Megszűnnek a szervezeti humán erőforrás osztályok, marad helyettük egy HR portál, egy call center, valamint egyetlen személy, aki ellátja a stratégiai feladatokat.
Virtuális HR - mi lesz az emberrel? 2003. április 23. " class="kapcsszoveg">Molnár Zsuzsanna Megszűnnek a szervezeti humán erőforrás osztályok, marad helyettük egy HR portál, egy call center, valamint egyetlen személy, aki ellátja a stratégiai feladatokat. hirdetés Szakértők szerint az emberi erőforrás menedzsment rutinfeladatait a jövőben láthatatlan kezek" intézik. A vállalatoknál nem lesz többé HR osztály, a munkatársak nem kereshetik fel ügyes bajos dolgaikkal a HR-est. Az úgynevezett HR portálok virtuális megtestesítői lesznek a korábbi szervezeti egységnek, ha pedig valaki személyes kapcsolatra vágyik, felhívhatja a call centert, ahol készségesen felelnek minden kérdésére. Az adminisztrációs feladatok nyűgétől szabadulva elég egy vagy két HR-es, aki a stratégiai tervezésről gondoskodik.Nyitva mindenki előtt Egyes vállalatoknála munkatársak beleláthanak a rendszer működésébe is. A centerek alkalmazottainak munkáját egy szoftver követi, amelynek segítségével jól látható, hogy a kapott feladat megoldásában hol tartanak. A menedzsment és az alkalmazottak követni tudják, hogy mikor jutnak hozzá a kért információkhoz. Változások kora A filozófiaváltás oka a növekvő specializáció és a költséghatékonyság nyomása. A vállalatok újraszervezik a HR osztályt, legtöbb feladatát egy shared service center veszi át. Ez egy internetes HR potálból és egy call centerből áll. A HR-nek együtt kell fejlődnie a technológiával mondja Mercsák Andrea, a Ford Motor Hungária Kft. és az FCE Credit Hungária Rt. humánerőforrás-igazgatója. - A mai mukahelyi környezetben az emberek hozzászoknak a számítógép használatához, és az elidegenített kapcsolatokhoz." Az állandó költségek is csökkenek az új megoldásokkal, mert azokat általában egy külső szolgáltató segítségével valósítják meg, vagyis gyakorlatilag kiszervezik a HR rutinfeladatait. Így átláthatóbb lesz a költségek szerkezete is. A rendszer rugalmas és könnyen hozzáférhető, a munkatársak szabadon használhatják a szolgáltatásokat. Az alkalmazotti és vezetői önkiszolgáló rendszerek automatizálják a HR adminisztrációs feladatait, és ezzel át is adják a felelősséget a vállalat alkalmazottainak. Nálunk is működik már intranet, amelyet a vállalat alkalmazottai szívesen használnak számol be tapasztalatairól Mercsák Andrea -, call center itthon még nincs, de a Ford más, külföldi vállalatánál már működik, és tapasztalataink szerint igen elégedettek vele az ott dolgozók."Szabályozott shared service centerek A HR portálból és call centerből álló shared service centerekben a funkciók egymás mellé rendelésével egy helyen halmozódnak fel a kompetenciák és a tudás. Pontos szabályok határozzák meg, hogy az egyes ügyfelek, vagyis a vállalat alkalmazottai milyen szolgáltatásokat vehetnek igénybe. A munkatársak telefonon vagy az interneten léphetnek kapcsolatba a shared servic-szel, kérdéseiket faxon vagy e-mailen is elküldhetik. Az egyes kérések feldolgozási és megválaszolási ideje szigorúan szabályozva van, csakúgy, mint a szolgáltatás minősége. A menedzsment számára rendelkezésre áll egy tancsadói iroda is, ahol a bonyolultabb kérdésekre is válaszolnak. Ha a vezetők olyan információkat, jelentéseket igényelnek, melyek lekérdezése bonyolult, a tanácsadók akár napokat is eltölthetnek a kérdés megválaszolásával. Végre stratégiai szerepben A HR szakemberek régóta hangoztatják, hogy az emberi erőforrás menedzsmentnek stratégiai szerepe van a vállalatnál, ezt mára sok felsővezető fel is ismerte. A rengeteg rutinfeladat mellett azonban sok HR osztálynak már nem jut ideje a stratégiai tervezésre. Ha a HR végre felszabadul a napi adminisztráció alól, akkor be tudja tölteni a stratégiai partner szerepét" véli Mercsák Andrea. Így végre az alapvető képességekre és a stratégiai tervekre, illetve azok gyakorlati átültetésére koncentrálhatnak. Szakértők szerint 1-2 alkalmazott is el tudja látni ezeket a feladatokat, sőt egyesek azt pedzegetik, talán egy HR-esre sem lesz szükség. Én nem hiszek abban, hogy egy ember sem fog maradni a cégeknél a HR-es pozíciójában mondta el a véleményét Mercsák Andrea. - Egyrészt egy számítógép soha sem lehet üzleti partner, másrészt az ermberi erőforrás menedzsment, mint azt a neve is mutatja, emberekről szól, ezért nem lehet, hogy a munkatársak mindig csak egy számítógéppel és egy telefonvonal végén ülő ismeretlennel osszák meg gondjaikat."
Kedves Olvasónk!
Úgy tapasztaljuk, hogy Ön hirdetésblokkoló rendszert használ. Kérjük az oldal zavartalan olvasása érdekében kapcsolja ki ezt a funkciót,
majd kattintson ide!
Köszönjük!
Amennyiben nem kívánja vagy tudja kikapcsolni a hirdetésblokkoló rendszert, akkor is elérheti oldalunkat, de a felhasználói élmény sérülhet.
Kattintson ide, ha így folytatná a böngészést.
Köszönjük együttműködését.