Járatcsökkentéssel védenék a hőségben a sofőröket
A Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége szerint a hőségriadó idején ritkítani kellene a közösségi közlekedési járatokat délelőtt 11 és délután 3 óra között, hogy hosszabb fizetett pihenőidőkkel csökkentsék a járművezetők leterheltségét, és a baleseti kockázatot.
A szakszervezet a közleményben kiemelte, a kánikula a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőkre legalább olyan hatással van, mint az utasokra, de a vezetők nem szállhatnak le néhány megálló után.
Nemes Gábor, a KSZOSZ elnöke úgy látja, hogy a hosszan tartó hőségben nincs olyan munkavédelmi intézkedés, amellyel meg lehet óvni a járművezetőket a forróság hatásaitól.
A szakszervezet által javasolt "közlekedési sziesztát" elsősorban azokon a járatokon vezetnék be, amelyeken nem légkondicionált járművek közlekednek. A tartós kánikulában a légkondicionáló sem sokat segít, hiszen az ajtókat 1-2 percenként ki kell nyitni, nincs is idő lehűteni a belső teret - tette hozzá Nemes Gábor.
MTI
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Friss, több mint 2800 magyar munkavállalót vizsgáló kutatás szerint a dolgozók jelentős része krónikus stresszel, alváshiánnyal és egészségtelen... Teljes cikk
Szeptember 15-től már minden régióban pályázhatnak a kkv-k a munkabiztonságot erősítő eszközökre - jelentette be hétfői közleményében Czomba... Teljes cikk
Egyre több magyar munkavállalót érintenek a mentális betegségek, elsősorban szorongás és depresszió, ami évente több mint 1,1 millió... Teljes cikk
- Két órára leállt a munka a győri autóalkatrészgyártó üzemben 5 hónapja
- Buszvezetőhiány sújtja az országot – hol fizetnek a legtöbbet? 5 hónapja
- Az orvostudomány és a pszichológia kiemelkedő személyiségei – 1. rész 6 hónapja
- Ő kapta az Év Menedzsere Díjat 7 hónapja
- "Meddig lehet ezt tűrni?" - Közös figyelemfelkeltő demonstrációba kezdhetnek a közlekedésben dolgozók 8 hónapja
- Sztrájkot helyeztek kilátásba a budapesti repülőtéri dolgozók 9 hónapja
- Megvan az Év Leginspirálóbb Vezetője Díj nyertese 10 hónapja
- Figyelmeztet az adószakértő: sok kisvállalkozás maradhat le az alanyi mentességről 11 hónapja
- Ez a jó toborzás titkos receptje: a recruitment új trendjei 11 hónapja
- Külföldi vendégmunkások: turbulens jogi környezet, megingó foglalkoztatói bizalom? 11 hónapja
- Nem kell pánikolni, de érdemes végiggondolni mi lenne, ha valaki elveszítené az állását 12 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja