A HR munka nehezét elvégzi a márka

Azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak jönni, hogy a márka a munka nehezét elvégzi helyettük - tanulmányt készített arról az Oracle, hogy milyen irányban érdemes a HR-nek munkáltatói márkát építeni. tovább..

Így épített munkáltatói márkát a Vodafone, Generali, Hilti és az Eaton

A Vodafone és a Hilti egyetemekkel vette fel a kapcsolatot, a Generali tereket ad a közösségi programoknak, az Eaton célja az volt, hogy minél több munkavállaló megismerje. 2016-os munkáltatói márkaépítő tevékenységükről kérdeztük a cégeket. tovább..

A munkavállalói boldogság mint vállalati erősség

Mikor kérdezted meg legutóbb a kollégáidat, hogy az ő értékeik (azaz az emberi és dolgozói értékek) még mindig harmóniában vannak-e azokkal az értékekkel, amelyekre a szervezeted, céged vagy vállalatot létrehoztad? Csak elvárás-teljesítés megbeszéléseitek vannak időközönként, vagy érték megbeszéléseitek is? Ettől már csak egy következő szint, ha a dolgozói értékek harmonizálnak a márkaértékeinkkel is. tovább..

A hatáskör korlátolt, a felelősség korlátlan

Most lesz tizedik éve, hogy az amerikai multinacionális tech-cég, az Oracle hazai leányvállalatát ugyanaz az ügyvezető irányítja, sikeresen. Ez az üzleti életben szinte egyedülálló eredmény többek közt annak köszönhető, hogy Reményi Csaba olyan első számú vezetővé tudott válni, amelyet a korábbi, és a jelenlegi időszak is egyaránt elvár. Világválságban induló csúcsvezetői karrier-indulásáról, és a mostani kihívásokról, illetve eredményekről beszélt a HR Portálnak. tovább..

Vonzó munkáltatói márka vs. új kollégák beillesztése

Az Employer Branding folyamathoz kapcsolódóan többször említettük már, hogy véleményünk szerint a munkáltatói márkaépítésnek nem az általános szlogenekről és felületes külsőségekben megjelenő újításokról kellene szólnia. Sokkal inkább a kulcsfontosságú szakterületek valós együttműködéséről, tapasztalt szakemberek irányításával, hosszútávon és tervezett formában. Ehhez pedig a fő eszköz konkrétan nem más, mint a HR elemek komplex, aktív fejlesztése és működtetése a modern kommunikációs csatornák rendszeres használatával. tovább..

A norvég favágók átdobták a pesti srácokat

A Fjordox egy kitalált cég valós megjelenésekkel: honlappal, facebook oldallal és egy népszerűsítő videóval, amely vonzó munkakörnyezettel csábított fiatalokat egy business support center-be. Azt állította a projektben együtt dolgozó Aon Hewitt és a Colibri HR Solution, hogy a Fjordox Hungary egy norvég fakitermelő és feldolgozó vállalat budapesti szolgáltatóközpontja, vagyis adott volt, hogy sok fiatal elhiggye, létezik a cég és várja az álláskeresőket. Ez így történt, sokan elhitték. tovább..

Ha heti 5 napból 4 érdekes, akkor marad a munkavállaló

A világon másodikként írt könyvet a munkáltatói márkáról még 2006-ban Brett Minchington. Véleménye szerint akkor működik a legjobban az employer branding, ha üzleti funkcióként tekintünk rá. Ha nem működik, akkor elképzelhető, hogy 5 munkanapból csupán 2 napot tölt valaki kedvvel a munkahelyén - így viszont új lehetőségeket fog keresni. Pankotai Balázs beszélgetett Brett Minchingtonnal. tovább..

A tudatalatti előítéleteken veszítenek a cégek

A Prezi nyitott, és jól is teszi, mert sikeresebbek azok a cégek, melyek nyitottak a sokszínűségre. A roma fiút be sem hívják állásinterjúra, ha fotót csatol az önéletrajzához, sőt az egyetemen is takarítónak nézte a tanár. Egy kiválasztás során, ha négy ember jut be az utolsó interjú fordulóba, és abból mindössze egy nő, akkor 0 százalék esélye van, hogy őt vegyék fel. Minden második munkavállaló találkozott már valamelyik típusú diszkriminációval a munkahelyén. tovább..

