kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Képzéssel segít a Mapei Kft. a szakemberhiányon

A Mapei Kft. ügyvezető igazgatója, Markovich Béla úgy véli, Magyarországon hiány van jól képzett építőipari szakemberekben, így egy a piacon jelentős szerepet betöltő cégnek szinte kötelessége, hogy az oktatásban szerepet vállaljon. Ez motiválta a Mapei Kft.-t, amikor úgy döntött, hogy társadalmi felelősségvállalás programját az oktatás köré szervezi.

Napjainkban a technológia és az anyagok olyan gyorsan fejlődnek, hogy nehezen elvárható az iskolákban tanító szakemberektől az, hogy mindig naprakész tudással rendelkezzenek. Ha viszont a jövő szakemberei csupán az iskolapadból kikerülve ismerik meg az újabb és újabb burkolattípusok, ragasztóanyagok tulajdonságait, az azokban rejlő felhasználási lehetőségeket, nem jó. A Mapei Kft. sokéves elméleti és gyakorlati szakmai tapasztalattal rendelkező oktatói a cég fennállása során felhalmozódott tudásuk átadásával igyekeznek orvosolni ezt a problémát - hangsúlyozza Markovich Béla.

A vállalat oktatói rendszeresen felkeresnek több építőipari szakközépiskolát, és - évente legalább két alkalommal - megismertetik a diákokat a legújabb termékekkel és a professzionális felhasználás mikéntjével. Úgy látjuk, a diákok tudásában főképpen az előkészítési folyamatok területén mutatkoznak hiányosságok, így mi elsősorban erre, illetve a felmerülő hibák elkerülésének lehetőségeire összpontosítunk - teszi hozzá a szakember. A vállalat a szakképzési hozzájárulás révén anyagilag is támogatja a szakiskolákat, és emellett, ha az intézmények konkrét felújításhoz kérnek segítséget, általában megtalálják annak a módját, hogy a diákok környezete minél egészségesebb és szebb lehessen.

A középfokú oktatás mellett a Mapei aktívan szerepet vállal a már munkába állt szakemberek továbbképzésében is. Ezért indult el 2000-ben a Mapei Akadémia, ahová elsősorban a tudásukat bővíteni vágyó kivitelezőket várják. Budaörsön a korszerűen felszerelt új oktatóteremben rövid, négyórás, legfeljebb egynapos tanfolyamokon ismerkedhetnek meg az érdeklődők azokkal a szakmai újdonságokkal - szabványokkal, technológiával -, amelyek biztosan kiváló minőségű burkolatokat eredményeznek. Az elmúlt évek alatt közel háromezren vettek részt az akadémia képzésén, és a "tanulók" száma évről évre dinamikusan nő.

Az elmúlt évben indultak és idén is folytatódnak az építészek számára szervezett kreditpontos előadások. 2007-ben az alkalmanként négyórás, egy pont creditértékű foglalkozások olyan témák köré szerveződnek, mint a homlokzat, a hővédelem vagy a burkolat károsodásának megelőzésére kínálkozó módszerek. 2008 első félévében pedig a hidegburkolati segédanyagok felhasználásáról és a medenceburkolásról hallgathattak előadásokat a szakemberek.

2008 újdonsága a Budapesti Műszaki Egyetemen szeptemberben induló, négy alkalomból álló előadás-sorozat, amelyet az amúgy a hazai oktatásban elhanyagolt területként kezelt témában, a betonszerkezetekről, illetve azok helyreállításának lehetőségeiről tartanak.


A legjobb munkahely



A ma 130 főt alkalmazó Mapei Kft. hitvallása, hogy egy cég számára a legfontosabb érték az ember. A munkatársak akkor tudnak hatékonyan dolgozni, ha egyrészt a munkakörülményeik, másrészt a juttatásaik is megfelelnek elvárásaiknak. „A családi nyugalom is sokat jelent a hatékony munkavégzés szempontjából, ezért igyekszünk mindenféle módon hozzájárulni ahhoz, hogy a dolgozóink ezen a téren elégedettek legyenek. A cég legfontosabb felelősségvállalási programja, az oktatás szintén komoly lehetőségeket tartogat a munkatársaink számára - mondta Markovich Béla.

Tavaly negyvenmillió forintot fordítottak belső képzésére. Angolul bárki tanulhat, e mellett pedig a vezetőség folyamatosan figyeli, hogy mire lenne szükségük a munkatársaknak. Ahogy az ügyvezető igazgató fogalmaz, szívesen veszik azt is, ha valaki önmaga felismeri, hogy hol szeretné csiszolni a tudását, hogy még hatékonyabb lehessen. Legutóbb például az értékesítési kollégák egy csoportja jelezte, hogy a prezentációs technológiák terén vannak hiányosságaik, így számukra prezentációs tréninget szerveztünk - hangsúlyozza a szakember, és hozzáteszi: bár nálunk nincs cafeteria rendszer, pluszjuttatásokban mégsincs hiány.

2006-ban a HVG-Hewitt Legjobb Munkahely Felmérés eredményei alapján a kis- és középvállalatok kategóriában a Mapei Kft. nyerte el a Magyarország Legjobb Munkahelye címet. A felmérésben 123 vállalat közel 24 ezer munkavállalója vett részt, és válaszaikból kiderült, hogy a legjobb munkahelyeknél a felsővezetés értékként kezel minden egyes munkavállalót. Az országban átlagosan a dolgozók 38 százaléka érzi azt, hogy a vállalat vezetése a cég legértékesebb erőforrásaként bánik velük, míg a legjobbaknál a döntő többségük, 67 százalék egyértelműen úgy látja, hogy ők a legértékesebbek. A Mapei sikeréhez hozzájárult az is, hogy a felmérés 40 százalékos átlagával szemben az építőipari anyagok előállításával foglalkozó vállalat dolgozói körében a munkavállalói elkötelezettség kirívóan magas, 91 százalékos volt.


A minőség mindenekelőtt



A Mapei a globális árbevételének öt százalékát - 2007-ben hozzávetőleg 80 ezer eurót - költi K+F tevékenységre és a világ különböző országaiban működő hét laboratóriumában összesen közel hatszáz embert (a dolgozók 12 százalékát) foglalkoztat. A kutatások elsősorban az egészségre ártalmas oldószerektől száz százalékban mentes ECO termékvonal bővítését, illetve az új, a környezetbe 90 százalékkal kevesebb port kibocsátó Dust Free (pormentes) technológia kiterjesztését célozzák. A vállalat célja, hogy a biztonságos technológia hamarosan minél több típusú por alakú termékre alkalmazható legyen.

"Az élhetőbb környezetért az anyacég és a hazai leányvállalat egyaránt sokat tesz. Magyarországon egy porkeverő üzemet működtetünk Sóskúton. A gyárból kizárólag szűrt levegő kerül a környezetbe, illetve a belső munkaterületet is igyekszünk a lehető legnagyobb mértékben pormentessé tenni, hogy védjük dolgozóink egészségét" - hangsúlyozza Markovich Béla.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk

A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk