Hogyan alakítja át a digitalizáció a szellemi és fizikai munkaköröket?

Jelen cikkünkben a munka világának jövőbeni változásával, s ezek hatásaival szeretnénk foglalkozni, melyek motorja a mindent átható digitalizáció és a technológiai eszközök összeköttetése, valamint azok kommunikációja lesz. Vajon milyen új meghatározó kihívásokkal kell számolnunk a következő évek során a szellemi és a fizikai munkakörök tekintetében és miért? tovább..

Jobbak lettek a munkakörülményei, mióta munkaerőhiány van?

HR körökben folyamatosan a munkaerő megszerzése és megtartása a téma, mint a 2017-es év legnagyobb kihívása. De mennyit tesznek valóban a munkáltatók? Erre vagyunk kíváncsiak, ezért aktuális szavazásunkban azt a kérdést tesszük fel, hogy változtak-e olvasóink munkakörülményei a munkaerőhiánynak köszönhetően. tovább..

Randstad: a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el a magyarok

Teganap adták át a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatásán alapuló Randstad Employer Brand díjakat. A legvonzóbb munkáltatók esetében nem volt nagy meglepetés: az előző évekhez hasonlóan az Audi és a Mercedes végzett az élen, a harmadik helyre pedig a tavaly még negyedik LEGO lépett elő - írta a Randstad. tovább..

Az Employer Branding H-oldala

Az Employer Branding, vagy munkáltatói márkaépítés ma annyira népszerű téma, hogy szinte folyamatosan napirenden van. Mindenhonnan azt halljuk, hogy nincs megfelelő számú és képzettségű munkaerő, vagy ha mégis, akkor a cégek nehezen tudják szerződtetni, azután megtartani őket. Ezért aztán a munkáltatói márkaépítés most szinte minden cégnél aktuális. Egy fontos dolog azonban hiányzik az erre célzott programokból: a hiteles beszéd. tovább..

Top 5 employer branding hiba az állásbörzén

Az állásbörzék ifjú és tapasztalt talentek becserkészésére egyaránt jó terepet jelenthetnek, erre bizony számos jó példát ismerünk, láttunk is a kiállítóktól. Azonban csodálkozva tapasztaltuk, hogy a toborzási nehézségek ellenére egyes cégek ”lazán” elengedtek tehetséges jelölteket. Ez a "lazaság" a potenciális munkavállalók szemében könnyen egy másik cég malmára hajthatja a vizet, aki többet, jobbat és hitelesebben mutat meg magáról. Összegyűjtöttük a top 5 állásbörzés rossz példát, ahogy a HVG állásbörzén tapasztaltuk. Lássuk azok kiállítói, illetve munkavállalói részről keltett benyomásait, tanulságait, osztja meg tapasztalatait a Munkáltatói márka blog. tovább..

A munkáltatói márkaépítésről II. - Kovács Bernadett

A munkáltatói márka befelé irányuló cselekvésekből, és kifelé kommunikációból áll. Előbbivel azt szeretnénk elérni, hogy a meglévő munkatársak minden szempontból - szakmai és emberi - jól érezzék magukat, utóbbival pedig ezt megmutatjuk azoknak, akiket szeretnénk, ha a jövőben a munkatársaink lennének. Beszélgetés Kovács Bernadett, a Docusoft marketing és PR menedzserével. tovább..

Hogyan támogathatja a toborzást és a megtartást a hatékony munkáltatói márkaépítés?

A munkaerőhiány, illetve a toborzás-megtartás kérdésköre napjainkra a magyar vállalatok első számú kihívásává vált. A problémát fokozza, hogy komplex megoldást igényel, melyet átfogóan a munkáltatói márka építés fogalmával szoktak társítani a szakemberek. Ezzel a témával foglalkozott a márkakommunikáció oldaláról közel 130 kommunikációs-, HR szakember, cégvezető és civil szervezeti munkatárs, akik a Brandbook.hu és a Brand Content által közösen szervezett „Márkaépítés a munkaerőpiacon” konferencián ismerkedtek a munkáltatói márka fogalmával. tovább..

A HR munka nehezét elvégzi a márka

Azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak jönni, hogy a márka a munka nehezét elvégzi helyettük - tanulmányt készített arról az Oracle, hogy milyen irányban érdemes a HR-nek munkáltatói márkát építeni. tovább..

Így épített munkáltatói márkát a Vodafone, Generali, Hilti és az Eaton

A Vodafone és a Hilti egyetemekkel vette fel a kapcsolatot, a Generali tereket ad a közösségi programoknak, az Eaton célja az volt, hogy minél több munkavállaló megismerje. 2016-os munkáltatói márkaépítő tevékenységükről kérdeztük a cégeket. tovább..

A munkavállalói boldogság mint vállalati erősség

Mikor kérdezted meg legutóbb a kollégáidat, hogy az ő értékeik (azaz az emberi és dolgozói értékek) még mindig harmóniában vannak-e azokkal az értékekkel, amelyekre a szervezeted, céged vagy vállalatot létrehoztad? Csak elvárás-teljesítés megbeszéléseitek vannak időközönként, vagy érték megbeszéléseitek is? Ettől már csak egy következő szint, ha a dolgozói értékek harmonizálnak a márkaértékeinkkel is. tovább..

További cikkek
Rejtőnek nem volt munkahelye: celeb lett és műfajt teremtett

Rejtő Jenő a márkaépítés nagymestere volt: ezzel is kitűnt a kortárs írók közül. Az elképesztő memóriával rendelkező író szabadúszóként teremtett műfajt. Teljes cikk

A munkavállalói boldogság mint vállalati erősség

Mikor kérdezted meg legutóbb a kollégáidat, hogy az ő értékeik (azaz az emberi és dolgozói értékek) még mindig harmóniában vannak-e azokkal az... Teljes cikk

Fából vaskarika, mégis minden cég csinálja

Mit jelent az employer branding? Lehet, hogy feltalálják vele a meleg vizet, vagy valódi ékes aranygyűrű a vállalat életében, egy biztos: az országos... Teljes cikk

A hatáskör korlátolt, a felelősség korlátlan

Most lesz tizedik éve, hogy az amerikai multinacionális tech-cég, az Oracle hazai leányvállalatát ugyanaz az ügyvezető irányítja, sikeresen. Ez az... Teljes cikk

Vonzó munkáltatói márka vs. új kollégák beillesztése

Az Employer Branding folyamathoz kapcsolódóan többször említettük már, hogy véleményünk szerint a munkáltatói márkaépítésnek nem az általános... Teljes cikk

Facebook