kapubanner for mobile
Szerző: Rozmis Kata
Megjelent: 6 éve

Rendszeresség



Ha az első lépésen túl vagyunk, és jól fogadták a kezdeményezésünket az adat alapú működéssel kapcsolatban, megkaptuk a lehetőséget a tovább lépésre. Itt is be kell tartanunk azonban néhány nagyon fontos „szabályt”. Azokat az elemzéseket, amiket az érintettek (menedzsment, középvezetők vagy akár a munkatársak) hasznosnak ítéltek, újra és újra szeretnék majd látni. Ezek valószínűleg azok a rendszeres riportok, amik eddig nem álltak elő idő hiányában, vagy elkészültek ugyan, de nem elég gyorsan/gyakran, vagy nem elég nagy pontossággal. Ez a monitoring terület. A változások megfigyelése hozzáadott értékkel bír, és ennek a lehetőségét biztosítanunk kell. (Ez csak egy a 3 kiemelendő terület közül, amit az analitika projektekkel érintenünk kell - ezekről bővebben itt.)

Kevés nagyobb hibát tudunk elkövetni egy analitikai projekt során annál, ha megszerettetjük a közönséggel az elemzésünket, aztán nem mutatjuk meg azt rendszeresen. A legtöbb üzleti intelligencia eszköz (BI eszköz) rendelkezik olyan platformmal, ahol akár interaktív formában mindenki (megfelelő jogosultsággal persze) hozzáférhet a számára nyilvános információkhoz. Használjuk ezt ki, és tegyük elérhetővé az elemzést - a rendszeres frissítésről pedig ne feledkezzünk meg!

Nagy segítségünkre lesz ebben a BI eszközök beállítási lehetőségei között az automatikus frissítés. Ez azt jelenti, hogy miután elkészítettünk egy rendszeres riportot, nincs vele további feladatunk az aktuálisan tartás érdekében. Ha frissülnek a háttéradatok, a beállításinknak köszönhetően a riport is a naprakész információkat fogja tartalmazni.
analitika 180424

Rendelkezésre bocsátás igény szerint

Utolsó lépésként pedig mindenképpen adjunk lehetőséget az érdeklődőknek arra, hogy saját riportokat készítsenek. Érdeklődők alatt azokat értem, akik valóban szeretnének az adatok mélyére látni, és új összefüggéseket találni. Nincs nehéz dolgunk ezzel a feladattal sem, hiszen az adatok összekapcsolása után egy saját adatforráshoz adhatunk hozzáférést ezeknek a felhasználóknak.

Talán bonyolultnak hangzik, de az új adatforrás létrehozása annyit jelent például egy közvetlen vezetőknek szánt teljesítmény-elemző forrás esetén, hogy
1. kapcsolódunk a vállalatirányítási rendszerhez és a
2. teljesítményértékelő rendszerhez, esetleg
3. még egy Excelt is hozzárakunk ehhez, ami a fejlesztendő területeket tartalmazza (mindezt jó eséllyel az elemző eszközünkbe beépített egy gombnyomásos közvetlen kapcsolódási lehetőséggel) - igény szerint
4. leszűrhetjük az adatokat pl. az adott évre, és
5. felmentjük az így létrejött fájlt egy közös platformra.

Ha ez a platform valamelyik BI eszközünk közös felülete, akkor a jogosultság beállításokkal sem kell törődnünk, mert ezt egyszer kell megadni, és onnantól mindenki csak a számára látható adatokhoz fér hozzá - és már kezdheti is az elemzést.

A technológiai háttér valójában csak egy kiegészítés, ami egyszerűsítheti a dolgunkat, de ami ebből igazán fontos az az, hogy rendelkezésre állnak olyan eszközök, amikkel biztosíthatjuk a saját elemzés készítésének lehetőségét megfelelően előkészített adatokból. Ez pedig valódi hozzáadott értékkel bír az egész szervezet működése szempontjából.

Az adat-vezéreltté válás végcélja minden estben az, hogy a cég minden szintjén tudjunk adat alapon döntéseket hozni, és mindenhol hozzáférhetők legyenek a mások által már előállított információk. Ha ez is megvalósul, elmondhatjuk, hogy végig vezettük a szervezetet az analitika projekten, és valóban használható és értékes tudással és lehetőségekkel járultunk hozzá a sikerhez. Értéket teremtettünk a vállalat számára.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Hogyan ne bukjunk el az adat-vezéreltté válás útján?
2. oldal - Rendszeresség
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket

Folyamatos az innováció az irodapiacon, amely az elmúlt évek változásaira új megoldásokat és alternatívákat kínál. A legfontosabb trendek... Teljes cikk

Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?

"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk

Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk