Megjelent: 6 éve

Tévhitek - Mi is az a Facebook álláshirdetés?

Sokan használják a Facebook-ot toborzásra, sokan viszont szkeptikusak. Sőt, a kipróbálók között a legtöbben nem is tartják eredményesnek ezt a felületet. Ennek oka, hogy van egy zűrzavar azzal kapcsolatban, hogy az egyes hirdetési lehetőségek mire valók, és melyik való igazán toborzásra.

images

images


Amikor kicsit tovább beszélgetünk a témáról, kiderül, hogy nem ugyanarra gondolunk, így nem csoda, hogy nem sikerül jelölteket generálni ezen a közösségi médián.

Bizonyos fogalmak nem teljesen tiszták, például a kiemelt poszt, az álláshirdetés és a fizetett hirdetés között óriási különbségek vannak. Ezért arra gondoltunk, tisztába tesszük ezeket:

  • POSZT
  • ÁLLÁSHIRDETÉS
  • KIEMELT ÁLLÁSHIRDETÉS
  • KIEMELT POSZT
  • FIZETETT HIRDETÉS
Melyik mire való, és melyik a leghatékonyabb toborzási eszköz? Nézzük!

POSZT

: azaz magyarul bejegyzés, amit egy vállalati oldalon hozunk létre. Egy ilyen poszt megjelenik az oldalunkat követők hírfolyamában, illetve amíg nem töröljük, a vállalati oldalunkon is látható, visszakereshető. Ennek hatékonysága azért alacsony, mert csak azok számára történik a megjelenítés, akik már követnek minket, így nem érünk el vele elegendően széles kört, ráadásul célozni sem tudunk.

ÁLLÁSHIRDETÉS:

a Facebook egyik szolgáltatása, hogy az “Állások” menüpont alatt a felhasználók keresgélhetnek az ott meghirdetett pozíciók között. Vállalati oldal tulajdonosaként ezért létre lehet hozni Állás típusú posztot, ami bekerül ebbe a menüpontba, így aki aktívan keres állást, rá tud találni a lehetőségre. Ez jobb, mint a sima poszt, mert aki aktívan keres, vagy érdeklődik álláslehetőségek iránt, az ránk találhat. Viszont még mindig nem elég hatékony, hiszen mi magunk nem tudunk célozni, tehát az eredményessége ennek azon múlik, hogy éppen kik keresnek és találnak meg bennünket.

KIEMELT ÁLLÁSHIRDETÉS:

Az előző módon létrehozott álláshirdetésünket kiemelhetjük és meghirdethetjük egy szélesebb kör számára, megadva az erre szánt költségkeretet, időtartamot, valamint helyszínt is.  Ez segít abban, hogy az adott területre koncentrálva több potenciális álláskeresőhöz jusson el a hirdetésünk. Viszont további célzási beállításokra nincs lehetőségünk.

KIEMELT POSZT:

Fizethetünk azért, hogy az előzőekben leírt posztot kiemelten jelenítsük meg olyan célközönség számára, akiket mi szeretnénk megszólítani. Ez sokkal hatékonyabb, mint a sima poszt, vagy kiemelt álláshirdetés, sőt, mivel célozni is jól lehet vele, ezért ezt szokták a legtöbben összekeverni a fizetett hirdetésekkel.
Vigyázat! Ha toborzásra, jelöltek gyűjtésére szeretnénk hirdetést feladni, akkor a különbség a kiemelt poszt és a fizetett hirdetés között ég és föld lesz.

Hogy miért?
Nézzük, mit tud a fizetett hirdetés.

FIZETETT HIRDETÉS:

Ezt a funkciót bármilyen célra használhatjuk, ha van vállalati oldalunk, így toborzási célú hirdetést is feladhatunk. Egy külön hirdetéskezelő felület áll rendelkezésünkre, ahol testre szabhatjuk hirdetéseinket.

