kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 14 éve

Kevesebb óraszámot akarnak a pedagógusok

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) azt szeretné, ha minél előbb csökkenne a pedagógusok óraszáma a jelenlegi 22-ről legalább a korábbi 20 órára.

Kerpen Gábor, a PDSZ elnöke csütörtöki budapesti tanévzáró sajtótájékoztatón elmondta, hogy amint az érdekegyeztetés fórumai felállnak, azonnal tárgyalásokat kezdeményeznek a kérdésről. Ugyanakkor azt sem tartaná megvalósíthatatlannak, hogy 18 óra legyen a pedagógusok óraszáma.

Kertész Ágnes, a PDSZ elnökségi tagja azt mondta, lát lehetőséget az óraszámok mérséklésére, hiszen az elmúlt években mintegy 15 ezer pedagógust bocsátottak el. Jelentős részük nem tudott elhelyezkedni a munkaerőpiacon - jegyezte meg. A PDSZ szükségesnek tartja a diákok kötelező óraszámának visszaállítását, az elvont két óra miatt ugyanis nem lehet a tananyagot rendesen elsajátítani, az ugyanis nem lett kevesebb.

Kerpen Gábor felidézte, hogy a PDSZ korábban 12 pontos listát tett le az új kormány elé elvárásairól. Ezek mintegy fele semmilyen forrás bevonását nem igényli - mondta, hozzátéve: az elképzeléseik egy része kezd megvalósulni. Ezek között említette az évfolyamismétlés visszaállítását, a kötelező szöveges értékelés megszüntetését. Külön kiemelte, hogy olyan jogszabály-módosítások születtek az elmúlt hetekben, és olyan üzenetek fogalmazódnak meg, amelyek a pedagógusok szakmai megbecsüléséről szólnak.

Az érdekvédő az előző kormány teljesítményét elégtelennek, felzárkóztatásra szorulónak értékelte. A 2010-es költségvetésben erre az évre, tanév közben 45 milliárd forintot vontak ki a normatív finanszírozásból. Ezzel párhuzamosan idén szeptembertől a maximális osztálylétszámoktól 30 százalékkal el lehet térni, amihez azonban az Oktatási Hivatal engedélyét nem kell kérni. Így óvodában 33, alsó tagozaton 34, felső tagozaton 39, míg középiskolában 46 fős osztályok lehetnek. A spórolás mindent vitt az előző kormány intézkedéseinél - mondta.

Kertész Ágnes elmondta: a pénzkivonásnak az lett az eredménye, hogy folytatódott a pedagógus álláshelyek megszüntetése. Csak a fővárosban mintegy száz álláshelyet szüntettek meg. Folytatódott az iskolák összevonása is, a települési önkormányzatok egyre inkább mamutiskolákat hoznak létre. Ennek következménye a kaotikus vezetés, és, hogy a szakképző intézményekben a hátrányos helyzetű gyermekekkel nem lehet megfelelően foglalkozni. Az iskolai agresszió okát is többek között ebben a zsúfoltságban látta a segítő személyzet hiánya mellett. A csökkentett diákórák következménye a természettudományos és művészeti órák visszaszorulása lett, s problémának nevezte, hogy a csökkenő források miatt rövidültek, kiüresedtek az osztálykirándulások.

A szakszervezeti vezető szólt arról is, hogy az érettségiztető tanárokat idén nem díjazzák külön, mert a költségvetésből ezt a keretet kihagyják. A nem megfelelő díjazás miatt az Oktatási Hivatal nem talál érettségi elnököket sem megfelelő számban.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
NAV: a mobilappban bárki ellenőrizheti adószámláját

Az alkalmazásban a foglalkoztatási adatok is lekérdezhetőek. Teljes cikk

Jobban aggódnak a munkájukért a magyar dolgozók, mint tavaly év végén

Előző évhez képest minimálisan ugyan, de kissé visszaesett a magyar munkavállalók optimista percepciója az aktuális munkahelyük fennmaradásával... Teljes cikk

Orbán Viktor: a magyar gazdaság gerincét a szakmunka, a szakmunkások, a szakiparosok adják

A miniszterelnök a Szakma Sztár Fesztivál résztvevőinek sok sikert kívánt a megmérettetéshez, hangsúlyozva, hogy a magyar szakképzés már ott van... Teljes cikk