Hogyan osszunk meg álláshirdetést a Facebookon?
Múlt heti bejegyzésemben, amiben a jó álláshirdetést a csokipapír első oldalához hasonlítottam, azt ígértem, hogy esettanulmány keretében konkrét példákkal jövök posting témában. Említést tettem arról is, hogy mennyire fontos egy jó munkaköri leírás ahhoz, hogy megfelelő álláshirdetések születhessenek - írja a Toboroz az ország blog a HR Blogon.
Ugyan nem született még bejegyzés sem az úgynevezett intake session tartalmáról, sem a különböző toborzási csatornákról, abban a szakmabeliek nagy része egyet fog érteni velem, hogy a Facebook és általában a social média külön toborzási csatornaként nőtte ki magát.
A Facebookon a következő módokon tudunk hirdetni. (Figyelem! A hirdetés ebben az esetben az, amikor valamilyen formában kirakunk egy posztot, és ülünk a babérjainkon, és várjuk, hogy ránk írjanak a jelentkezők. A Facebook használható közvetlen jelölt-megkeresésre is. Ebben a bejegyzésben csak a hirdetésről lesz szó.)
1. Kirakunk egy posztot a saját oldalunkra, esetleg a céges Facebook oldalra, kérjük az ismerőseinket, hogy osszák meg, és reménykedünk a csodában. Szó szerint a csodában.
2. Facebook oldalakról (úgy lehet felismerni, hogy like-olni lehet magát az oldalt, és jellemzően csak az oldal tulajdonosa tud posztolni), meg tudunk hirdetni pozíciókat, amikor a poszt aljára bekerül egy “Jelentkezés” vagy “Apply Now” akciógomb, és a hirdetésünk listázva lesz a https://www.facebook.com/jobs oldalon
3. Szponzorált tartalomként jelentetjük meg a hirdetésünket, így be tudunk állítani célcsoportot (életkor – diszkrimináció?- , lakhely, érdeklődési kör alapján), és ennek a körnek a hírfolyamán fog megjelenni (feltéve, hogy elég sok pénzt szánunk marketingre).
4. Facebook csoportokban (úgy lehet őket felismerni, hogy csatlakozni kell hozzájuk, és ha az admin másként nem állítja be, minden csoporttag meg tud osztani tartalmat) tudjuk közzétenni őket. Ezeknek a csoportoknak nagyon nagy előnye, hogy általában jól specifikáltak, konkrét érdeklődési kör, végzettségnek megfelelőek, és a toborzó kollégákon kívül a többi tag kifejezetten álláskeresési célból csatlakozik.
Szeretném hangsúlyozni, hogy a különböző típusú megosztások, sőt, sokszor a Facebook csoport jellege, célcsoportja, más-más posztot igényel, ami egy-egy újabb hirdetést jelent a gyakorlatban.
Személy szerint nekem a legjobb tapasztalatom a csoportokban való megosztásokkal van, ezért ilyen példákat fogok Nektek mutatni.
Esettanulmány #1: Ahogyan sokak első Facebook hirdetése kinéz:
Kattintson a folytatásért a HR Blogra.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk
Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk
A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk
- Egymilliós fizetésért keresnek szakácsot Budapestre 4 napja
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 5 napja
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 5 napja
- Karrierváltás másképp: állásváltás házon belül 7 napja
- Ezek az új szakmák és szakterületek ígérnek magas jövedelmet a közeljövőben 1 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 1 hete
- Elrendelhet a munkáltató kötelező túlórát? 2 hete
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 2 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 2 hete
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 2 hete
- "Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek? 3 hete