Miben hasonlít a kiemelt posztra:

  • Az ilyen jellegű hirdetés nem a vállalati oldalunkon fog megjelenni, és nem is az Állások menüpont alatt, hanem csak azoknak a felhasználóknak a hírfolyamában, akiket mi beállítunk.
  • Beállíthatunk korra, nemre, helyszínre, érdeklődési körre vonatkozó adatokat.
  • A költségkeretet és a "hirdetés"; időtartamát szintén mi határozzuk meg.
Miben különbözik a kiemelt poszttól:

  • Sokkal részletesebb testreszabási lehetőségünk van ezen a felületen, például rászűrhetünk egy adott oldal kedvelőire is.
  • Amellett, hogy szűkíthetjük, pontosíthatjuk a célzásunkat, párhuzamosan több hirdetést is tudunk ugyanabban az időben futtatni. Ez azt jelenti, hogy több képet, több szöveget is beállíthatunk, és a kampány időtartama alatt folyamatosan cserélgethetjük ezeket a látott eredmények függvényében.
  • A legfontosabb különbség, ami az eredményeket igazán befolyásolja, az, hogy míg a kiemelt posztnál a pénzünket arra költjük el, hogy minél többen kedveljék, hozzászóljanak, megosszák, vagy megnézzék az adott posztot, addig a fizetett hirdetésnél beállíthatjuk, hogy akkor költse el a pénzünket, ha konkrétan jelentkezés történik a hirdetésből az adott állásra.

El kell hát döntenünk, mi a célunk a hirdetéssel, ugyanis nem mindegy, hogy a pénzünket mire költjük.


A kiemelt poszt kiválóan használható márkaépítésre, a közönségünk aktivitásának növelésére. Ez azonban teljesen más tartalmat igényel; egy érdekes cikk, esemény vagy nyereményjáték számára tökéletes megoldás.

Ha azonban a cél, hogy jelölteket gyűjtsünk

, akkor a fizetett hirdetés lesz a leghatékonyabb eszköz.

Fizetett hirdetésekkel

1, maximum 2 hetes kampányokkal dolgozunk, amikor partnereink számára jelölteket keresünk a Facebook-on.

Bár már feltörekvőben van más közösségi média is, de még mindig a Facebook az egyik leghatékonyabb eszközünk számos pozíció betöltésénél.

2018-ban

624 Facebook kampányt futtatunk le, összesen 27.782-en jelentkeztek az ilyen fizetett hirdetésekre. Volt olyan pozíció operátor szinten, amire 400-an jelentkeztek.

Egyik legfrissebb kampányunkban 2 hét alatt 120 jelentkező érkezett, amiből 85 -el készült telefonos interjú, 45 -el személyes és 22-en kezdtek el dolgozni Megbízónknál.

Tehát elmondhatjuk, hogy létezik hatékony toborzás a Facebook-on.
Facebook kampány szolgáltatásunkról ezen a linken tájékozódhat!

Trajtler Kata
TESK Csoport
www.tesk.hu
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Többek vagyunk azáltal, hogy más kultúrákkal is együttműködünk" - a Pannonjob és a Club Tihany megoldása a munkaerőhiányra

A vendéglátás és turizmus évek óta komoly munkaerő-piaci nehézségekkel küzd. Az elöregedő társadalom miatt általánosságban jellemző szűkülő... Teljes cikk

Stabil bérszámfejtés bizonytalan időkben: megoldás a magyar piac számára

Egy olyan régióban, ahol a stabilitás stratégiai előnnyé vált, a bérszámfejtés már nem csupán háttérfunkció — hanem a bizalom alapja. Teljes cikk

Empátia az algoritmusok között: így segít egy humán fejlesztő a HR-eseknek

AI, generációk, mentális egészség. Sok téma szorongatja a HR-t. Nagy az igény olyan külső szakértőkre, akik friss szemmel és rugalmas... Teljes cikk