

Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok-

A 30 év alatti Z generációnak már fogyasztóként és a munkaerőpiacon is egyre meghatározóbb szerepe van, sok cég azonban még mindig küzd a megszólításukkal, megnyerésükkel - írja a K&H közleménye. 

Egyre nagyobb a rés a 12-18 év közötti Z generáció és a 30 év felettiek – azaz az Y és X generáció – között. Annak, hogy nehezen találják meg egymással a közös hangot, nem csupán az az oka, hogy a fiatalok eltérő nyelvezetet, kifejezéseket használnak. Sokkal inkább arról van szó, hogy a Z generációt már olyannyira másként kell megszólítani, hogy azt néha még a csupán pár évvel idősebb Y generáció tagjai sem tudják megugrani.

Z generációs mesterhármas: hol, hogyan és mit?

A természetes jelenség mellett, hogy saját, a korosztályra jellemző szóhasználatuk van, olyan platformokon kommunikálnak, mint például a Discord, a Twitch, a BeReal, no és persze a TikTok, amelyeknek használatába a Z generáció természetesen „belenő”, a korábbi generációknak azonban idő, energia és nem kis elszántság a platformok megismerésébe beletanulni. Emellett pedig azok a témák is igen eltérők, amelyek felkeltik a Gen Z (ejtsd: dzsenzi) figyelmét, ami nemcsak az életkorból fakad, hanem abból is, hogy ez a korosztály az általános tudás helyett inkább a hozzá közel álló egy-két dologban merül el mélyebben. Mindezek a sajátosságok különösen fontosak azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ezt a korosztályt akár vásárlóként, akár munkavállalóként el szeretnék érni.

A személyes kötődés továbbra is fontos

Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója a napokban rendezett Magyar Marketing Fesztivál meghívottjaként beszélt arról, hogy miként lehet elérni és bevonni a Gen Z tagjait.

Másra vagyunk érzékenyek. Számunkra elengedhetetlen az interakció, a visszajelzés, a választás, hogy mi döntsük el, mikor és melyik tartalomra vagyunk kíváncsiak. Emiatt a Z generáció sokszor azt érzi, hogy nem értik meg. Hiszen a tőlük idősebbek azt szokták meg, hogy ők igazodnak egy közösség elvárásaihoz, míg mi éppen fordítva: ahhoz a közösséghez csatlakozunk, amelyikkel azonosulni tudunk, aki megért minket, ahhoz viszont nagyon is ragaszkodunk.”

A Diverzumnak ma már több mint 185 ezer tagja van, ez a hazai diákság 28 százaléka. Nem csupán egy startupot, hanem óriási közösséget is építettek, köszönhetően annak a tartalomnak, amellyel a korosztályukat szeretnék segíteni a tudatosabb vásárlói döntések meghozatalában. Példájuk azonban más cégek számára is tanulságos lehet arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet és érdemes kommunikálni a mai fiatalokkal:

  • egy képernyő mindenek felett: a mobiltelefon a legfontosabb és szinte az egyetlen felület, ahol mindent (is) intéznek, így arra optimalizálva kell minden céges megjelenésnek működnie,
  • interaktív kommunikáció: ez nem az a generáció, amelyre csak úgy „ráöntheted” az információkat, ők ugyanis kérdeznek, véleményük van, részesei akarnak lenni a közösségnek,
  • nyitottság: legyünk nyitottak a korosztály számára érzékeny témákra,
  • őszinteség és átláthatóság: maradjunk hűek a saját márkánkhoz, stílusunkhoz, mert ezt a korosztályt nem tudjuk átverni, nem érdemes a szlengjüket utánozni,
  • a válasz nem választás: soha ne értékeljük alul a válaszadás fontosságát.

 

fotó: unsplash

  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel

Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk

Klimax: Dolgozó nők, akik minden nap újrahangolják magukat, mert nincs más választásuk

Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk

Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható

A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk