kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Az outsourcing még mindig nyerő játék, de a szabályok megváltoztak

A kiszervezés (outsourcing) továbbra is népszerű eleme a vállalati stratégiának, de egyben kritikus része is, hiszen az ügyfelek és a szolgáltatók elvárásai között a legtöbb esetben óriási eltérés mutatkozik - derül ki a PricewaterhouseCoopers legújabb globális outsourcing felméréséből. A mostani, összetett outsourcing piacon a siker új tényezők, elsősorban az ügyfél és szolgáltató közötti átlátható és nyílt kapcsolat függvénye.

images


A PricewaterhouseCoopers 19 országot felölelő kutatása ("Új korszak a kiszervezésben: A partneri együttműködés felemelkedése") az outsourcing-ot igénybe vevő és az azt szolgáltató vállalatok meglátásait tükrözi, rávilágítva új területekre és trendekre.

"Az outsourcing még mindig nyerő játék, de a szabályok megváltoztak" - mondta Pat McArdle, a PwC Globális Outsourcing Cégtársa. "Az outsourcing villámgyors elterjedése tükrözi a piaci átalakulásokat, hiszen a hagyományos modelleket felváltották a multisourcing, a vegyesvállalatok és a best of breed (az iparág legkiválóbb gyakorlatát követő) megoldások. A kapcsolatok ilyetén kiterjedt hálózatának kezelése nagyobb átláthatóságot, jobb kommunikációt, nagyobb bizalmat és teljes kölcsönösséget kíván. Dióhéjban, ebben az új környezetben a siker nagyban függ attól, hogy az ügyfél-szolgáltató kapcsolat egy egymással szembenálló kapcsolatból hogyan képes átalakulni partneri együttműködéssé".

Az ügyfelek és a szolgáltatók igényei és elvárásai közötti esetleges eltérések ellenére az ügyfelek jelentős többsége (87 %) szerint a kiszervezés valóban teljesíti az eredeti üzleti tervben vázolt elvárásokat; mi több, az outsourcing-ot olyannyira üzleti gyakorlatuk elengedhetetlen részének tekintik, hogy 91 százalékuk - még ha nem is volt teljesen elégedett - ismét igénybe fogja venni.

Érdekesség továbbá, hogy a felmérés szerint az ügyfelek negyede úgy véli a "több szállító/szolgáltató" igénybevétele hatékonyabb, mintha "kevesebb szállítóval/szolgáltatóval" dolgoztatnak - ezzel szemben a szolgáltatóknak csak 10 %-a vélekedett így. Míg a szolgáltatók 52 % az offshore outsourcing-ot javasolja, addig az ügyfeleknek csupán 20 %-a gondolja úgy, hogy a gyakorlatban ez valóban jobban működik.

Magyarországi helyzetkép

A magyarországi helyzetről Nagy Péter, vezető menedzser, a PricewaterhouseCoopers magyarországi irodájának outsourcing szakértője a következőképpen nyilatkozott: "Magyarország az ötödik az IT szolgáltatás kiszervezése kapcsán rangsorolt célországok között a CIO Insight legutóbbi felmérése alapján. Ugyanakkor, míg hazánk a szolgáltatás outsourcing kapcsán egyre vonzóbbá válik, addig a gyártás területén az elmúlt években a magas bérek miatt veszített vonzerejéből, és bizonyos esetekben gyárbezárásokra is sor került.

A szolgáltatás outsourcing területén az ország fő vonzerejét a jól képzett munkaerő, a jó infrastrukturális viszonyok, az alacsony országkockázat és nem utolsósorban az európai kulturális környezetbe való beágyazottság adja. Az ügyfelek és a szolgáltatók kapcsolata tekintetében Magyarország úgy tűnik, hogy illeszkedik a nemzetközi irányvonalhoz. A hazai kiszervezések kapcsán is elmondható az, hogy az ügyfelek és a szolgáltatók hosszú távú, kölcsönösen előnyös partnerségi viszony kialakítására törekszenek és nem céljuk a rövid távú haszonmaximalizálás."

  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója

December 12-én váratlanul elhunyt Sass Katalin a piacvezető bérszámfejtő és HR menedzsment szolgáltató, a NEXON alapító tulajdonosa, ügyvezetője.... Teljes cikk

Ezek lehetnek 2025 trendjei HR informatikában

Hiába a gazdasági visszaesés, egy vállalat versenyképessége nehezen képzelhető el fejlett informatikai rendszerek nélkül. Merre halad ebben a... Teljes cikk

Ilyen óradíjakkal dolgoznak a PR ügynökségek

Első alkalommal mérte fel a hazai PR-ügynökségek nettó listaóradíjait a Magyar Public Relations Szövetség. Az anonim, reprezentatívnak tekinthető... Teljes cikk