kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Mindenki itt akar dolgozni - mi a titka a 2013-as legvonzóbb magyar munkáltatóknak?

Szerdán hirdették ki 2013 legvonzóbb magyarországi munkáltatóit. Idén ismét két autóipari és egy olajipari nagyvállalat ért el dobogós helyezést. A Munkáltatói Márka Kutatás a tíz legvonzóbb hazai cég listája mellett számos aktuális munkaerő-piaci kérdésre is választ adott. A megkérdezettek azt a munkahelyet találták vonzónak, amely biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és érdekes feladatokat nyújt. Az álláskeresési lehetőségeiket tekintve az IT szektorban dolgozók a legmagabiztosabbak, és a fiatalabb korosztály valamivel magasabb fizetést képzel el magának a valós lehetőségeinél.

Tegnap ünnepélyes keretek között adták át Magyarország Legvonzóbb Munkáltatói díjait. A tavalyi évhez hasonlóan a dobogó legfelső fokát 2013-ban is az AUDI Hungaria foglalhatta el. A dobogós helyeken a tavalyi évhez képest csupán annyi változás történt, hogy idén a Mercedes Manufacturing Hungary lett a második, míg a MOL Csoport végzett a harmadik helyen. A Munkáltatói Márka Kutatás alapján összeállított első tíz legvonzóbb hazai vállalat listáját az alábbi táblázat tartalmazza.



Az AON Hewitt és az AIESEC által végzett Munkáltatói Márka Kutatás célja a hallgatók, a pályakezdők és a munkatapasztalattal rendelkezők elvárásainak és a vállalatokról alkotott véleményének feltérképezése volt. A több mint 240 céget vizsgáló felmérés 14 ezer válaszadó véleményét tükrözi.

A vállalatoknak "tehetségmágnesként" kell működniük

A díjátadón Veres Rita, az AON Hewitt ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a munkáltatói márka (employer brand) kialakításának célja elsősorban az, hogy a tehetséges munkavállalók számára vonzóvá váljon a vállalat. Vagyis egyfajta "tehetségmágnesként" működjön a cég, ahova érdemes jelentkezni, és ahol érdemes dolgozni. A jól felépített munkáltatói márkával egyszerűbb bevonzani és megtartani a munkaerőpiacon fellelhető legjobb munkavállalókat. A társadalmi változások miatt az utóbbi években egyre nagyobb figyelem irányult a munkáltatói arculatra, ugyanis a vállalatvezetők egyre inkább kezdik felismerni azt a tényt, hogy egy márka magától is felépül, ezért érdemesebb azt tudatosan építeni. A web 2.0 és a közösségi média (Twitter, Facebook, blogok) térnyerésével ma már nem lehet megállítani az információ terjedését. A hiteles vállalat képének kialakításához pedig megtervezetten kell foglalkozni a vállalati márka építésével.

Ha javul a dolgozói elkötelezettség, az ügyfelek is elégedettebbek

Mégis mi különbözteti meg a megkérdezettek által legvonzóbbnak ítélt munkahelyeket a többi munkáltatótól? Veres Rita szerint ezen vállalatok egyrészt a tudatosan megválogatott vállalati élményekkel és történettel összekapcsolt munkáltatói márkázást a hosszú távra szóló stratégia részeként kezelik. Másrészt a legfontosabb márkanagyköveteknek a dolgozókat tartják, mivel ők alakítják leghitelesebben a cégről alkotott véleményt. Harmadrészt pedig meghökkentően és bátran kezelik a munkáltatói márkázást - bár az újszerű módszerek használata (például közösségi média, vírusmarketing) Magyarországon még kevésbé elterjedt. Jó munkáltatói márkázás eredményeként pedig nő a dolgozók elkötelezettsége.

Más kép él a nemek fejében az ideális munkahelyről

A válaszok alapján a vonzó munkahely biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és érdekes feladatokat nyújt. Az ideális munkahely mást jelent a férfiaknak és a nőknek. A férfiaknál fontosabb a vállalat sikeressége, innovativitása és a szervezet által nyújtott szakmai fejlődési lehetőségek. A nők jobban figyelembe veszik a vezetés emberközpontúságát, a munka-magánélet egyensúlyát, a vállalat társadalmi felelősségvállalását és a munkahely megközelíthetőségét.

Az IT-sok a legmagabiztosabbak, így ők várják el a legmagasabb fizetést is

A Munkáltatói Márka Kutatás során a 4200 pályakezdő és 9800 tapasztalt munkavállaló számos álláskeresési és munkahellyel kapcsolatos kérdésre is választ adott. Álláskeresési lehetőségeiket tekintve az informatikusok bizonyultak a leginkább magabiztosnak, őket a mérnökök és a vegyészek követik. A legbizonytalanabb álláskeresők közé a vendéglátás, az idegenforgalom, a kereskedelem, a beszerzés, az oktatás és az adminisztratív munkakörben dolgozók érzik magukat.

Ebből következően a fizetési elvárásokat tekintve átlag 293.000 forinttal az IT-sok pozicionálják legmagasabbra magukat a munkaerőpiacon. Őket az üzleti tanácsadók és a mérnökök követik. A jogászok és a pénzügyesek átlag 235.000 forintot szeretnének keresni, míg a marketingesek 218.000 forintot, az államigazgatásban dolgozók, a beszerzők pedig átlag 213.000 forintot. A havi fizetési elvárás sort az újságírók zárják átlag 198.000 forinttal.

A legtöbbet az MBA diploma ér

A felmérésből emellett az is kiderült, hogy a fiatalabb korosztály valamivel magasabb fizetést képzel el magának a valós lehetőségeknél. A diplomás munkavállalók átlag 258.000 forintot várnak el, a diplomával nem rendelkezők ennél 81.000 forinttal kevesebbet, a csupán alapfokú képesítéssel rendelkezők pedig csupán 145.000 forintot. Aki OKJ-s képzésben vett rész, 176.000 forintot szeretne keresni, aki Master diplomával rendelkezik, az 297.000 forintot vár el, a Phd végzettségűek már 329.000 forintnál járnak. A munkavállalók elképzelése szerint a legtöbbet az MBA ér, átlag 365.000 forintot. A diplomás, 25 évnél fiatalabb korosztály nettó havi fizetési elképzelése jelenleg átlag 173.000 forint. A 10-15 évvel idősebbeké - vagyis a 35-44 éveseké - pedig átlag 318.000.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nézz be, így néz ki az Autówallis új irodája

Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk

Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak

A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk

Felmérés: egyre több álláskeresőt ér diszkrimináció az életkora miatt

Egy kutatás szerint az életkorral kapcsolatos előítéletek nem csak a felvételi folyamatot, de a munkahelyi viszonyokat is érintik. Teljes cikk