Kész munkáltatói arculat három hónap alatt?

Rugalmasság, folyamatos fejlődési lehetőség - ezek a szavak kiüresedtek. Új értékeket kell letenni a munkavállalók elé, hogy egy cég vonzóvá válhasson a szemükben. A cégek többségénél a jelenlegi munkavállalók sincsenek tisztában a cég értékeivel, nemhogy ezt kifelé sikerrel tudnák kommunikálni - Barathi Tamás, a Colibri alapítója, employer branding kommunikációs szakértő, 2015 HR Innovátora, többek között erről is fog beszélni a HR Pikniken. A konferencián bemutat majd egy érdekes kísérletet is: 3 hónap alatt fel lehet-e építeni a nulláról egy munkáltatói arculatot? tovább..

Ki építi leghatékonyabban a munkáltatói márkát?

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés izgalmas és új szakterületének hazai intézményi formálója. A vállaltok érdeklődése jelentős az új szakterület iránt, éppen ezért hirdeti meg második alkalommal a MPRSZ az Employer Branding Awardot. tovább..

    Munkáltatói márkaépítés vállalaton belül

    A hiteles márka az elkötelezett, tehetséges munkavállalók hívó szava. A cégeknek három védjegye van: a termék márkája, mely az árura és szolgáltatásra irányul, a munkáltató márkája, mely megmutatja, hogy a vállalat milyen értékeket képvisel, és a tehetség márkája, mely a szakemberek és kiválóságok megszerzésére és megtartására fókuszál, mondta Földváry Beáta, a WIFI Hungaria ügyvezető igazgatója a cég Oktató és Továbbképző Intézete által szervezett Menedzser Fórumon. A három összetevő kapcsolatáról, egymásra hatásáról osztották meg tapasztalatikat a meghívott előadók. tovább..

    Berobbanó Z, vezető Y és kiégő X generáció - Ez az azonnali reakciók korszaka

    Hogy hogyan szólítsuk meg a munkaerőpiacra éppen belépő fiatalokat, akik a nap 24 órájából legalább 18-ban a telefonjukat nyomkodják, chat alapon kommunikálnak és 3 másodperces videókat osztanak meg? Szalay Nadja, az Aon Hewitt és Barathi Tamás, a Colibri HR Solution szakembere kereste ezekre az új kihívásokra a választ az Online Toborzási Konferencia Zemployer Branding Workshopján. Berögzült sztereotípiák, tűzoltós megoldások? A szakemberek válasza inkább a gyors reakció, ráadásul a tér minden lehetséges szegletében. Mert a mai álláskeresőkkel szembejönnek az ajánlatok, nem nekik kell vadászniuk azokat. tovább..

    További cikkek
    Berobbanó Z, vezető Y és kiégő X generáció - Ez az azonnali reakciók korszaka

    Hogy hogyan szólítsuk meg a munkaerőpiacra éppen belépő fiatalokat, akik a nap 24 órájából legalább 18-ban a telefonjukat nyomkodják, chat alapon... Teljes cikk

    Hogyan mérhető az Employer Branding folyamat? Mérjük meg magunkat!

    Őszindító sorozatunkban az Employer Branding folyamathoz kapcsolódó mérhetőség kérdéskörét vizsgáljuk. Megnézzük, hogyan lehet visszamérni és... Teljes cikk

    12 magyar vállalkozás versenyben a European Business Awardért

    A szakmai díjak nem csupán az üzleti partnerek felé történő kommunikáció fontos, meggyőző elemei, de a dolgozói lojalitást is növelik – derült... Teljes cikk

    Ha elkötelezett dolgozóid vannak, nem lesz HR-krízis a cégednél

    A HR szakma óriási erőfeszítéseket tesz, hogy meggyőzze a menedzsmentet, megéri az elkötelezettséget erősítő felelős magatartás. Az egyik fő... Teljes cikk

    A középiskolások a klasszikus foglalkozásokról sem tudják, hogy melyik milyen munkát takar

    A munka lehet öröm, szenvedély, a munkahely vidám. Jó dolog egy csapathoz tartozni, annak szerves részévé válni. Mindezeken keresztül... Teljes cikk