kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

A toborzás is brandépítés

Az alaposan körülírt elvárások és a jól kommunikált kiválasztási folyamat is építi a cég munkáltatói márkáját, elősegíti a legjobb jelöltek becsalogatását.

Az elmúlt évek alatt a toborzás és álláskeresés folyamata jelentős változáson és átalakuláson ment keresztül; az állást kereső számos forrásból tájékozódhat arról, hogy hogyan készüljön fel egy-egy állásinterjúra, mely pozitív tulajdonságait domborítsa ki, és melyek azok a mondatok, amelyek még véletlenül se hagyják el a száját a megmérettetés során. Arra azonban már kevesen gondolnak, hogy az is sokat számít, hogy maga a jelölt mit gondol egy-egy pozícióról, vagy az adott cégről. A toborzás mára a munkáltatói brandépítés egyik alapkövévé, a kiválasztási folyamat marketingeszközévé vált; nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy többszereplős „játszmáról” van szó, amelyben a jelölt igényeit és elvárásait is szem előtt kell tartani, nem kizárólag a cégekét.

A toborzási folyamatokat és szokásokat illetően nem csak a cégek, hanem a jelöltek hozzáállása, igénye is más, mint évekkel ezelőtt. Annak érdekében, hogy a munkatársat keresők valóban a legrátermettebb jelöltet és majdani munkatársat érjék el, lépést kell tartaniuk a trendekkel és ennek megfelelően érdemes kialakítaniuk toborzási stratégiájukat. „Ma már nem elég feladni egy hirdetést és abban reménykedni, hogy a megfelelő emberek jelentkeznek. A jó jelöltek eléréséhez a brandépítés és a széleskörű talent hálózat kialakítása a kulcs” - idézi Nyitrai Orsolyát a cég üzletág vezetőjét a Talent360 közleménye.

A jelölteket, különösen az Y generáció tagjait a valóság érdekli. Szeretnék pontosan tudni, hogy mire számíthatnak. „Sajnos az álláskeresők számtalan semmitmondó, közhelyes hirdetéssel találkoznak. Ehhez képest azonban sokkal inkább érdekes, informatív álláshirdetéseket kell közzétenni, hiszen a toborzás folyamata során nem csak az álláskeresőnek, hanem az adott cégnek is el kell adnia magát, arról nem is beszélve, hogy egy pontos kritériumokat tartalmazó kiírással nagymértékben nő annak az esélye, hogy könnyen és gyorsan találjuk meg a megfelelő jövőbeni kollégát. Arról már nem is beszélve, hogy ha a jelölt időt és energiát fektet az álláskeresésbe, jogosan várhatja el, hogy már a kiírás alapján pontos tájékoztatást kapjon egy-egy pozícióról" - hangsúlyozta Nyitrai Orsolya.

A kevés vagy érdektelen információkat tartalmazó álláshirdetések mellett ugyancsak sok panasz érkezik a kiválasztási folyamatokkal kapcsolatban az átláthatatlan, hosszadalmas regisztrációt igénylő karrier-oldalakat említve. Nyitrai Orsolya kiemelte, hogy a jelöltek nem szeretnek hosszú perceket azzal tölteni, hogy az önéletrajzukból adatokat másoljanak ki és ide-oda kattintgassanak. Érdemes a közösségi média adta lehetőségeket is kihasználni, és ezeken a csatornákon is kommunikálni a potenciális jelöltekkel. A beérkező kérdésekre vagy kommentekre érkezzen válasz a cég részéről, hiszen egy jól felépített munkáltatói márka a pozitív jelöltélmény alapja.

„Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos, hogy egy állásinterjút követően visszajelzést kapjon a jelölt, akkor is, ha az nem éppen pozitív. Egy jelöltet anélkül, hogy jelezné, nem vesz részt az interjún, könnyen könyvelik el megbízhatatlan jelöltnek. A jelöltek is ugyanezt teszik fordítva”
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan nyerhetjük meg a Z generációt?

Hogy gondolkodik a Z generáció, miként áll a munkához, hogyan és mennyire könnyen beilleszthető? Mennyire éri meg gyakornokokat foglalkoztatni? Miért... Teljes cikk

Áprilisban debütál a Boldog Munkahely Díj, már lehet pályázni!

Első alkalommal kerül kiosztásra a Boldog Munkahely Díj, amelyet a Digital Média Hungary támogatásával működő HR és cégvezetési projekt, a Human... Teljes cikk

Mentális munkahelyi jóllétet támogató programokra vágynak a munkavállalók

Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet... Teljes cikk