kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Mentoring, mobilitás és márkaépítés: ezekkel teheti hatékonyabbá a toborzást

A Beck and Partners első Interaktív webináriumán a résztvevők saját toborzási helyzetük javítására kérhettek tanácsot a munkaerő-közvetítő cég tapasztalt toborzóitól közvetlenül. Az elhangzott konkrét javaslatok mellett szóba kerültek érdekes tendenciák, megfontolandó fejlesztési pontok, amelyek bármilyen munkáltató számára hasznosíthatók. Ilyen a mentoring rendszer, a mobilitás ösztönzése és a márkaépítés fontossága.

beck and partners-

A gazdasági káosz ellenére sem áll meg az élet; amennyiben szükség van céges fejlesztésre, vállalati hatékonyságnövelésre, nem lehet eltekinteni a toborzástól. Instabil környezetben toborozni nem kis kihívás, minden olyan intézkedés, amely az álláskeresők cégbe vetett bizalmát erősíti, segítheti a HR-osztály munkáját. A Beck and Partners munkaerő-közvetítő cég szakértői három olyan javaslattal álltak elő, amely szektortól függetlenül valamennyi cég számára megfontolandók. 

A fiatalok akarnak tanulni, csak legyen, aki tanítsa őket

Alapjában hatalmas kihívást jelent – ezzel együtt súlyos kitettséget –, ha egy cégben akadozik, vagy szélsőséges esetben egyáltalán nincs tudásmegosztás a kollégák között. Elég egy kulcsember távozása, hogy hosszú időre visszavesse a termelést, hatékony munkát. A versenyképesség zálogát jelentheti a cégek által koordinált, egységes alapon nyugvó szakmai know-how átadása a tapasztalt és a még betanuló kollégák között. Ennek legolcsóbb és legkézenfekvőbb megoldását jelentik az e-learning rendszerek alkalmazása. Ezt kiegészítendő érdemes egy vállalatnak a személyességre is hangsúlyt fektetni, és mentoring rendszerben is gondolkodni. Egy mentoring rendszer előnye az eddig soroltak mellett, hogy a mentor személyére és teljesítményére is pozitívan hat, ha rendszeresen érzi, megtapasztalja, hogy elismerik őt, felnéznek a munkájára. 

Ha szükséges, menjen a hegy 

A magyar dolgozókra általánosan jellemző, hogy nem szeretnek sokat utazni munkába. Ha mégis tömegesen van szükség munkaerőre, akkor ennek kiküszöbölésére érdemes megfordítani az eddigi gondolkodást, és az utazástámogatás helyett munkásszállást biztosítani a dolgozóknak. Különösen az energiaárak elharapódzása miatt lehet hatalmas plusz juttatás egy dolgozó számára – amely részint kiválthatja a béremelés igényét. Érdemes kikalkulálni, hogy hosszútávon mivel jár jobban egy cég: egy ilyen beruházásnak nem pusztán a toborzás és bértömeg költségének racionalizálása lehet a megtérülése, ezek mellett a munkáltatói márkára is nagyon pozitívan hat. 

Felelős, gondos munkáltatók, ideje kiemelkednetek! 

A munkáltatói márkát a közkeletű tévhittel ellentétben nem csak a toborzási kommunikáció jelenti: minden, a munkáltató iránt érzett érzelem, benyomás és tapasztalat hatással van rá, alakítja. Nem csak a beosztottaké, hanem az adott márkára munkáltatóként tekintő bármilyen személyé. Hogy a meglévő és leendő beosztottak egyaránt pozitív kontextusban gondoljanak a munkáltatóra, minél több nekik szóló, számukra vonzó gesztusra, élmény közvetítésére van szükség. Ha tudja, mi okoz elégedettséget a dolgozói körében, akkor tudja azt is, hogy a leendő kollégái mire vágyhatnak – hiszen egy közösséget akar belőlük megalkotni a hasonló tapasztalatok, tudás és érdeklődés mentén. Ezt a tudást kell megvillantani a toborzási kommunikációban. Így pozitív képet alakít ki azokban, akikre igazán szüksége van – ez pedig jelentősen megkönnyíti a toborzásukat. 

Még több tippért és személyre szabott toborzási megoldásokért keresse a Beck and Partners csapatát

 

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk