Megjelent: 4 éve

Magyarországon is elérhető a Facebook álláskereső funkciója

Facebook új funkciójával a vállalkozások és márkák oldalainak adminisztrátorai álláshirdetéseket is közzé tudnak tenni. Az álláslehetőségeket ismertető bejegyzésekre a hagyományos posztokhoz hasonlóan kiemelést is lehet vásárolni, hogy még több potenciális jelentkezőt lehessen elérni velük. A felhasználók a facebook.com/jobs címen, az asztali számítógépen és mobilon is elérhető álláskönyvjelzőben, illetve a Marketplace „Állások” lapján találhatják meg a meghirdetett pozíciókat - derül ki a cég sajtóközleményéből.

images

A Facebook Jobs (amely az oldal magyar felületén Álláslehetőségek a Facebookon néven látható) indulása jelentősen leegyszerűsíti majd mind az álláskeresést, mind a megfelelő munkatársak megtalálását a magyar felhasználók és cégek számára. Mostantól a magyar felhasználók is
közzétehetnek álláshirdetéseket vagy jelentkezhetnek azokra közvetlenül a Facebookon.

Ez az új funkció korábban csak az amerikai,kanadai és mexikói felhasználók számára volt elérhető, de mától kezdve Magyarországon, Csehországban, Portugáliában, Chilében és Új-Zélandon is megkönnyíti a
vállalkozások és munkakeresők egymásra találását.

A vállalkozások és az emberek már jelenleg is használják a közösségi oldalt arra, hogy munkavállalót, illetve állást találjanak, ezért a Facebook olyan új funkciókat vezetett be, amely lehetővé teszi az álláshirdetések feladását és a jelentkezést közvetlenül a Facebookon. Az álláskeresők fel is iratkozhatnak a vállalkozások által a környéken közzétett álláshirdetésekről szóló értesítésekre.



Az álláshirdetések a hírfolyamban, az álláskönyvjelzőben, a Marketplace „Állások” lapján, illetve a vállalkozások oldalain más bejegyzések mellett jelenhetnek meg. Amikor a jelentkező a „Jelentkezés most” gombra kattint, megnyílik egy űrlap, amelyen előre kitöltve szerepelnek az információk a Facebook-profiljáról. A pályázó a jelentkezési lap beküldése előtt bármikor ellenőrizheti és módosíthatja, hogy milyen adatokat oszt meg az álláshirdetés feladójával. Az új funkció arra is lehetőséget biztosít, hogy a jelentkezők a szöveges bemutatkozás mellett akár egy rövid videót küldjenek telefonjukról vagy számítógépükről, amelyben bemutatkoznak, és elmondják leendő munkáltatójuknak, hogy szerintük miért ők lennének az ideálisak az adott pozícióra.

Az oldaladminisztrátorok könnyen hozhatnak létre álláshirdetést, nyomon követhetik a jelentkezéseket, és közvetlenül kommunikálhatnak a pályázókkal. Az erre szolgáló felületen kiválaszthatják az adott állás megnevezését, jellegét (teljes munkaidős, részmunkaidős, gyakornoki pozíció), a fizetési ajánlatot és egyéb paramétereket is megadhatnak. Az álláshirdetés feladása után az oldaladminisztrátor áttekintheti a jelentkezéseket, és felveheti a kapcsolatot a pályázókkal Messengeren.

Minden más bejegyzéshez hasonlóan az álláshirdetések is kiemelhetők, így nagyobb vagy relevánsabb célközönség is elérhető velük, mivel a kiemeléseket például lakhely, képzettség, munkatapasztalatok és egyéb paraméterek alapján targetálni is lehet.

Ezen kívül az álláshirdetéseket facebookos csoportokban, vagy a felhasználók saját idővonalán is meg lehet osztani, de privát üzenetben ismerősöknek is továbbítható a Messengerben. Ha egy felhasználó jelentkezik egy álláshirdetésre a Facebookon, az adott vállalat oldaladminisztrátora a Messengeren keresztül kapja meg a jelentkezést, de beállítható, hogy az oldal erről e-mailben is értesítést küldjön. A jelentkezőkkel való kapcsolattartás megkönnyítése érdekében az adminisztrátorok sablonválaszokat is rögzíthetnek a Messengerben a gyakran elküldött üzenetekhez, például a jelentkezés megköszönéséhez.

Fotó: Pixabay
  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.11X. Vezetői Best Practice Fórum A HR és a vezetés szerepe és kihívásai a jelenlegi piaci helyzetben. A jelenlegi munkaerő piaci helyzetben hogyan lehet megtalálni és kiválasztani a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerőt? – Hogyan lehet a tehetséges munkaerőt a céghez vonzani és megtartani? Employer Branding. A toborzás csatornái, jó gyakorlatai. Munkatárs ajánló program. Részletek Jegyek
  • 2022.03.04Szemléletváltás a toborzásban Alapítsa meg új modern HR kultúráját! 1. nap - Hatékony toborzás 2. nap - Employer Branding 3. nap - Célcsoportok meghatározása a toborzásban 4. nap - Social Media a toborzásban 5. nap - Folyamatkontroll és Projektmenedzsment a toborzásban Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Minden harmadik munkáltató létszámbővítést tervez 2022 első negyedévében

A munkáltatók 34 százaléka tervez létszámbővítést Magyarországon 2022 első negyedévében, miközben csökkentéssel 17 százalékuk számol; ehhez... Teljes cikk

Egyre több nő dolgozik az építőiparban

A nők megjelenése az iparágban új, friss szemléletet hoz és felgyorsítja az építőipari kultúra fejlődését. Nem utolsósorban a munkaerőhiányt is enyhíti. Teljes cikk

Igazi népvándorlás indulhat el a munkaidőkeret miatt

Százával mondanak majd fel a most még röghöz kötött dolgozók a munkaidőkeretek lejártával a Vasas Szakszervezet szerint. Az autó-, gép- és... Teljes cikk