E-learning tapasztalatok a Richternél
A Richter Gedeon Gyógyszergyár Belkereskedelmi Főosztály, Belföldi Tréner Csoportját kérdeztük az e-learninggel kapcsolatos tapasztalataikról, véleményükről. Az alábbiakban dr. Márkus Anikó csoportvezető és Vecsei Zalán belső tréner, kulcsfelhasználó válaszol kérdéseinkre.
- Mikor és minek a hatására döntöttek úgy, hogy e-learninget vezetnek be?
- 5 évvel ezelőtt merült fel az igény az e-learning bevezetésével kapcsolatban. Fontos szerepet játszott a döntésben az oktatási csoportunk erőforrásainak optimalizálása egy korszerű rendszer bevezetésének segítségével.
- Volt ellenállás a szervezetben a bevezetés után? Ha igen, hogyan kezelték?
- Természetesen minden új rendszer bevezetésével kapcsolatban merülhetnek fel fenntartások, ez nálunk is így volt. Az igények és célok pontos egyeztetésével megoldást találtunk ezekre.
- Milyen keretrendszer fut jelenleg?
- Egy szabad forráskódú rendszer, a Moodle.
- Milyen oktatási feladatok ellátását szolgálja az e-learning rendszer?
- Olyan tréningek, alap- illetve továbbképzések tartása történik az e-learning rendszeren keresztül, amely nem igényli az oktató/tréner személyes/aktív/folyamatos jelenlétét. Jelenleg rövidebb, természettudományos/gyógyszerészeti/orvostudományi újdonságokhoz kapcsolódó szakmai kurzusok a jellemzőek, a későbbiekben tervezzük a készségfejlesztések támogatását is a rendszeren keresztül.
- Hány felhasználót szolgál ki a rendszer?
- Jelenleg 200 fő körüli felhasználót.
- Milyen oktatási megoldásokat tart a leghatékonyabbnak az e-learningen belül?
- Jelenleg arról tudok nyilatkozni, ami a Moodle keretein belül valósítható meg. A szakmai továbbképzések, a korábban megtartott és felvett prezentációk audio/videonarrációval történő ellátása lehetővé teszik az új ismeretek elsajátítását azok számára is, akik nem tudtak az eredeti képzésen részt venni. Az ismeretek átadása igényes, interaktív módon a SCORM-alapú tananyagainkkal valósult meg. Emellett számos lehetőséget rejt még a workshop modul, melyet chat- és fórum funkciókkal kiegészítve kommunikációs, illetve diszkusszió-platformot lehet létrehozni.
A kurzusokon megszerzett tudás mérése gyors, egyszerű, elektronikusan archiválható, ugyanakkor számos visszajelzésre ad lehetőséget, amelyek segítségével tovább fejleszthető az adott tananyag, kurzus, vagy módszer. A Moodle keretrendszerén kívül, vagy azzal kombinálva a webes konzultációk is megemlíthetők.
- Milyen megtérüléssel számol a hagyományos képzésekhez képest?
- Ennek megítélése azért nehéz, mert az e-learning nem válthatja ki az összes hagyományos oktatási formát, nem helyettesítője, hanem kiegészítője a korábbi tevékenységeinknek. Ugyanakkor számos olyan villámkurzus indítható általa, melyekre eddig nem volt erőforrásunk. Leginkább az utazási és szállásköltségek, valamint a papír alapú oktatás és archiválás költségei szolgálhatnak megtakarítási támpontnak, ugyanakkor a szolgáltatásbővítés és az oktatási paletta minőségi sokszínűsége nem csupán anyagi jellegű megtérülést jelent.
- Milyen előnyeit élvezik a rendszer használatának?
- Igyekszünk kiaknázni a rendszer nyújtotta összes előnyt, jelenleg a helyszín- és időbeosztás vonatkozásában jelentkező egyéni igények kielégítése, valamint a gyors visszajelzés lehetősége az, ami már most jelentkezik.
- Milyen belső és külső erőforrások működtetik a rendszert?
- Saját informatikusaink foglalkoznak az üzemeltetéssel, oktatóink a tananyagok megírásával és a kurzusok utánkövetésével. A bevezető képzéssel, support tevékenységgel egy külső céget bíztunk meg, ők voltak a rendszer beszállítói is.
- Milyen további terveik vannak az e-learninggel kapcsolatban, milyen fejlesztésekben gondolkodnak?
- A jelenleg használt keretrendszerből és a SCORM-készítő alkalmazásból szeretnénk kreatívan kihozni a maximumot. Amikor ezt elértük, akkor lesz érdemes további fejlesztéseken gondolkodni.
- Milyen típusú szervezetnek javasolja az e-learning használatát?
- Minden olyan szervezetnek, ahol belső képzés folyik, és ezen képzések egy része minőségileg átültethető az e-learning rendszerbe, vagy ugyanazon tananyagból ismétlő képzések, számonkérések rendszeres időközönként valósulnak meg. Kiemelten hasznos lehet olyan szervezetek számára, melyek alkalmazottai távmunkában, vagy egymástól nagyobb földrajzi távolságban dolgoznak.
- Mit üzenne azoknak, akik most gondolkoznak az e-learning bevezetésén?
- Amennyiben képzési profiljukba beilleszthető az e-learning, akkor nem azon érdemes gondolkodni, hogy bevezessék-e vagy sem, hanem azon, hogy melyik rendszert, mikor, és kivel tudják a legkorábban bevezetni.
- 5 évvel ezelőtt merült fel az igény az e-learning bevezetésével kapcsolatban. Fontos szerepet játszott a döntésben az oktatási csoportunk erőforrásainak optimalizálása egy korszerű rendszer bevezetésének segítségével.
