kapubanner for mobile
Szerző: Szarka Dóra
Megjelent: 12 éve

Mindenki itt akar dolgozni - mi a titka a 2013-as legvonzóbb magyar munkáltatóknak?

Szerdán hirdették ki 2013 legvonzóbb magyarországi munkáltatóit. Idén ismét két autóipari és egy olajipari nagyvállalat ért el dobogós helyezést. A Munkáltatói Márka Kutatás a tíz legvonzóbb hazai cég listája mellett számos aktuális munkaerő-piaci kérdésre is választ adott. A megkérdezettek azt a munkahelyet találták vonzónak, amely biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és érdekes feladatokat nyújt. Az álláskeresési lehetőségeiket tekintve az IT szektorban dolgozók a legmagabiztosabbak, és a fiatalabb korosztály valamivel magasabb fizetést képzel el magának a valós lehetőségeinél.

Tegnap ünnepélyes keretek között adták át Magyarország Legvonzóbb Munkáltatói díjait. A tavalyi évhez hasonlóan a dobogó legfelső fokát 2013-ban is az AUDI Hungaria foglalhatta el. A dobogós helyeken a tavalyi évhez képest csupán annyi változás történt, hogy idén a Mercedes Manufacturing Hungary lett a második, míg a MOL Csoport végzett a harmadik helyen. A Munkáltatói Márka Kutatás alapján összeállított első tíz legvonzóbb hazai vállalat listáját az alábbi táblázat tartalmazza.



Az AON Hewitt és az AIESEC által végzett Munkáltatói Márka Kutatás célja a hallgatók, a pályakezdők és a munkatapasztalattal rendelkezők elvárásainak és a vállalatokról alkotott véleményének feltérképezése volt. A több mint 240 céget vizsgáló felmérés 14 ezer válaszadó véleményét tükrözi.

A vállalatoknak "tehetségmágnesként" kell működniük

A díjátadón Veres Rita, az AON Hewitt ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a munkáltatói márka (employer brand) kialakításának célja elsősorban az, hogy a tehetséges munkavállalók számára vonzóvá váljon a vállalat. Vagyis egyfajta "tehetségmágnesként" működjön a cég, ahova érdemes jelentkezni, és ahol érdemes dolgozni. A jól felépített munkáltatói márkával egyszerűbb bevonzani és megtartani a munkaerőpiacon fellelhető legjobb munkavállalókat. A társadalmi változások miatt az utóbbi években egyre nagyobb figyelem irányult a munkáltatói arculatra, ugyanis a vállalatvezetők egyre inkább kezdik felismerni azt a tényt, hogy egy márka magától is felépül, ezért érdemesebb azt tudatosan építeni. A web 2.0 és a közösségi média (Twitter, Facebook, blogok) térnyerésével ma már nem lehet megállítani az információ terjedését. A hiteles vállalat képének kialakításához pedig megtervezetten kell foglalkozni a vállalati márka építésével.

Ha javul a dolgozói elkötelezettség, az ügyfelek is elégedettebbek

Mégis mi különbözteti meg a megkérdezettek által legvonzóbbnak ítélt munkahelyeket a többi munkáltatótól? Veres Rita szerint ezen vállalatok egyrészt a tudatosan megválogatott vállalati élményekkel és történettel összekapcsolt munkáltatói márkázást a hosszú távra szóló stratégia részeként kezelik. Másrészt a legfontosabb márkanagyköveteknek a dolgozókat tartják, mivel ők alakítják leghitelesebben a cégről alkotott véleményt. Harmadrészt pedig meghökkentően és bátran kezelik a munkáltatói márkázást - bár az újszerű módszerek használata (például közösségi média, vírusmarketing) Magyarországon még kevésbé elterjedt. Jó munkáltatói márkázás eredményeként pedig nő a dolgozók elkötelezettsége.

Más kép él a nemek fejében az ideális munkahelyről

A válaszok alapján a vonzó munkahely biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és érdekes feladatokat nyújt. Az ideális munkahely mást jelent a férfiaknak és a nőknek. A férfiaknál fontosabb a vállalat sikeressége, innovativitása és a szervezet által nyújtott szakmai fejlődési lehetőségek. A nők jobban figyelembe veszik a vezetés emberközpontúságát, a munka-magánélet egyensúlyát, a vállalat társadalmi felelősségvállalását és a munkahely megközelíthetőségét.

Az IT-sok a legmagabiztosabbak, így ők várják el a legmagasabb fizetést is

A Munkáltatói Márka Kutatás során a 4200 pályakezdő és 9800 tapasztalt munkavállaló számos álláskeresési és munkahellyel kapcsolatos kérdésre is választ adott. Álláskeresési lehetőségeiket tekintve az informatikusok bizonyultak a leginkább magabiztosnak, őket a mérnökök és a vegyészek követik. A legbizonytalanabb álláskeresők közé a vendéglátás, az idegenforgalom, a kereskedelem, a beszerzés, az oktatás és az adminisztratív munkakörben dolgozók érzik magukat.

Ebből következően a fizetési elvárásokat tekintve átlag 293.000 forinttal az IT-sok pozicionálják legmagasabbra magukat a munkaerőpiacon. Őket az üzleti tanácsadók és a mérnökök követik. A jogászok és a pénzügyesek átlag 235.000 forintot szeretnének keresni, míg a marketingesek 218.000 forintot, az államigazgatásban dolgozók, a beszerzők pedig átlag 213.000 forintot. A havi fizetési elvárás sort az újságírók zárják átlag 198.000 forinttal.

A legtöbbet az MBA diploma ér

A felmérésből emellett az is kiderült, hogy a fiatalabb korosztály valamivel magasabb fizetést képzel el magának a valós lehetőségeknél. A diplomás munkavállalók átlag 258.000 forintot várnak el, a diplomával nem rendelkezők ennél 81.000 forinttal kevesebbet, a csupán alapfokú képesítéssel rendelkezők pedig csupán 145.000 forintot. Aki OKJ-s képzésben vett rész, 176.000 forintot szeretne keresni, aki Master diplomával rendelkezik, az 297.000 forintot vár el, a Phd végzettségűek már 329.000 forintnál járnak. A munkavállalók elképzelése szerint a legtöbbet az MBA ér, átlag 365.000 forintot. A diplomás, 25 évnél fiatalabb korosztály nettó havi fizetési elképzelése jelenleg átlag 173.000 forint. A 10-15 évvel idősebbeké - vagyis a 35-44 éveseké - pedig átlag 318.000.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Itt vannak az Év Irodái

2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk

5G-távirányítású járművek és autókamrás tesztelés a holnap női mérnökeivel

Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk

Kiderült: az ügyfélélmény fejlesztése a munkavállalók lojalitását is növeli

A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk