Mindenki itt akar dolgozni - mi a titka a 2013-as legvonzóbb magyar munkáltatóknak?
Szerdán hirdették ki 2013 legvonzóbb magyarországi munkáltatóit. Idén ismét két autóipari és egy olajipari nagyvállalat ért el dobogós helyezést. A Munkáltatói Márka Kutatás a tíz legvonzóbb hazai cég listája mellett számos aktuális munkaerő-piaci kérdésre is választ adott. A megkérdezettek azt a munkahelyet találták vonzónak, amely biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és érdekes feladatokat nyújt. Az álláskeresési lehetőségeiket tekintve az IT szektorban dolgozók a legmagabiztosabbak, és a fiatalabb korosztály valamivel magasabb fizetést képzel el magának a valós lehetőségeinél.
Az AON Hewitt és az AIESEC által végzett Munkáltatói Márka Kutatás célja a hallgatók, a pályakezdők és a munkatapasztalattal rendelkezők elvárásainak és a vállalatokról alkotott véleményének feltérképezése volt. A több mint 240 céget vizsgáló felmérés 14 ezer válaszadó véleményét tükrözi.
A vállalatoknak "tehetségmágnesként" kell működniük
A díjátadón Veres Rita, az AON Hewitt ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a munkáltatói márka (employer brand) kialakításának célja elsősorban az, hogy a tehetséges munkavállalók számára vonzóvá váljon a vállalat. Vagyis egyfajta "tehetségmágnesként" működjön a cég, ahova érdemes jelentkezni, és ahol érdemes dolgozni. A jól felépített munkáltatói márkával egyszerűbb bevonzani és megtartani a munkaerőpiacon fellelhető legjobb munkavállalókat. A társadalmi változások miatt az utóbbi években egyre nagyobb figyelem irányult a munkáltatói arculatra, ugyanis a vállalatvezetők egyre inkább kezdik felismerni azt a tényt, hogy egy márka magától is felépül, ezért érdemesebb azt tudatosan építeni. A web 2.0 és a közösségi média (Twitter, Facebook, blogok) térnyerésével ma már nem lehet megállítani az információ terjedését. A hiteles vállalat képének kialakításához pedig megtervezetten kell foglalkozni a vállalati márka építésével.
Ha javul a dolgozói elkötelezettség, az ügyfelek is elégedettebbek
Mégis mi különbözteti meg a megkérdezettek által legvonzóbbnak ítélt munkahelyeket a többi munkáltatótól? Veres Rita szerint ezen vállalatok egyrészt a tudatosan megválogatott vállalati élményekkel és történettel összekapcsolt munkáltatói márkázást a hosszú távra szóló stratégia részeként kezelik. Másrészt a legfontosabb márkanagyköveteknek a dolgozókat tartják, mivel ők alakítják leghitelesebben a cégről alkotott véleményt. Harmadrészt pedig meghökkentően és bátran kezelik a munkáltatói márkázást - bár az újszerű módszerek használata (például közösségi média, vírusmarketing) Magyarországon még kevésbé elterjedt. Jó munkáltatói márkázás eredményeként pedig nő a dolgozók elkötelezettsége.
Más kép él a nemek fejében az ideális munkahelyről
A válaszok alapján a vonzó munkahely biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és érdekes feladatokat nyújt. Az ideális munkahely mást jelent a férfiaknak és a nőknek. A férfiaknál fontosabb a vállalat sikeressége, innovativitása és a szervezet által nyújtott szakmai fejlődési lehetőségek. A nők jobban figyelembe veszik a vezetés emberközpontúságát, a munka-magánélet egyensúlyát, a vállalat társadalmi felelősségvállalását és a munkahely megközelíthetőségét.
Az IT-sok a legmagabiztosabbak, így ők várják el a legmagasabb fizetést is
A Munkáltatói Márka Kutatás során a 4200 pályakezdő és 9800 tapasztalt munkavállaló számos álláskeresési és munkahellyel kapcsolatos kérdésre is választ adott. Álláskeresési lehetőségeiket tekintve az informatikusok bizonyultak a leginkább magabiztosnak, őket a mérnökök és a vegyészek követik. A legbizonytalanabb álláskeresők közé a vendéglátás, az idegenforgalom, a kereskedelem, a beszerzés, az oktatás és az adminisztratív munkakörben dolgozók érzik magukat.
