A toborzás új korszaka: Auchan Karrier chatbot
Aki HR osztályon dolgozik, az pontosan tudja, hogy a toborzási folyamatnak az egyik legidőigényesebb és legmonotonabb része a folyamatos egyeztetés.
Pedig ez sajnos elengedhetetlen. A HR szakemberek a jelentkezőktől jellemzően egyesével kell, hogy begyűjtsék a kiválasztáshoz szükséges, de a jelentkezésnél nem megadott szükséges információkat. Arról nem is beszélve, hogy az állások iránt érdeklődők újra és újra ugyanazokat a kérdéseket teszik fel. Így nem csoda hát, ha azt látjuk, hogy munkatársunk füléhez odanő a mobilja a nap végére.
Az is gyakran előfordul, hogy egy vállalkozás Facebookon népszerűsíti az álláslehetőségeit. A Facebook poszt alatt érkező kommenteketre történő reagálás ideje elhúzódhat, nem mindig van lehetőségük azonnali válaszadásra. Éppen ezért a megfelelő munkaerőért folyó versenyben a toborzási folyamatok felgyorsítása elengedhetetlen. A felvételi folyamat, és a visszajelzés gyorsasága mindenképpen hatással lehet a toborzás sikerességére.
Erre a toborzási problémára nyújthatnak megoldást az Auchannál is bevezetett Toborzó Messenger chatbot. A RoboRobo chatbot stúdió munkatársai a chatbotot kifejezetten a recruitment piac igényei szerint fejlesztették
Toborzó intelligencia
Az Auchan Karrier chatbot használata rendkívül egyszerű, ha kérdése van az érdeklődőnek egyszerűen üzenetben megírja a chatbotnak és az azonnal reagál a válasszal.
Jelentkezőként fontos szempont, hogy amikor beadjuk pályázatunkat egy nyitott pozícióra, akkor egyértelműen tudjuk a választ az olyan lényeges kérdésekre, mint: „Milyen műszakok vannak?”, „Mikor van buszjárat?” vagy „Kell-e majd túlórázni?”. A chatbot intelligencia több mint 120 különböző témával kapcsolatban ad automatikus tájékoztatást.
ATS integráció
Az ATS integrációnak köszönhetően, az állások listáját és adatait a chatbot rendszeresen lekérdezi a partner rendszeréből. Így az érdeklődők a chatbot beszélgető felületén belül is tudnak állásokra szűrni településenként. De ez még csak a kezdet.
A chatbot rendelkezik egy saját, mobilra optimalizált grafikus felülettel, ahol a felhasználók az alábbi funkciókhoz férnek hozzá:
-
Állások listájának megtekintése
-
Szűrés az állások között (munkakör, telephely, munkaidő, stb.)
-
Állások részleteinek megtekintése
-
Jelentkezés az állásra (általános adatok, önéletrajz feltöltés, KO kérdések)
Igen, a chatbot grafikus felületén akár egyből jelentkezhetnek is az érdeklődők a chatbot felületének elhagyása nélkül. A beküldött jelentkezés automatikus továbbításra kerül az ATS rendszer felé.
KO kérdések
A jelentkezési folyamat utolsó lépésében a pozíció betöltéséhez elengedhetetlen, úgynevezett KO kérdéseket teszünk fel a jelentkezőnek. Ezeket a kérdéseket az adminok a chatbot admin felületén hozhatják létre. A kérdésekre adott válaszokat automatikusan továbbítjuk a jelentkezés adataival az ATS rendszer felé.
A toborzási munkatársak pedig a KO kérdéseknek köszönhetően visszanyerik értékes idejük egy jelentős részét. A KO kérdések megkönnyíti a kiválasztás folyamatát, így csökken a jelentkezést követő, sokszor hosszadalmas adminisztratív teendők listája.
Komment Start!
A RoboRobo Chatbotnak még az sem jelent akadályt, ha a jelentkezés egy Facebook bejegyzés kommentjeként történik. A rendszer adminjai két gombnyomással összeköthetik az ATS-ből kapott nyitott pozíciót a Facebook oldalon megjelenő bejegyzéssel vagy hirdetéssel. Ha egy ilyen Facebook poszt vagy hirdetés alatt érkezik komment, akkor a chatbot proaktívan üzenetet küld az érdeklődőnek a betöltendő állás részleteiről és megválaszolja az azzal kapcsolatban felmerült kérdéseket.
A kommunikáció a chatbot és a pályázó között megmarad a személyes beszélgetések listájában, így emlékeztetve van a jelentkezés befejezésére. A hét minden napján, 0-24-ben elérhető chatbot nem csak a már korábban ismertetett kérdésekre tud választ adni.
Chatbot widget
A chatbotot nemcsak a Facebook oldalhoz lehet hozzárendelni, hanem a vállalati karrier weblapba is beépíthető. A weboldalon böngésző így az oldal sarkában az ismert Messenger „buborékra” kattintva el is kezdhet beszélgetni a chatbottal. A „Vendég” módnak köszönhetően még Facebook regisztráció sem szükséges a használatához.
Eredmények
Az Auchan már sikerrel alkalmazza a chatbot technológiát. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy ez az innovatív rendszer erőteljesen csökkentette a Recruitment munkatársak leterheltségét, és jelentősen növelte a jelentkezések számát.
A RoboRobo modern megoldásának köszönhetően a vállalatok egyszerre két problémát is orvosolhatnak. Egyrészt az egyszerűsített és felhasználóbarát jelentkezés több pályázót eredményez, másrészt a tehermentesített HR-es kollégák több jelentőségteljes feladatot tudnak ellátni.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk
Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 1 hete
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 2 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 2 hete
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 2 hete
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 1 hónapja
- Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel? 1 hónapja
- Megkezdte a munkavállalók toborzását az épülő debreceni gyárába a kínai Eve Power 1 hónapja
- Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső? 1 hónapja
- Ennyi magyar munkaadó tervez létszámcsökkentést a második negyedévre 2 hónapja
- Miért lesz valaki HR-es? - Kérdések és válaszok: 1. rész 2 hónapja
- Többletpontokat szerezhetnek és pénzt kereshetnek az alapkiképzésben részt vevő fiatalok 2 hónapja