Megtartott munkáltatói ígéretek
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is egyedi helyzetben működnek. E pozíció kihívásait és a többszereplős employer branding szempontjait összegezte Baksy Marianna, a 2024-ben MagyarBrands Kiváló Munkáltatói díjat elnyerő cég marketing és PR vezetője.
„Munkaerő-kölcsönző-, közvetítő cégként és szövetkezetként mindig is a munkáltató és munkavállaló között helyezkedünk el, és elemi érdekünk, hogy jó »összekapcsolásokat« szervezzünk le partnereink és munkavállalóink között, legyen szó diák-, felnőtt- vagy nyugdíjas dolgozóról” – fogalmazott a Pannon-Work (PW) cégcsoport marketing és PR vezetője. Baksy Marianna szerint a Pannon-Work munkáltatói brandje elképzelhető egy olyan ernyőmárkaként is, amelyikre a cégcsoport több, mint 500 partnere munkáltatói márkája is hatással bír. „Ugyanakkor a belső dolgozói állományunk esetén csak az ernyőmárka érvényesül” – tette hozzá Marianna.
A munkáltatói márka és a bizalom kapcsolata
Baksy Marianna, a Pannon-Work Zrt. marketing- és PR vezetője
Szavaiból kiderült, hogy a Pannon-Work egyfajta „anyahajóként” jelenik meg a munkavállalók – akiket a cégcsoport a partnereik számára toboroz be és foglalkoztat – életében. Baksy Marianna egy példán keresztül mutatta meg a munkáltatói márka és a bizalom szoros összefüggéseit. „A hirdetéseinkben – partnereink kérésére – gyakran nem tüntetjük fel a tényleges munkavégzés cégnevét, ekkor pedig kiemelten fontos szerepet kap a munkavállalók Pannon-Work-be vetett azon bizalma, hogy mi valóban megfelelő munkahelyet kínálunk számukra” – fejtette ki a marketing és PR vezető. „Ezen a ponton jelentős szereppel bír a Pannon-Work munkavállalók számára garanciát jelentő munkáltatói márkája” – tette hozzá Baksy Marianna.
A Pannon-Work cégcsoport egyik fontos pillérét jelenti a win-win-WIN helyzetekbe vetett hit, ami szerint az együttműködő partnereik mellett a munkavállalók is nyertesnek érzik magukat azáltal, hogy a cégcsoport közreműködésével végzik a munkájukat. „Ennek érdekében 2022-ben újra fogalmaztuk a munkáltatói üzeneteinket, tehát felerősítettük, még inkább hangot adtunk a több, mint három évtizede fennálló cég jó gyakorlatainak” – tette hozzá Baksy Marianna. „Ennek lényeges elemeit jelentik a jogbiztonság garantálása, a váltás lehetősége és az alternatíva felajánlása abban az esetben, ha az első munkahely nem megfelelő a munkavállaló számára, illetve a cég csapatához való tartozás élménye, amit egy, a piacon egyedülálló „PW Pódium” elnevezésű online talk-show eseményen való részvétel (is) biztosít számukra” – mondta a Pannon-Work cégcsoport marketing és PR vezetője. Ezek az üzenetek egyaránt szempontot jelentenek a cég diák-, felnőtt és nyugdíjas munkatársai számára is.
A PW munkáltatói márkájának ígérete „csupán” kiegészítése a partnerek saját munkavállalók irányába tanúsított márkája mellett, ami akkor is létezik, ha éppen nincs kimondott employer branding programjuk.
„A működésünk során azt tapasztaljuk, hogy azok az állások a népszerűbbek, ahol a munkaadók odafigyelnek a munkavállalókra, tehát foglalkoznak az intergrációval és a munkavállalói jólléttel” – hívta fel a figyelmet Baksy Marianna. Szavai szerint a Pannon-Work az általuk kölcsönzött külföldi munkavállalók számára „FITin” néven egy külön programot is kidolgoztak. E program az alapvető feladatokon túl – ami magában foglalja az ország-, a munkahely- és az elvégzendő feladatok, valamint a szálláshely részletes bemutatását – prémium elemekkel támogatja, teszi gördülékennyé a magyar munkavállalókkal való kölcsönös megértést és a jó együttműködést.
Összességében elmondható, hogy a munkavállalók döntéseiben meghatározó szereppel bírhat a munkaerőpiac szolgáltatóinak munkáltatói márkája. Ugyanakkor – emelte ki Baksy Marianna – ha a tényleges foglalkoztató is dolgozik a saját munkáltatói márkáján, az garantálhatja a win-win-WIN együttműködéseket.
-
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk
Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk
- Kiderült, miért váltak óvatosabbá a dolgozók a munkahelyváltást illetően 2 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 3 hete
- Rekordév után osztalékot fizethet a Pensum Group, 2024-ben további növekedés jöhet 3 hete
- 2000 forint az átlagos diákórabér, nyáron pedig újabb emelkedésre lehet számítani 3 hete
- Rosszul jár, aki ilyen cégben dolgozik gazdasági válság idején 4 hete
- Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon? 2 hónapja
- Így lesz minőségi munkaerő: üzleti fórum német cégekkel Debrecenben 2 hónapja
- Kiemelten fontos a magyar munkavállalók megtalálása és felvétele 2 hónapja
- Egységben az erő: így enyhíti a munkaerőhiányt és csökkenti az agyelszívást három ország 2 hónapja
- Orbán Viktor: Minden erőt arra kell összpontosítani, hogy az embereket meggyőzzék, van értelme dolgozni 2 hónapja
- Hol vannak tartalékok a magyar álláspiacon? Így látja az államtitkár 2 hónapja