A budapesti munkaerő 5 százaléka már SSC-ben dolgozik
Jelenleg ez Magyarország egyik legizgalmasabb exportcikke és a budapesti munkaerő 5 százaléka már ilyen helyeken dolgozik, nemzetgazdasági szinten is komoly tétje van annak, ha ennek a területnek a fennmaradásával középtávon problémák merülnének fel.
Az első szolgáltató központok a 90-es évek végén kezdtek megjelenni Magyarországon, egyértelműen azért, mert olcsó és viszonylag jól képzett volt a munkaerő, és relatíve sokan beszéltek idegen nyelvet. Budapest amúgy is tökéletes helyen fekszik mondjuk időzónák szempontjából Így az Észak-amerikai és az ázsiai ügyfelek is elérhetőek viszonylag könnyedén.
A portfolio.hucikke szerint a munkaerő átlagos fluktuációja a szektorban 20 százalék fölött mozog, így az eleve 300 ezer forint körüli induló kezdőbérek néhány éves szakmai gyakorlattal könnyen 500-600 ezerre emelkednek, a karrierlétrán ügyesen lépkedők pedig hamarosan még magasabb fizetést érhetnek el.
Az SSC tevékenység esszenciája az, hogy a nagyon komplex folyamatokat a lehető legegyszerűbb elemekre bontja, ennek köszönhető, hogy akár egy távoli ország, nem feltétlenül magasan képzett dolgozója is könnyen megbirkózik a napi munkájával. Az viszont önmagában problémát jelent, hogy a gyors cserélődés és a meredeken emelkedő bérek miatt tovább nő az üzemi költség - így az eredetileg versenyképes közép-európai régió már nem automatikusan egy jó célpont. Tudni kell felmutatni többet, mint a könnyen elérhető, olcsó munkaerő.
Itt kerül be a képletbe a digitalizáció, amelynek révén a már említett egyszerű folyamatok részben automatizálhatóak, robotizálhatóak - ez lesz a paradoxon alapja. Ugyanis az innovációs törekvések segítenek megőrizni a versenyképességet, mert növelhető az egyes emberek teljesítménye. Közben viszont az eddigivel szemben sokkal specifikusabb tudású, digitálisan érett munkaerőre lenne szükség, ami viszont még nehezebben elérhető és még drágább. De a portál szerint nem szabad engedni, hogy egy-egy technológia vagy megoldás felborítsa a valódi hangsúlyokat, elvegyék a látványos dolgok a figyelmet a fontosakról. További szempont pedig, hogy az új digitális megoldások ne álljanak össze egy kezelhetetlen “szörnnyé", a cél az, hogy jobban működjön a vállalat és nem az, hogy további kitettségek keletkezzenek.
A Piac és Profit pedig arról ír, hogy az előrejelzések szerint a következő 1-1,5 évben ebben a szektorban lesz a legnagyobb a munkaerő-piaci növekedés, amennyiben a jelenlegi kihívásokra sikerül belátható időn belül jó válaszokat adni.
A Magyar Outsourcing Szövetség felmérése alapján ezenfelül a már meglévő központok is nagy léptékben növekedtek. 2014-ben 9 százalékos volt a bővülés, 2015-ben körülbelül 25. Arról nincsenek adatok, hogy bármely szolgáltató központ kivonult volna Magyarországról, sőt a jelen lévők 72 százaléka a következő 12 hónapban növekedésre számít.
Az SSC-kről nemrég készült nemzeti EY-felmérés is azt mutatja, hogy az elmúlt öt évben a globális vállalatok egyre gyakrabban választották szolgáltató központjaik helyszínéül Magyarországot: a jelenleg hazánkban működő központok 38 százaléka ebben az időszakban kezdte meg működését. Ugyanez a felmérés mutatott rá arra a négy területre is, ahol van még tere a fejlődésnek. Ha ezek teljesülnek, még intenzívebb lehet a hazai SSC-szektor növekedése.
Nemrég munkatársunk is egy, az SSC-k jövőjével foglalkozó konferencián vett részt.
Portfólió;Piac&Profit
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk
A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk
- Hogyan befolyásolja a munkavállalói élményt a bérszámfejtés outsourcingja? 1 éve
- Bővül a Fressnapf szolgáltatóközpontja Budapesten 1 éve
- Felforgatta a bérszámfejtést az új Mt. 1 éve
- Ezek a legnagyobb bérszámfejtő cégek - itt a toplista! 1 éve
- Melyek a legnagyobb bérszámfejtéssel foglalkozó cégek? - itt a toplista 2 éve
- Itt az ötödik hullám - Készüljön fel a munkaerő kiesésekre! 2 éve
- Ne hagyja magára a bérszámfejtést, készüljön fel a negyedik hullám kihívásaira 2 éve
- Szervezetfejlesztés - Külső szervezeti megoldások bevonása 2 éve
- Outsourcing 2 éve
- Debrecenben nyitotta meg új szolgáltatóközpontját a NEXON 3 éve
- Fontos, hogy tudjon az ügyfél fejével gondolkodni - így választ outsourcing szolgáltatót a Sofidel 3 éve