Ebből következően a fizetési elvárásokat tekintve átlag 293.000 forinttal az IT-sok pozicionálják legmagasabbra magukat a munkaerőpiacon. Őket az üzleti tanácsadók és a mérnökök követik. A jogászok és a pénzügyesek átlag 235.000 forintot szeretnének keresni, míg a marketingesek 218.000 forintot, az államigazgatásban dolgozók, a beszerzők pedig átlag 213.000 forintot. A havi fizetési elvárás sort az újságírók zárják átlag 198.000 forinttal.
A legtöbbet az MBA diploma ér
A felmérésből emellett az is kiderült, hogy a fiatalabb korosztály valamivel magasabb fizetést képzel el magának a valós lehetőségeknél. A diplomás munkavállalók átlag 258.000 forintot várnak el, a diplomával nem rendelkezők ennél 81.000 forinttal kevesebbet, a csupán alapfokú képesítéssel rendelkezők pedig csupán 145.000 forintot. Aki OKJ-s képzésben vett rész, 176.000 forintot szeretne keresni, aki Master diplomával rendelkezik, az 297.000 forintot vár el, a Phd végzettségűek már 329.000 forintnál járnak. A munkavállalók elképzelése szerint a legtöbbet az MBA ér, átlag 365.000 forintot. A diplomás, 25 évnél fiatalabb korosztály nettó havi fizetési elképzelése jelenleg átlag 173.000 forint. A 10-15 évvel idősebbeké - vagyis a 35-44 éveseké - pedig átlag 318.000.
- 2023.04.28Vezetői Best Practice Fórum VEZETŐI ÉS SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ, MOTIVÁCIÓ A fórum célja a vezetői legjobb gyakorlatok megosztása
Részletek
Jegyek
- 2023.05.10Foglalkoztatás 3.0 Nyissunk együtt a munkaerőpiac új lehetőségei felé! Hogyan lehet sikeres a 3. országból történő toborzás? Milyen munkaerőpiaci problémákat orvosolhatunk vele? Mekkora erőforrást és pénzt igényel a folyamat? Hogyan érdemes belevágni? A HR Portal és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) által közösen szervezett Foglalkoztatás 3.0 konferenciának fókuszában az Mt. 2022, év végi EU-s jogharmonizációja, valamint a 3. országbeli munkavállalók foglalkoztatása áll.
Részletek
Jegyek
- 2023.05.18Lean Konferencia Lean és digitális transzformáció Lean, energiahatékonyság, folyamatfejlesztés.
Részletek
Jegyek
Munkavégzés 30 méter magasan, konténerek pakolása joystickkel, szoros együttműködés. A darukezelő hiányszakma ma Magyarországon, így a toborzás... Teljes cikk
A stabil értékrend és a példamutatás a szervezeti kultúra alapja a cégnél. Fontos a proaktivitás és a jó kommunikációs készség azok számára,... Teljes cikk
A cégnek sem előnyös, ha a frissen felvett alkalmazott elégedetlen és hamar felmond. Mi az oka, hogy egy-egy pozíciót sokkal szebb színben tüntetnek... Teljes cikk
- KSH: 16,1 százalékkal emelkedtek a bruttó bérek egy év alatt, csökkent a reálkereset 3 napja
- Az öt fő alatti cégek is bekerülnek a KSH keresetstatisztikáiba 3 napja
- A diákok harmada szerint nem kaptak megfelelő digitális tudást az iskolában 4 napja
- 500 munkavállalónak tartottak képzést 4 millió euróért 6 napja
- Megegyezés az Audinál a béremelésekről - jelentős bérfejlesztést sikerült elérni 6 napja
- Bizonytalanság és kettősség: így látják a képzési szakemberek 2023-at 1 hete
- Vállalati beszámolási kötelezettség a fenntartható működésről 1 hete
- Fordítva nem igaz 1 hete
- Az egészségbe és az önképzésbe fektetnének a magyarok 1 hete
- Ekkora jutalmat kapnak a győri Audi dolgozói 2 hete
- Bölcsődei bértábla 2023 3 hete