Milyen egy szolgáltató központ ideális munkatársa?
Ha kicsit is betekinthetünk egy nemzetközi hálózatban működő szolgáltató központ életébe, arra is rálátásunk nyílik, milyen munkatársakat keres, milyen elvárásokat támasztanak velük szemben, milyen szempontok dominálnak a kiválasztás során.
A TESK, HR szolgáltató cég is dolgozik szolgáltató központokkal, főként IT beszerzések pénzügyi finanszírozását végzi. A szolgáltató központok dolgozói különböző országokból érkeztek, így jellemző a multikulturális környezet, vagyis a nyelvi, kulturális és nemzeti sokszínűség. Azok számára ajánlott ez a munkahely, akik nyitottak az efféle sokszínűségre, illetve arra hogy az idegen nyelveket napi szinten használják, hiszen mind a megbeszélések/meetingek, mind pedig a képzések angol nyelven zajlanak. A napi munkavégzéshez pedig elengedhetetlen egy, de általában több idegen nyelv magas szintű ismerete.
Tapasztalataink szerint a bekerüléshez nem elég a megfelelő végzettség és folyékony nyelvtudás megléte, ennél jóval hangsúlyosabb kiválasztási szempont a munkához való hozzáállás, valamint a talpraesett és határozott személyiség. Az ideális munkatárs egyben nagyon kommunikatív is, ez elengedhetetlen feltétel a cég részéről, mivel napi szintű az egyeztetés és kapcsolattartás az ügyfelekkel, illetve a cégen belüli társegységekkel.
Előfordul, hogy tömeges toborzásra kerül sor megbízónknál, például egy új központ létesítése kapcsán, ekkor gyakori kiválasztási módszer a cég részéről a csoportos interjú, ahol rövid idő alatt sok jelöltet tudnak meghallgatni. E kiválasztási módszer alapján is következtethetünk arra, hogy milyen is az ideális SSC munkatárs. A folyamat során elsősorban a jelöltek kommunikációs készségét, aktivitását tesztelik egy csoportos szituációs feladat segítségével. Ebben az interjú helyzetben előnyös lehet az aktív, nyitott és kreatív hozzáállás. Különösen szeretik, ha valaki kezdeményező és új ötletekkel, javaslatokkal áll elő az adott témában.
Tapasztalataink továbbá azt mutatják, hogy előnyt élveznek cég általi előszűrés során azok a pályázók, akik rendelkeznek külföldi tanulmányi- vagy munkatapasztalattal, dolgoztak már multinacionális vagy akár SSC környezetben, vagy a megpályázott pozícióhoz hasonló munkakörben. Persze a szakmai tapasztalat mint elvárás pozíciófüggő, hiszen vannak olyan munkakörök, ahova kifejezetten frissdiplomások/pályakezdők jelentkezését várják. Itt nem elvárás a releváns tapasztalat, de fontos a magabiztos nyelvtudás megléte, illetve a már korábban is említett nyitott, kommunikatív személyiség és magabiztos fellépés.
Dobák Eszter
SSC&IT Recruitment team
TESK Tanácsadó Kft.
www.tesk.hu
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
A felmérés szerint a magyarok 20%-a aggódik a munkanélküliség miatt. Teljes cikk
A felmérés szerint a cégek 62 százaléka tervez foglalkozni a mesterséges intelligenciával a közeljövőben. Teljes cikk
Magyarország kormánya a nemzetet a családokon keresztül látja, és büszke arra, hogy ma már több mint 30 támogatási forma és intézkedés segíti a... Teljes cikk
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 1 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 1 hete
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 2 hete
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 2 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 3 hete
- Új vállalkozásfejlesztési központot hoztak létre a romák elhelyezkedésének támogatására 3 hete
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 3 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 4 hete
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 4 hete
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 1 hónapja
- Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel? 2 hónapja