kapubanner for mobile
Megjelent: 6 hónapja

A cél az, hogy minden általános iskolás szakmát szerezzen vagy továbbtanuljon

A Tanítsunk Magyarországért! programban részt vevő iskolások javuló teljesítményéről számolt be a kezdeményezés koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos Pécsen hétfőn.

György László a Pécsi Tudományegyetemen mentorokkal és mentoráltakkal való találkozása után újságíróknak azt mondta: a 2019-ben indult mentorprogramba eddig bekapcsolódott tanulók többsége még nem érte el a tankötelezettség határát, így nem tudni, hogyan hat a program a lemorzsolódásukra, a szakmaszerzésükre. Az azonban már látszik, hogy nagyobb arányban javultak az érdemjegyeik, csökkent az igazolatlan hiányzásaik száma, nőtt az önbizalmuk, jobban tudják, mik szeretnének lenni - közölte.

A kormánybiztos kitért arra is, hogy az érintett általános iskolás diákok közül kevesebben tanulnak tovább gimnáziumban, de többen technikumban, szakképzőben, vagyis sikerült segíteni nekik abban, hogy olyan iskolát válasszanak, amit nagyobb eséllyel végeznek el.

György László utalt arra, a Tanítsunk Magyarországért! program ötletét az adta, hogy a világon mindenhol, így Magyarországon is vannak a "munka- és továbbtanulási lehetőségektől távol eső" települések, és azoknak, akik ott nőnek fel - bár száz százalékuk továbbtanul az általános iskolából -, 54 százaléka nem fejezi be a középiskolát, sem szakmát, sem érettségit nem szerez.

Ennek oka, hogy ezek a gyerekek 14 éves korukig nem vagy csak ritkán hagyják el a településüket, megpróbáltatást jelent számukra az új közösségbe kerülés és a rendszeres utazás - mutatott rá. Jelezte, azért, hogy ez ne így legyen, a Tanítsunk Magyarországért! programban tehetséges, segítőkész egyetemisták foglalkoznak 6-8. osztályos gyerekekkel, megmutatva a településükön kívüli világ izgalmait: a munka- és továbbtanulási, valamint kikapcsolódási lehetőségeket.

A program 21 egyetemen és 111 általános iskolában van jelen, ma mintegy 900 mentor mintegy 4 ezer gyermekkel foglalkozik - mondta. György László emlékeztetett: a cél annak elérése, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás legalább szakmát szerezzen vagy továbbtanuljon.

MTI

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk

Megállítható-e a képzett munkaerő külföldre áramlása?

A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk

Hányan vannak azok, akik munka nélkül egyáltalán nem engedhetnék meg maguknak a tanulást?

Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk