kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

A kezdő vállalkozók 9 alaphibája

Ha az ember vállalkozó, időről időre előfordul, hogy valami nagyon nem a tervek szerint alakul. Ez a normál üzletmenet része. De nem minden hiba a véletlenek csúnya összjátékának következménye.

A vállalkozói lét alapvető pillére a tanulás. Az ember fejleszt, tesztel, elbukik, tanul a hibából, javít, újratesztel, fejlődik. A hibák szükséges rosszat jelenetek a folyamatban, ám nem minden hiba produktív és segíti a fejlődést. Különösen a fiatal, forrófejű vállalkozók azok, akik úgy vélik, jobban ismerik az üzlet minden csínját-bínját, mint mások, éppen ezért hajlamosak alapvető típushibákat elkövetni. Ebből mutatunk be most kilencet. Ha magára ismer valamelyikben, azonnal tegyen lépéseket, mielőtt a nagy reményekkel indított vállalkozása már a startvonalnál megbukik!


1. Ne csak a saját ítélőképességében bízzon



Akármennyire is az évszázad találmányának tűnik az ötlete, jobb, ha előbb letesztelteti az ismerőseivel és szakértőkkel, hogy nehogy bukás legyen a vége. Mielőtt komolyabb összegeket áldozna az üzletre, tesztelje potenciális vevőkön, szükség esetén változtasson a modellen.


2. Ne totyorogjon



A legtöbb üzlet a túl lassú kezdés miatt van eleve kudarcra ítélve. Vagy nem jönnek elég gyorsan a vevők vagy a gyorsan reagáló konkurencia viszi el az üzletet. Ne töltsön felesleges időt azzal, hogy minden ötletet és funkciót kifejlesszen. Kezdje a legértékesebb termék piacra dobásával és ha a vevők pozitívan reagálnak, haladhat tovább az ötletek mentén.


3. Ismerje fel, mikor kell változtatni



A kezdeti időkben a vállalkozók hajlamosak nem törődni a piaci visszajelzésekkel. Azonban ahelyett, hogy bedobná a törülközőt vagy falnak menne anélkül, hogy bármit is hasznosítana a tapasztalataiból, inkább változtasson az üzleti modelljén. Sok mai óriásvállalat is annak köszönheti a létét, hogy kezdetben tudtak váltani, amikor szükség volt rá.


4. Igyekezzen kontrollálni az információ mennyiségét



Az értelmes ötletek hatalmas fellendülést hozhatnak az üzletnek – és ugyanúgy meg is ölhetik, ha túl sok van belőlük. Visszajelzések (vagy a figyelembevételük) nélkül az üzlete vakon repül a piacon. Ugyanakkor a túl sok visszajelzés bizonytalanná tesz, hiszen túl sok elvárásnak kéne általuk megfelelni. Keressen néhány “nagy öreget” a piacon, akik építettek és működtettek már hasonló üzletet – nyilván rengeteg hasznos tanáccsal szolgálnak majd.


5. Marketing, marketing, marketing



A legtöbb fiatal vállalkozó meg van róla győződve, hogy az ötlete annyira egyedülálló, hogy önmagát is eltartja a piacon. Ezzel szemben az igazság az, hogy kemény marketingtámogatás nélkül manapság csak nagyon kevés önálló ötlet állja meg a helyét a piacon. Tervezze meg, hol és hogyan szeretné promotálni a termékét és legyen stratégiája arra is, mivel vonzza majd be a potenciális ügyfeleket.


6. Az ügyfél a főnök



Akármennyire is csodás a terméke, szolgáltatása vagy elképzelése, ha közelébe sem jön annak, amit egy ügyfél szeretne, nem fogják megvásárolni, az üzlet pedig csődbe megy. Legyen folyamatos visszajelzése arról, mi tetszik az ügyfeleknek és mi nem, hogy legyen világos a fejlődés iránya. És persze legyen velük nagyon udvarias.


7. Legyen ötlete, honnan lesz a tőke



Egy jó ötlet kevés, egyetlen vállalkozás sem tud beindulni tőke nélkül. Ilyen egyszerű. Találja ki, honnan szerez tőkét: legyen az üzleti angyal, tőkebefektető, crowdfunding vagy kalapozás. Létfontosságú, hogy tisztában legyen a finanszírozási stratégiával a folyamat elejétől a végéig.


8. Építsen kapcsolatokat



Végső soron egy üzlet sikere azon múlik, hányan is ismerik valójában. Ha nem beszél ügyfelekkel és piaci szakértőkkel, rengeteg lehetőségtől esik el. Járjon el kiállításokra, konferenciákra, terjessze cége jó hírét, ahol csak lehet. Sosem lehet tudni, honnan érkezik majd egy ügyfél vagy partner.

9. Válasszon megfelelő munkatársakat

Egy csodás ötlet önmagában nem elég, egy csodás csapat is kell hozzá, akik az ötletet meg is valósítják. Emiatt a felelősség miatt a munkatársak megválasztása hatalmas és rengeteg veszélyt jelentő feladat. Keressen olyanokat, akik más területeken jártasak, mint Ön, akik elég bátrak ahhoz, hogy szembemenjenek az Ön véleményével, ha kell és akik elég rugalmasak ahhoz, hogy végül megtalálják az egyensúlyt.
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk