kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 4 éve

A Corvinus Egyetem is csatlakozott a Tanítsunk Magyarországért programhoz

A Tanítsunk Magyarországért program célja az, hogy 2030-ra minden Magyarországon felnövő gyermeknek legyen szakmája, illetve szerezhessen érettségit, diplomát. A tapasztalatok szerint ugyanis sok 14 éves gyerek lemorzsolódik, amikor az iskolaváltás miatt több órát kell utaznia, illetve új közösségbe kerül. A mentorálás révén ezt szeretnék megelőzni.

A Corvinus Egyetem is csatlakozott a Tanítsunk Magyarországért programhoz. A két éve elindult kezdeményezés keretében jelenleg 13 egyetem 888 mentora segít 95 településen 3362 kisdiákot, és további 1500 egyetemi hallgató vesz részt mentorképzésen. A következő két évben a tervek szerint 2500 mentor és 10 ezer általános iskolás kapcsolódik be.

A Tanítsunk Magyarországért keretében a kistelepüléseken élő 7-8. osztályos gyerekek szakképző iskolákba, egyetemekre, oktatási centrumokba látogatnak mentoraik kíséretében. Ez fontos az olyan településeken élő gyerekek számára, ahonnan nehéz továbbtanulni. 

A tapasztalatok szerint ugyanis sok 14 éves gyerek lemorzsolódik, amikor az iskolaváltás miatt több órát kell utaznia, illetve új közösségbe kerül. A program ezt szeretné megelőzni. 

Eddig a részt vevő diákok 99 százalékának sikerült továbbtanulnia - hívta fel a figyelmet György László,  az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára.

Takáts Előd, a Corvinus rektora pedig a megállapodás aláírását követően arról beszélt: fontos a társadalmi szerepvállalás, mert "csak együtt tudjuk csökkenteni" a társadalmi különbségeket, javítani az esélyegyenlőséget.

A Corvinus elitegyetem szeretne lenni, de nem a jelen, hanem a jövő elitjének az egyeteme - mondta a rektor. Hozzátette: reméli, hogy a hallgatóik által mentorált diákok között lesznek olyanok, akik egyszer maguk is a Corvinuson tanulnak majd.

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A jövő a bátor lányoké: így válhatnak a tinik az AI-korszak nyerteseivé

A jövő nemcsak azoké, akik tudnak kódolni, hanem azoké is, akik mernek kérdezni, gondolkodni és újat alkotni. Mégis, a magyar lányok többsége ma... Teljes cikk

Képzések: ingyenes és online tanfolyamok, felnőttképzési lehetőségek

Mit tehet az a munkavállaló, álláskereső, karriertervezésen gondolkodó, aki szeretné képezni magát. Milyen lehetőségek vannak a hagyományos... Teljes cikk

Rémisztő számok: a magyar iskolások nyelvtanulásban sereghajtók

2023-ban a magyar általános iskolások mindössze 1,8 százaléka, a 11–15 éves tanulóknak pedig csak 6,1 százaléka tanult két vagy több idegen... Teljes cikk