Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 8 hónapja

Automatizálás és vállalati hatékonyságnövelés

Napjainkban a vállalkozásoknak egyre fontosabb, hogy költséget takarítsanak meg, és a munkafolyamatokat minél hatékonyabban tudják elvégezni. Ehhez hozzátartozik, hogy egyes folyamatokat ki tudjanak szervezni - ehhez ad tippeket a Process Solutions.

images

NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.
Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik.



Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban

- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció


További információ

images

A Business Process Outsourcing (továbbiakban: BPO) valamilyen üzleti folyamatnak a kiszervezését jelenti. Minden vállalkozásnak az a célja, hogy a legfőbb tevékenységére tudjon koncentrálni, amiben ez a szolgáltatástípus lehetőséget nyújt. Azokat az üzleti folyamatokat érdemes kiszervezni, amelyek könnyen sztenderdizálhatóak és bár fontosak az üzletmenet szempontjából, nem kritikus, hogy a vállalkozás belső hatáskörben tartsa azokat. Ilyen tipikus területnek számít többek között az IT, a könyvelés, az adózás vagy a bérszámfejtés. Mivel ezek egy része elsősorban törvény által megkövetelt határidők és szabványok szerint működik, kisebb hatással vannak a napi folyamatokra. A tervezés és a napi információk - amiket egy kontrolling osztály biztosít - többnyire az adott cégre szabottak és a legtöbb esetben házon belül kell, hogy a döntéshozók rendelkezésére álljanak, ezért kevésbé tipikus, hogy kiszervezésre kerülnek.

Az üzleti tevékenységek kiszervezésénél fontos figyelembe venni azokat a közvetlen faktorokat, amelyekkel - ha kiszervezi az adott tevékenységet a vállalat - nem kell többet számolnia:


  • Bérköltség, plusz juttatások (iroda, IT költségek, házon belüli költségek stb.)
  • Munkavállalók tréningje, menedzsmentje, HR- költsége
  • Büntetések, kamatok, amelyek a nem megfelelő szakértelemből származhatnak


A költségek megtakarításán túl az alábbiakban felsorolt további előnyökre is számíthatunk:


  • Extra idő - olyan extra ideje szabadul fel ilyenkor a cégeknek, amelyet üzleti stratégiájuk építésére, vagy akár további üzlet- és ügyfélszerzésre fordíthatnak.
  • Szakértő csapat - a kiszervezés során a cégek folyamatai képzett szakemberek kezébe kerülnek. Ezt úgy képzeljük el, mintha ésszerű ráfordítások mellett, magasan kvalifikált, sokéves tapasztalattal rendelkező alkalmazottaink lennének, akik tisztában vannak a korszerű technológia adta lehetőségekkel.
  • Kockázatok megosztása - egyes vállalatoknál előfordulhat, hogy a szakértelem hiányzik vagy nem tud folyamatosan rendelkezésre állni, ami azért veszélyes, mert nem képes elég gyorsan és kielégítően reagálni törvényi változásokra, így az esetleges büntetések kockázata is növekszik. Fontos tehát, hogy az egyes üzleti folyamatok kiszervezése során a vállalat megosztja a kockázatot a szolgáltatóval.
  • Tanácsadás - a napi folyamatok mellett, adódhatnak olyan helyzetek, amikor üzleti döntéshozatal előtt áll egy cég. Ilyenek lehetnek például a terjeszkedés, bővülés vagy akár a költségcsökkentés. Egy külföldi központ által vezetett cég terjeszkedésénél is érdemes a BPO szolgáltatást választani, mivel egy helyi apparátust, jogi és szabályozási környezetet kell ismernie a cégnek. A szolgáltató viszont amennyiben regionálisan is kiterjedt hálózattal rendelkezik, leveheti az ismeretlen feltérképezésének terhét az ügyfél válláról.
  • Kötelező fejlesztések alóli tehermentesítés - Ilyen aktuális fejlesztési kihívás például könyvelőrendszereknek a NAV Online Számlarendszeréhez való bekötése. Ebben az esetben is a szükséges interfész fejlesztések elvégzése a szolgáltatót terheli

Az utóbbi évek legnagyobb vállalati kihívása egyértelműen a kapacitásmenedzsment. Az ügyfelek outsourcing iránt való érdeklődése töretlen, ettől függetlenül a hatékonyság és eredményesség elvárt a szolgáltatótól. A szolgáltatást csak úgy lehet szinten tartani és egyre jobbá tenni az ügyfelek számára, ha maga a szolgáltató is fejlődik a technológiában és a HR-folyamatokban, ezért ahol lehetséges, meg kell próbálni automatizálni a folyamatokat. Természetesen nyitottság kell arra, hogy a munkát megosszuk és gépesítsük, amihez pontos szervezés, edukáció és folyamatos menedzsment szükséges, de hosszútávon biztosan megtérül, mivel a jövő az automatizálásban rejlik.
Follow hrportal_hu on Twitter

Adatok és automatizálás az SSC szektorban - megoldás a munkaerőhiányra?

„A sikeres vállalatok titka az agilitás - azaz a folyamatos fejlesztés és fejlődés.” - mondta el Csillag Péter, a Starschema CEO-ja és társalapítója az SSC Heroes által szolgáltató központoknak (SSC) szervezett Supplier Hub vezetői reggelin novemberben. tovább..

További cikkek
A gazdasági szereplők kérték a túlóratörvényt a miniszter szerint

"A túlmunka-szabályozás módosítását pedig maguk a gazdasági szereplők kérték. Határozottak vagyunk a tekintetben, hogy ez a jó irány, és azt... Teljes cikk

Stagnált a munkanélküliségi ráta az OECD-tagállamokban októberben

Az előző három hónapban mért 5,2 százalékon stagnált a munkanélküliségi ráta októberben a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet... Teljes cikk

Rekordösszeggel támogatta a kormány a multikat, 12 millióba került egy munkahely

2018. december 11-ig a kormány 86,5 milliárd forintot osztott ki jellemzően multinacionális cégeknek a nagyberuházásaik támogatására, ami... Teljes cikk

A rabszolgatörvény miatt lezárták a Pénzügyminisztérium bejáratát

A Jobbik néhány tagja szerda reggel a lezárta a Pénzügyminisztérium bejáratát. A párt szerint a túlóratörvényről szóló javaslatot ennél a tárcánál dolgozták ki. Teljes cikk

Több mint 9 százalékkal nőtt a reálbér Romániában, 190 ezer forintot keresnek

Októberben 9,1 százalékkal volt nagyobb az inflációtól megszűrt béremelkedés Romániában a tavalyi tizedik hónaphoz mérten - közölte a román... Teljes cikk