kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

"Lepapírozott" papírmentes irodák

Nem a megtakarítás, nem a hatékonyság és nem is a környezetvédelem a legfontosabb nagyvállalati szempont a digitális irodával szemben. A szabályoknak való megfelelés mindennél fontosabb - derül ki a portálunkhoz eljuttatott felmérésből.

A Quattrosoft Kft. nagyvállalati IT igazgatók körében, elektronikus dokumentumkezelésről végzett kutatásából az is kiviláglik, hogy a megkérdezettek több mint felénél (58 százalék) ugyan bevezették elektronikus iratkezelést, de nem működik megfelelően, míg 27 százalékuknál nincs is ilyen.

A válaszadók minödssze 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy teljesen kielégítően működik náluk az elektronikus iratkezelés. A bevezetés legnagyobb akadályának a magas bevezetési és szoftverlicenc költséget nevezték meg az IT vezetők. A kutatást végző cég ügyvezetője szerint a probléma ennél jóval összetettebb.

- Az esetek többségében valójában nem a pénz jelenti az akadályt. Mivel a téma átnyúlik a szervezeti határokon, nem egyértelmű, hogy kinek a feladata. Sok esetben az IT nem rendelkezik számszerűsíthető információval a problémáról, nem látja, hogy nem megfelelően, pazarlóan működik a vállalat. Ahogyan az üzleti oldal sem látja az informatikai lehetőségeket, nem tudja milyen jelentős hatékonyságnövelés és megtakarítás érhető el - mondta Tresch András.

Azonban a legnagyobb akadályt a félmegoldások jelentik - áll a közleményben. Egyrészt a nem megfelelően működő rendszerek felemésztik az erőforrásokat, miközben nem oldják meg a problémát. Másrészt a rossz tapasztalat megnehezít minden további fejlesztést.

Határidőprés, hatósági nyomás

A hagyományos papír alapú iratkezelés terén a megkérdezett nagyvállalatoknak a határidő túllépése jelenti legnagyobb gondot, ami a válaszadók 84 százalékánál okoz problémát. Egy-egy fontos irat elvesztéséből a válaszadók 53 százalékának adódik gondja. Katasztrófahelyzet (tűz, csőtörés) miatt elveszett iratok a vállalatok 26 százalékánál okozott problémákat.

A digitális iroda 22-es csapdája

Mindez nagyban befolyásolja a vállalatokat abban, hogy milyen tényezőket tartanak fontosnak az elektronikus dokumentumkezeléssel kapcsolatosan - tette hozzá. A legtöbb válaszadó a törvényi megfelelést jelölte meg legfontosabbként - áll a portálunknak eljuttatott sajtóanyagban.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
AI és a jövő munkaerőpiaca: kinek lesz robotkollégája és kinek lesz munkahelye?

Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk

Meeting szoftverek: hogyan válasszunk?

A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk

"Ember a gépben" botrány: olcsó munkaerővel pótolták a mesterséges intelligenciát egy cégnél

A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk