kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

A versenyelőny az emberi erőforrás tőkében rejlik?

"…a vállalatok egyetlen fenntartható versenyelőnye a jövőben azok emberi erőforrás tőkéjében rejlik…" – állítják a szakértők. Egy vállalat könyv szerinti értéke és tőzsdei értéke között átlagosan 9-10-szeres eltérés van. Az eltérés egyik igen jelentős okát a humán tőke jelenti.

Tudjuk, hogy a hatékony HR tevékenység versenyelőnyhöz juttatja a szervezetet. Ahhoz, hogy egy vállalat valóban versenyelőnyt tudjon kovácsolni humán tőkéjéből, be kell látnia, hogy HR szakembereinek képzése elengedhetetlen alapkövetelmény.

Így már elég kézenfekvő, hogy a HR szakemberek miért is vesznek részt ma szakmai továbbképzéseken:

  • Mert fejleszteni kívánják a szakmai kompetenciáikat
  • Vagy mert szeretnék frissíteni a szakmai ismereteiket
  • Tapasztalatot szeretnének cserélni, és HR-es kapcsolati tőkéjüket szeretnék növelni
  • Esetleg a karrierjük építése miatt, egy további szakképesítés megszerzéséért

    A vállalat vezetése és a „piac” egyre nagyobb szaktudást igénylő elvárásokat támaszt a HR szakemberek felé, úgy, mint az üzleti szemlélet átvétele, a hatékony stratégiai partnerként való részvétel a vállalat irányításában, a támogató, szolgáltató szerepnek az erősítése, a társadalmi és kulturális változások eredményes kezelése.
    A fentieken túl a HR szakembereknek versenyképes tudásuk fenntartása és szakmai karrierjük építése komoly kihívást jelent.
    A HR szaktudás birtoklása, eredményes gyakorlása tehát közös érdeke a vállalatoknak és a humán erőforrásukkal foglalkozó szakembereiknek.

    Egy biztos! HR szakterületen az új szakmai ismeretek és kompetenciák, a naprakész és magabiztos szakmai tudás iránti igények egyre komolyabb elvárásokat támasztanak a képzésükkel foglalkozó intézmények számára is.

    A Sämling Kft. Magyarországon egyedülálló Nemzetközi HR menedzsment képzést indít, mellyel egyszerre szerezhetők meg a legfrissebb szakmai ismeretek és fejleszthetők a szakmai kompetenciák.

    A képzést a legújabb nemzetközi HR trendek mellett számos esettanulmány feldolgozása és tréningszerű elemek teszik gyakorlatorientálttá.



    A képzés folyamán megszerezhető ismeretek és kompetenciák

    A hallgatók a képzés elvégzése után tisztábban látják az összefüggéseket az emberek viselkedése és a szervezeti viselkedés között. Felismerik a különböző típusú csoportdinamikákat és képesek lesznek ezeket szakszerűen kezelni.

    Megértik a vállalati kultúra lényegét és felismerik mindennapi megjelenési formáit, illetve hatásait az emberek munkavégzésére.

    Megszerzik a HR munkát befolyásoló stratégiai döntések elemzéséhez szükséges ismereteket. Az elemzések alapján kritikai észrevételeket tehetnek a döntésekre vonatkozóan és eredményesen képviselhetik a HR álláspontját. Aminek köszönhetően a vállalaton belüli HR menedzsment stratégiai partnerként léphet fel a vállalat irányításában.

    Felismerik az emberi erőforrás különbözőségéből adódó előnyöket, és képesek lesznek ezeket vállalati  versenyelőnnyé kovácsolni. Továbbá képessé válnak a folyamatosan változó vállalati környezetben a leghatékonyabb kommunikációs stratégiák és a legcélravezetőbb munkamódszerek kiválasztására és azok eredményes alkalmazására.

    Tanítási módszer

    A képzés folyamán a hallgatók elméleti alapokat kapnak az adott témáról, melyeket gyakorlati esetekkel is illusztrálunk. Ezt követően kiscsoportos munkát végeznek, melyen esettanulmányokat dolgoznak fel. Az esettanulmányokat megadhatja a tréner, de a hallgatók is hozhatják, a saját, megtörtént eseteiket.

    A közös munkát követően a csapatok röviden prezentálják elgondolásukat az adott feladatról, melyre a többiek reflektálhatnak, sőt olykor értékelniük kell társaik munkáját.

    Az így kialakult közös diskurzus, az önálló problémamegoldást, a kritikai gondolkodást és a csapatmunka fejlesztését is hivatott elősegíteni.
    Tesztek és szerepjátékok is helyet kapnak a képzésben. Ezeken keresztül a hallgatók általános emberismerete (személyészlelési képességei), szakmai önismerete és a társas helyzetek hatékony kezelésének készsége, mint kulcskompetenciák szintén fejlesztésre kerülnek.

    A fenti módszerekkel az olyan intellektuális készségeket is, mint a kritikai elemzés, a szintézis, és a problémamegoldás a kurzus alatt csoporthelyzetben fejlesztjük (szemináriumok, workshopok, csoportmunkák).

    Tematika
    Bevezetés a szervezeti viselkedés és a menedzsment alapjaiba
    A kulturális környezet és a vállalati viselkedés szinergiája, a vállalati kultúra modelljei
    Magas teljesítményű csoportok kialakítása és motivációja
    A csoportközi viszonyok menedzselése és a hatékony tárgyalás
    A HR gyakorlati alapjainak a tisztázása
    A HR belső szolgáltatásainak rendszere
    Nemzetközi HR menedzsment trendek
    HR stratégia keretei
    Toborzás, kiválasztás
    Teljesítménymenedzsment
    Fejlesztés
    Változásmenedzsment a HR hatékonyságának fejlesztése érdekében



    • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Több mint 27 éves HR vezetői tapasztalatát viszi be a Corvinus képzésébe

    Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk

    Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

    A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk