Eljött az ideje egy teljesen új HR-specializációnak
Németországban már közel 6000 képviselője van az új szakmának, az ún. "interimsmanager"-nek, mely nálunk annyira ismeretlen, hogy hazai megnevezése is még várat magára. Az új pozíció a személyzeti feladatokat, a know-how feladatokat és az IT struktúrát egyaránt felöleli.
Az új szakma képviselői nem rendelkeznek állandó állással -sőt-, legtöbbjük vállalkozóként tölti be az "interimsmanager" pozíciót. A pozíció ugyanis alapvetően azért alakult ki, mert a nagyvállalatok vezetői felismerték: vannak krízishelyzetek, melyben a vállalat kulcsszemélyei legtöbbször nem képesek reális döntést hozni, vagy adott esetben -például hirtelen elbocsátás esetén- nincs a döntésmeghozatalhoz szükséges, kompetens vezető. Ilyenkor a vállalat megmentéséhez, vagy éppen egy adott helyzet
Az "egy főnök a különösen nehéz órákra" szlogennel becézett új pozíció valójában tehát tűzoltásnak is tekinthető a cégvezetőség részéről. Peter S. 47 évesen jogász végzettséggel és meglehetősen nagy HR-tapasztalattal a háta mögött vállalkozott erre az új pozícióra. Specialitása, hogy az őt foglalkoztató cégeknél a HR igazgató munkáját kritikus helyzetekben ellátja. Már számtalan céges újrastruktúrálást és konfliktuskezelést vezényelt le csupán néhány hét leforgása alatt - sikerrel. Mint mondja: "szabad egyéni vállalkozóként már nem függök annyira a konszernek belső politikájától, így a személyzetis munkám során sokkal jobban tudok a lényegre, az emberekre koncentrálni".
Mint Peter S. is, a pozíciót betöltő személyek általában véve évtizedekig nagyvállalatoknál dolgoztak, de a túlzottan sablonos,
Az emberben persze felmerül a kérdés, hogy mennyit lehet keresni mindezzel? Átlagosan 750-től 3000 euróig terjed a napi honorárium az "interimsmanager" pozíció betöltése esetén, ami a legrosszabb fizetés esetén is 187.500 forintot jelenthet naponta. A magas munkaköltségek ellenére a cégek részéről úgy látszik beváltak az új pozíció képviselői, hiszen már Németországban is az új menedzser-pozíció boom-ját jósolták meg. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy egyre több német "interimsmanager-közvetítő" nyitja meg kapuit. Mint arról a legnagyobb közvetítő-cégek közé sorolt Droege&Company vezetője beszámolt, "csak az elmúlt évben 20 új tagot vettünk fel csapatunkba". Pedig a feltételek igen magasak!
Gazdasági felmérések szerint már a közép-, -sőt- a kisvállalati szféra is erőteljesen kezdi igénybe venni az új menedzser-típus képviselőinek napi javadalmazásban részesített munkáját. Mint arra egyes német lapok figyelmeztetnek, a jövőben jobb lesz odafigyelni erre az új szakmára, mert olyan robbanásszerű növekedési szakaszt produkál, mint 30 évvel ezelőtt a személyzeti tanácsadás, vagy a 20 évvel ezelőtt útjára indult outplacement is.
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Sebezhetőbbek gazdasági válság alatt azok a vállalatok, ahol a vezetők kevés érzelmi támogatást adnak az alkalmazottaknak – állapították meg a... Teljes cikk
2023. novemberről decemberre 300 fő felett csökkent a Magyar Posta alkalmazottainak száma, kevesebben lettek a B + N Referencia takarítócégnél is.... Teljes cikk
Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk
- Van, hogy kívülről kell segíteni a változást 2 éve
- Így tervezze az utódlást a családi vállalkozás 2 éve
- Milyen interimnek lenni? 2 éve
- Mikor válasszunk interimet főállású vezető helyett? 2 éve
- 5 működési terület interimeknek a járvány után 3 éve
- Az interim, mint B terv 3 éve
- Az interim menedzserek kulisszatitkai 3 éve
- Az interim manager 10 nyerő tulajdonsága 3 éve
- Nem lehet évekig tűzoltóvödörrel rohangálni 4 éve
- Globális vagy interkulturális? Adaptív! 4 éve
- Így használhatja ki az interim menedzsment előnyeit egy kisvállalkozás 4 éve