Az outsourcing még mindig nyerő játék, de a szabályok megváltoztak
A kiszervezés (outsourcing) továbbra is népszerű eleme a vállalati stratégiának, de egyben kritikus része is, hiszen az ügyfelek és a szolgáltatók elvárásai között a legtöbb esetben óriási eltérés mutatkozik - derül ki a PricewaterhouseCoopers legújabb globális outsourcing felméréséből. A mostani, összetett outsourcing piacon a siker új tényezők, elsősorban az ügyfél és szolgáltató közötti átlátható és nyílt kapcsolat függvénye.
"Az outsourcing még mindig nyerő játék, de a szabályok megváltoztak" - mondta Pat McArdle, a PwC Globális Outsourcing Cégtársa. "Az outsourcing villámgyors elterjedése tükrözi a piaci átalakulásokat, hiszen a hagyományos modelleket felváltották a multisourcing, a vegyesvállalatok és a best of breed (az iparág legkiválóbb gyakorlatát követő) megoldások. A kapcsolatok ilyetén kiterjedt hálózatának kezelése nagyobb átláthatóságot, jobb kommunikációt, nagyobb bizalmat és teljes kölcsönösséget kíván. Dióhéjban, ebben az új környezetben a siker nagyban függ attól, hogy az ügyfél-szolgáltató kapcsolat egy egymással szembenálló kapcsolatból hogyan képes átalakulni partneri együttműködéssé".
Az ügyfelek és a szolgáltatók igényei és elvárásai közötti esetleges eltérések ellenére az ügyfelek jelentős többsége (87 %) szerint a kiszervezés valóban teljesíti az eredeti üzleti tervben vázolt elvárásokat; mi több, az outsourcing-ot olyannyira üzleti gyakorlatuk elengedhetetlen részének tekintik, hogy 91 százalékuk - még ha nem is volt teljesen elégedett - ismét igénybe fogja venni.
Érdekesség továbbá, hogy a felmérés szerint az ügyfelek negyede úgy véli a "több szállító/szolgáltató" igénybevétele hatékonyabb, mintha "kevesebb szállítóval/szolgáltatóval" dolgoztatnak - ezzel szemben a szolgáltatóknak csak 10 %-a vélekedett így. Míg a szolgáltatók 52 % az offshore outsourcing-ot javasolja, addig az ügyfeleknek csupán 20 %-a gondolja úgy, hogy a gyakorlatban ez valóban jobban működik.
Magyarországi helyzetkép
A magyarországi helyzetről Nagy Péter, vezető menedzser, a PricewaterhouseCoopers magyarországi irodájának outsourcing szakértője a következőképpen nyilatkozott: "Magyarország az ötödik az IT szolgáltatás kiszervezése kapcsán rangsorolt célországok között a CIO Insight legutóbbi felmérése alapján. Ugyanakkor, míg hazánk a szolgáltatás outsourcing kapcsán egyre vonzóbbá válik, addig a gyártás területén az elmúlt években a magas bérek miatt veszített vonzerejéből, és bizonyos esetekben gyárbezárásokra is sor került.
A szolgáltatás outsourcing területén az ország fő vonzerejét a jól képzett munkaerő, a jó infrastrukturális viszonyok, az alacsony országkockázat és nem utolsósorban az európai kulturális környezetbe való beágyazottság adja. Az ügyfelek és a szolgáltatók kapcsolata tekintetében Magyarország úgy tűnik, hogy illeszkedik a nemzetközi irányvonalhoz. A hazai kiszervezések kapcsán is elmondható az, hogy az ügyfelek és a szolgáltatók hosszú távú, kölcsönösen előnyös partnerségi viszony kialakítására törekszenek és nem céljuk a rövid távú haszonmaximalizálás."
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk
Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk
A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 4 hónapja
- Élesedik a verseny a dobogón: itt vannak a legnagyobb HR és bérszámfejtő outsourcing cégek 4 hónapja
- Megvizsgálná a globális minimumadót Nagy Márton 4 hónapja
- Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group 4 hónapja
- Az AI inkább növeli, mint csökkenti a dolgozói létszámot? Így látják a jövőt a világ vezérigazgatói 5 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 7 hónapja
- Bérszámfejtés outsourcing: Hogyan növelheti a hatékonyságot és csökkentheti a kockázatot? 7 hónapja
- RPO: a toborzás kiszervezése megoldás lehet az SSC-k munkaerőhiányára 8 hónapja
- 5 gyakori tévhit a bérszámfejtés kiszervezésről 9 hónapja
- Új piacra tört be a vezető HR szolgáltató - az ügyfélélmény magasabb szintjét kívánja elhozni a WHC 9 hónapja
- Új irodába költözött a régió egyik legnagyobb bérszámfejtő cége 10 hónapja