- Volt ellenállás a szervezetben a bevezetés után? Ha igen, hogyan kezelték?
- Természetesen minden új rendszer bevezetésével kapcsolatban merülhetnek fel fenntartások, ez nálunk is így volt. Az igények és célok pontos egyeztetésével megoldást találtunk ezekre.
- Milyen keretrendszer fut jelenleg?
- Egy szabad forráskódú rendszer, a Moodle.
- Milyen oktatási feladatok ellátását szolgálja az e-learning rendszer?
- Olyan tréningek, alap- illetve továbbképzések tartása történik az e-learning rendszeren keresztül, amely nem igényli az oktató/tréner személyes/aktív/folyamatos jelenlétét. Jelenleg rövidebb, természettudományos/gyógyszerészeti/orvostudományi újdonságokhoz kapcsolódó szakmai kurzusok a jellemzőek, a későbbiekben tervezzük a készségfejlesztések támogatását is a rendszeren keresztül.
- Hány felhasználót szolgál ki a rendszer?
- Jelenleg 200 fő körüli felhasználót.
- Milyen oktatási megoldásokat tart a leghatékonyabbnak az e-learningen belül?
- Jelenleg arról tudok nyilatkozni, ami a Moodle keretein belül valósítható meg. A szakmai továbbképzések, a korábban megtartott és felvett prezentációk audio/videonarrációval történő ellátása lehetővé teszik az új ismeretek elsajátítását azok számára is, akik nem tudtak az eredeti képzésen részt venni. Az ismeretek átadása igényes, interaktív módon a SCORM-alapú tananyagainkkal valósult meg. Emellett számos lehetőséget rejt még a workshop modul, melyet chat- és fórum funkciókkal kiegészítve kommunikációs, illetve diszkusszió-platformot lehet létrehozni.
A kurzusokon megszerzett tudás mérése gyors, egyszerű, elektronikusan archiválható, ugyanakkor számos visszajelzésre ad lehetőséget, amelyek segítségével tovább fejleszthető az adott tananyag, kurzus, vagy módszer. A Moodle keretrendszerén kívül, vagy azzal kombinálva a webes konzultációk is megemlíthetők.
- Milyen megtérüléssel számol a hagyományos képzésekhez képest?
- Ennek megítélése azért nehéz, mert az e-learning nem válthatja ki az összes hagyományos oktatási formát, nem helyettesítője, hanem kiegészítője a korábbi tevékenységeinknek. Ugyanakkor számos olyan villámkurzus indítható általa, melyekre eddig nem volt erőforrásunk. Leginkább az utazási és szállásköltségek, valamint a papír alapú oktatás és archiválás költségei szolgálhatnak megtakarítási támpontnak, ugyanakkor a szolgáltatásbővítés és az oktatási paletta minőségi sokszínűsége nem csupán anyagi jellegű megtérülést jelent.
- Milyen előnyeit élvezik a rendszer használatának?
- Igyekszünk kiaknázni a rendszer nyújtotta összes előnyt, jelenleg a helyszín- és időbeosztás vonatkozásában jelentkező egyéni igények kielégítése, valamint a gyors visszajelzés lehetősége az, ami már most jelentkezik.
- Milyen belső és külső erőforrások működtetik a rendszert?
- Saját informatikusaink foglalkoznak az üzemeltetéssel, oktatóink a tananyagok megírásával és a kurzusok utánkövetésével. A bevezető képzéssel, support tevékenységgel egy külső céget bíztunk meg, ők voltak a rendszer beszállítói is.
- Milyen további terveik vannak az e-learninggel kapcsolatban, milyen fejlesztésekben gondolkodnak?
- A jelenleg használt keretrendszerből és a SCORM-készítő alkalmazásból szeretnénk kreatívan kihozni a maximumot. Amikor ezt elértük, akkor lesz érdemes további fejlesztéseken gondolkodni.
- Milyen típusú szervezetnek javasolja az e-learning használatát?
- Minden olyan szervezetnek, ahol belső képzés folyik, és ezen képzések egy része minőségileg átültethető az e-learning rendszerbe, vagy ugyanazon tananyagból ismétlő képzések, számonkérések rendszeres időközönként valósulnak meg. Kiemelten hasznos lehet olyan szervezetek számára, melyek alkalmazottai távmunkában, vagy egymástól nagyobb földrajzi távolságban dolgoznak.
- Mit üzenne azoknak, akik most gondolkoznak az e-learning bevezetésén?
- Amennyiben képzési profiljukba beilleszthető az e-learning, akkor nem azon érdemes gondolkodni, hogy bevezessék-e vagy sem, hanem azon, hogy melyik rendszert, mikor, és kivel tudják a legkorábban bevezetni.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
A tanár is munkavállaló!?
Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk
Megállítható-e a képzett munkaerő külföldre áramlása?
A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk
Hányan vannak azok, akik munka nélkül egyáltalán nem engedhetnék meg maguknak a tanulást?
Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben? 2 hete
- Balogh Levente: általában a kitűnő tanulókból lesznek a menedzserek, a 3-as 4-es tanulókból a vállalkozók 2 hete
- Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben? 2 hete
- Egyeztetés kezdődött az állami fenntartású egyetemek bérfejlesztéséről 2 hete
- Pölöskei Gáborné: a minőségi szakképzésnek lakosságmegtartó ereje van 3 hete
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 3 hete
- Nagy Márton: a külföldi irányítású vállalatok 2,5-szer hatékonyabban működnek 3 hete
- Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén 3 hete
- A korai iskolaelhagyók arányának változása 3 hete
- 75-150 millió forint támogatással képezhetik munkavállalóikat a cégek - Még elérhető az év slágerpályázata 3 hete
- Szlovákiában betiltják a mobiltelefonok használatát az általános iskolákban 3 hete