kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Elavult a hagyományos back office modell

A digitális transzformáció, a fenntarthatóság felértékelődése, valamint a szervezetek fokozódó igénye arra, hogy a szolgáltató központok járuljanak hozzá az üzleti eredményhez egyre elavultabbá teszi a hagyományos back office szolgáltatási modelleket.

back office szolgáltató központ-

„A digitális eszközök fejlődése és terjedése, a fenntarthatósági célkitűzések, valamint a vállalatok igénye az adatalapú döntéshozatal iránt új kihívások elé állítja a szolgáltató központokat és minden korábbinál nagyobb alkalmazkodóképességet és agilitást vár el ezektől a szervezetektől. Ezzel párhuzamosan fokozódó elvárás, hogy a háttérterületek ne csak a költségek csökkentésével járuljanak hozzá a teljes cég eredményességéhez, hanem a birtokukban lévő adatok és információk szofisztikált kezelése, elemzése és értelmezése révén is. Mindehhez a szolgáltató központoknak újra kell gondolniuk szolgáltatási tevékenységük struktúráját és új működési modell felé szükséges elmozdulniuk” – mondta Lukács Eszter, a Deloitte szolgáltatóközpontokra szakosodott tanácsadási részlegének igazgatója a Deloitte és az ABSL Hungary szolgáltatóközpontok jövőbeni működéséről tartott üzleti reggelijén.

Azzal, hogy a digitalizáció egyre nagyobb teret nyer nem csupán a munkavégzés alakul át teljesen, hanem a hagyományos back office szolgáltatási modellek is elavulttá válnak: a feladatok végrehajtásáról a hangsúly az üzleti eredményekre és az ügyfelek igényeinek előrejelzésére helyeződik. A költségcsökkentésre irányuló szemlélet helyét egyre inkább az innováció, az adatalapú döntéshozatal támogatása és az üzleti partnerség veszi át.
 
A munkavégzés radikális átalakulásának másik aspektusa a fenntarthatósághoz köthető, amely jelenleg kiemelt választási szempont a vállaltok ügyfelei és munkavállalói számára egyaránt. 
 
Lukács Eszter szerint a következő állomás az úgynevezett Center Office modell, amelyben a teljes munkafolyamatot gondolják újra az átalakulás előmozdítása érdekében. A szolgáltató területek ebben a működési modellben a szervezet innovációs partnereként lépnek fel adatokon alapuló, a valós igényekre reflektáló beavatkozásokkal.

A back office-ról a center office-ra való áttérés szemléletváltást és kompetencia fejlesztést igényel: a tranzakcionális feladatok helyett egyre inkább az értékteremtésre helyeződik a hangsúly. Mivel nincs egy jó recept, így az egyes szervezetek esetében a megfelelő modell kiválasztása sok tényezőtől függ - a vezetők ambícióitól kezdve, a jelenlegi munkamegosztáson és szervezeti struktúrán keresztül, egészen a vállalati kultúráig és érettségi szintig szükséges a szempontokat mérlegelni.
 
A back office-ról a center office-ra történő átállásban az is szerepet kaphat, hogy mennyire kezeli integráltan az adott cég a fenntarthatóságot. Ebben főszerep juthat a globális szolgáltatóközpontoknak, egyfelől azáltal, hogy maguk is ennek a szemléletnek megfelelve működnek, azonban ennél is fontosabb, hogy az ESG-hez kapcsolódó szolgáltatásokkal tudják támogatni a cég céljainak elérését.

„Ezek közé tartoznak a vállalat érettségi szintjének megfelelően a jelentési kötelezettségek végrehajtásának támogatása vagy akár az ellátási értéklánchoz köthető fenntarthatósági feladatok ellátása, a Center Office keretrendszere lehetővé teszi egy integrált fenntarthatósági megközelítés kialakítását is” – emelte ki Szücs Réka, a Deloitte Fenntarthatóság és klímaváltozási üzletágának vezetője.

Fotó: unsplash.com
 

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk