kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Mentoring, mobilitás és márkaépítés: ezekkel teheti hatékonyabbá a toborzást

A Beck and Partners első Interaktív webináriumán a résztvevők saját toborzási helyzetük javítására kérhettek tanácsot a munkaerő-közvetítő cég tapasztalt toborzóitól közvetlenül. Az elhangzott konkrét javaslatok mellett szóba kerültek érdekes tendenciák, megfontolandó fejlesztési pontok, amelyek bármilyen munkáltató számára hasznosíthatók. Ilyen a mentoring rendszer, a mobilitás ösztönzése és a márkaépítés fontossága.

beck and partners-

A gazdasági káosz ellenére sem áll meg az élet; amennyiben szükség van céges fejlesztésre, vállalati hatékonyságnövelésre, nem lehet eltekinteni a toborzástól. Instabil környezetben toborozni nem kis kihívás, minden olyan intézkedés, amely az álláskeresők cégbe vetett bizalmát erősíti, segítheti a HR-osztály munkáját. A Beck and Partners munkaerő-közvetítő cég szakértői három olyan javaslattal álltak elő, amely szektortól függetlenül valamennyi cég számára megfontolandók. 

A fiatalok akarnak tanulni, csak legyen, aki tanítsa őket

Alapjában hatalmas kihívást jelent – ezzel együtt súlyos kitettséget –, ha egy cégben akadozik, vagy szélsőséges esetben egyáltalán nincs tudásmegosztás a kollégák között. Elég egy kulcsember távozása, hogy hosszú időre visszavesse a termelést, hatékony munkát. A versenyképesség zálogát jelentheti a cégek által koordinált, egységes alapon nyugvó szakmai know-how átadása a tapasztalt és a még betanuló kollégák között. Ennek legolcsóbb és legkézenfekvőbb megoldását jelentik az e-learning rendszerek alkalmazása. Ezt kiegészítendő érdemes egy vállalatnak a személyességre is hangsúlyt fektetni, és mentoring rendszerben is gondolkodni. Egy mentoring rendszer előnye az eddig soroltak mellett, hogy a mentor személyére és teljesítményére is pozitívan hat, ha rendszeresen érzi, megtapasztalja, hogy elismerik őt, felnéznek a munkájára. 

Ha szükséges, menjen a hegy 

A magyar dolgozókra általánosan jellemző, hogy nem szeretnek sokat utazni munkába. Ha mégis tömegesen van szükség munkaerőre, akkor ennek kiküszöbölésére érdemes megfordítani az eddigi gondolkodást, és az utazástámogatás helyett munkásszállást biztosítani a dolgozóknak. Különösen az energiaárak elharapódzása miatt lehet hatalmas plusz juttatás egy dolgozó számára – amely részint kiválthatja a béremelés igényét. Érdemes kikalkulálni, hogy hosszútávon mivel jár jobban egy cég: egy ilyen beruházásnak nem pusztán a toborzás és bértömeg költségének racionalizálása lehet a megtérülése, ezek mellett a munkáltatói márkára is nagyon pozitívan hat. 

Felelős, gondos munkáltatók, ideje kiemelkednetek! 

A munkáltatói márkát a közkeletű tévhittel ellentétben nem csak a toborzási kommunikáció jelenti: minden, a munkáltató iránt érzett érzelem, benyomás és tapasztalat hatással van rá, alakítja. Nem csak a beosztottaké, hanem az adott márkára munkáltatóként tekintő bármilyen személyé. Hogy a meglévő és leendő beosztottak egyaránt pozitív kontextusban gondoljanak a munkáltatóra, minél több nekik szóló, számukra vonzó gesztusra, élmény közvetítésére van szükség. Ha tudja, mi okoz elégedettséget a dolgozói körében, akkor tudja azt is, hogy a leendő kollégái mire vágyhatnak – hiszen egy közösséget akar belőlük megalkotni a hasonló tapasztalatok, tudás és érdeklődés mentén. Ezt a tudást kell megvillantani a toborzási kommunikációban. Így pozitív képet alakít ki azokban, akikre igazán szüksége van – ez pedig jelentősen megkönnyíti a toborzásukat. 

Még több tippért és személyre szabott toborzási megoldásokért keresse a Beck and Partners csapatát

 

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új cégcsoportos modellek. Cégközösségekben a biztonság!

Eddig a cégcsoport a vagyonkezelőt és a vagyonát neki átadó termelő, szolgáltató egységek rendszerét jelentette egy tulajdonosi körön belül. Teljes cikk

Kihirdették az idei BeneFit PRIZE 2025 – for Happy Employees pályázat győzteseit a Budavári Lovardában

Idén negyedik alkalommal adták át a BeneFit PRIZE 2025 díjakat. A gálával egybekötött díjátadóra november 13-án, a Budavári Palota Lovarda... Teljes cikk

Emelkedik a 2026-os EU Kék Kártya bérminimum – mit jelent ez a munkáltatóknak?

2026-ban változik a Kék Kártyás munkavállalók bérminimuma – a jogszabály már megjelent, a felkészülés most kezdődik. Cziczárdi Györgyi, az... Teljes cikk