Szerző: Rozmis Kata Megjelent: 5 hónapja

A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!

Az EmployerBranding nem (csak) azt jelenti, hogy megmutatjuk a piacnak a csillogó oldalunkat. Abból indulunk ki, hogy a munkáltatói márka felépítése elsősorban a munkavállalókon múlik, ezért tudnunk kell, hogyan érzik magukat. Ennek érdekében rá kell lelnünk a számunkra helyes módszerre, hogyan kérdezzük meg tőlük, milyen a munkahelyi közérzetük. A következő lépésben a begyűjtött adatokból információt kell készíteni. A munkáltatói márka építés analitikájáról, a „Megtartó-erő” működtetésének alapjairól szól Rozmis Kata üzleti elemző és oktató cikksorozatának első része.

Gondoljunk csak bele, ki választott legutóbb fogorvost, éttermet vagy éppen baba-popsi-törlőt annak reklámját látva? A leggyakrabban az alapján választunk, amit az ismerőseink mondanak, amilyen visszajelzéseket a neten találunk, amit „hallottunk valakitől”. És ezt mindannyian tudjuk. Gondoljunk csak bele, milyen képet festene az, ha mi „reklámozzuk” magunkat, a rólunk szóló közszájon forgó infók pedig ennek ellentmondanak. Épp annyira leszünk hitelesek, mint fogyipor, amivel 2 hét alatt 20 kilót adhatunk le…

Nem azt akarom ezzel mondani, hogy a sok Employer Branding képzés mind pénzkidobás. Igenis tanulni kell azt, hogy hogyan mutassuk meg mindazt, amit elértünk. Nagyon nagy a verseny az értékes szakemberekért, így nem engedhetjük meg magunknak, hogy az eredményeink láthatatlanok maradjanak, de ez előtt még van egy nagyon fontos lépés. Kellenek az eredmények, amiket utána világgá kürtölhetünk.
Ha mégis úgy látjuk, hogy mi maradtunk a puszta „szemfényvesztésnél”, van egy rossz hírem: ez a forgatókönyv csak egy olyan cégben fordulhat elő, ahol már mi (akik megkapták a feladatot) sem vagyunk elég motiváltak, elég elkötelezettek. Ott, ahol nem érezzük, hogy a munkánknak valódi eredménye lehet. Ahol nem hiszünk eléggé abban, hogy valódi változásokat vihetünk végbe, amiket aztán nem kell fényezni, mert magukért beszélnek.

Van viszont egy jó hírem is: ha legalább némi affinitást érzünk magunkban arra, hogy tegyünk valami valódit, vannak lehetőségeink.
Kezdhetjük a fogalmak rendberakásával. Létezik munkáltatói márka, de ennek felépítése elsősorban a munkavállalókon fog múlni. Ahhoz viszont, hogy olyan márkanevet építsenek rólunk, amilyet szeretnénk, valódi értéket kell találniuk a vállalatban. Hívhatjuk munkavállalói élménynek, ami nem is annyira elvont fogalom, mint amilyennek elsőre látszik.

Mit is tehetünk ezért az úgynevezett munkavállalói élményért?

Az első lépés mindenképpen a folyamatos figyelem. Annak a megfigyelése, hogy mit tartanak fontosnak a munkavállalók. Azt is kevesen tudják meg, hogy miért hagyják el őket, de azt még kevesebben tudják, hogy mi tartja / mi tartaná meg adott cégnél a dolgozókat.

Nem elég az évi 1-1 felmérés arról, hogy hogy érzik magukat, és mennyire elégedettek a munkával. Ezek egyrészt pillanatképek, másrészt nem az élmény visszajelzését, hanem egy összefoglaló értékelést kapunk a munkavállalóktól, ami korántsem ugyanaz. Arról nem is beszélve, hogy az a 365 nap, ami két megkérdezés között eltelik, elég soknak tűnik ahhoz, hogy lemaradjunk a lényegről… Márpedig a munkavállalói élmény valahol ott kezdődik, amikor érzem, hogy figyelnek rám. Ettől épül az elkötelezettségem. Az a minimum, hogy megkérdezik a véleményemet. Az viszont, ha ezek alapján intézkedéseket tesznek, valódi érték.

Továbbmegyek, a munkavállalói élmény nem az annak érdekében bevezetett intézkedések összessége, hanem az, amit ebből a munkavállalók érzékelnek, ahogyan ezeket látják, és ahogyan emlékeznek rá. Ezért érdemes lenne erre is figyelnünk, erről is információt szerezni.

Ha szeretné megmutatni cégét, hogy miért jó ott dolgozni, akkor ezt a HRPortal.hu-n érdemes megtennie! A HR-es szakma és a kvalifikált munkavállalók jó része is napi szinten olvassa cikkeinket és használja alkalmazásainkat. Modern, kreatív megoldásokat kínálunk, hogy az Ön cége se maradjon le employer branding-ben versenytársai mögött. Részletekről Novák Lillánál érdeklődhet.


Horgonyozzunk is le ennél, a téma szempontjából első pontnál

Szerezzünk tehát információt arról, hogy hogyan érzik magukat a munkavállalók, és hogyan lehetne ezen javítani. Sokan azt kérdezhetik most, hogy mégis mire gondolok itt. Kezdjünk el kérdőívezni? Mégis ki fogja azokat kitölteni? Már így is unják az emberek a központi leveleket.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!
2. oldal - Senki nem fog válaszolni
Follow hrportal_hu on Twitter

Vajon élményt jelenthet a munkahelyünk?

A XXI. század az élmény alapú cégeké. A mai felgyorsult és digitalizált világunkban a cégek zöme tudja, hogy nem elegendő egy terméket vagy szolgáltatást pusztán eladni, hanem ezzel együtt egy egyedi vásárlói élményt is biztosítani kell. Bármely márkára gondolunk, rögtön valamilyen élmény-érzelem jut eszünkbe, mely a márka iránti megítélésünk alapját adja. Ez alakítja ki a márkahűséget a fejünkben-mint fogyasztóban-, de mint munkavállaló is ugyanezzel a fejjel gondolkodunk, ha a munkahelyünkről van szó, nem?tovább..

További cikkek
Elkezdték a háziorvosi rendszer államosítását

A háziorvosi rendszer átfogó átalakítására készül a kormány. Központosítanák a háziorvosok, a védőnők, az alapellátó fogorvosok szakmai... Teljes cikk

Veszélyben érzik a munkahelyeket a szlovák kiskereskedelemben

A magyarhoz hasonló különadót terveznek bevezetni Szlovákiában az üzletláncokra. A befolyó pénzből a mezőgazdaságot támogatnák, de a... Teljes cikk

Még több vendégmunkásnak nyit ajtót Japán

Vendégmunkások százezrei mehetnek dolgozni Japánba az új, átalakított vízumrendszernek köszönhetően. Teljes cikk

A multik oldalára állt a miniszterelnök az MSZP szerint

Az MSZP szerint a miniszterelnök a multinacionális cégek oldalára állt, különben nem javasolnák a munka törvénykönyvének beterjesztett... Teljes cikk

Reggeli sztrájkba kezdtek a német vasutasok

Vasútforgalmat akadályozó figyelmeztető sztrájkot tart hétfő reggel 5 órától 9 óráig a német vasúti és közlekedési szakszervezet (EVG). Teljes cikk