kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Modern vagy hagyományos irodabelső?

Napjainkban egy új iroda kialakításakor komoly dilemma lehet, hogy modern, esetleg klasszikus legyen-e az iroda berendezése? Mind a bútorok, tapéta és kiegészítők stílusa, mind az iroda ergonómiája tekintetében sok kérdés merülhet fel azzal kapcsolatban, hogy melyik a jobb választás. Vegyük őket sorra!

images


Modern vagy hagyományos irodabútorok?


A modern és a hagyományos iroda megkülönböztetése már önmagában is bonyolult kérdés. Éppen ezért jobb, ha bizonyos jellemzőket nevezünk modernnek és klasszikusnak vagy hagyományosnak.

A bútorok stílusát, a színeket és az anyagokat tekintve a berendezés alapján is megkülönböztethetjük a modern és a klasszikus irodákat. Élénk színű játékos, esetleg minimal vagy loft stílusú irodákat lehet például ebben a csoportosításban modernnek nevezni.

Egy startup esetében általában játékosan modern megjelenést szoktak választani a tulajdonosok, miközben például egy ügyvédi iroda esetében szerencsés lehet a tekintélyt parancsoló klasszikus megjelenés, prémium bútorokkal. Például neobarokk bútorok és egy elegáns Chesterfield ülőgarnitúra telitalálat lehet.

Mi a helyzet az ergonómiával?


Az ergonomikus iroda lényege, hogy mind a bútorok, mind maga az irodai környezet, és az azt befolyásoló tényezők nem csak a hatékony, hanem a kényelmes munkavégzést, valamint a dolgozó egészségét és jó közérzetét szolgálja.

Az ergonómia nem függ sem az iroda stílusától, sem esztétikai megjelenésétől. Egyszerűen figyelembe kell venni az eszközök és a komplett munkakörnyezet kialakítása során ezeket a szabályokat. Ilyen értelemben egy valójában modern iroda minden esetben ergonómikus, attól függetlenül, hogy a stílusa, esetleg akár a térszervezése is klasszikus és hagyományos.

Milyen kritériumokra kell odafigyelni? Egyrészt a legfontosabb a szék, asztal és monitor kialakítása és egymással való viszonya, elhelyezése megfeleljen az emberi test igényeinek. Ilyen a derék kitámasztása, a fej pihentetésének lehetősége.

Az ergonomikus irodában nincs nagymértékű zajszennyezés, amely rontaná a koncentrációt. Megfelelően világos, és a hőmérséklet is ideális.

A modern és a hagyományos irodák térszervezése


A modern irodák általában egyterűek. Mivel napjainkban az a szemlélet uralkodik, hogy a csapatmunkát kell támogatni, így lehetőséget kell teremteni a munkahely típusának függvényében a közös ötletelésre, az együtt gondolkodásra, a közös problémamegoldásra. Emellett a modern szemléletű munkahelyeken már a főnök, a menedzser sem különül el a dolgozóktól, velük dolgozik, figyelnek egymásra.

Persze a térszervezést mindenképpen át kell gondolni, hiszen vannak olyan munkahelyek, esetleg munkakörök, ahol sokkal hatékonyabban lehet dolgozni, ha van lehetőség az elkülönülésre.

A modern és a hagyományos irodát mindezek alapján talán amentén a kérdés mentén lehet megkülönböztetni, hogy mennyire támogatja a dolgozók kényelmes és hatékony munkavégzését.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Feketén foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép

Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség két férfi ellen, akik munkaszerződés és munkavédelmi oktatás nélkül foglalkoztattak egy 15 éves... Teljes cikk

Munkahelyi tréfa: benzint öntött a csikkjére és felgyújtotta kollégáját

A Tatabányai Járási Ügyészség súlyos testi sértés bűntette miatt nyújtott be vádiratot azzal a férfival szemben, aki tréfából meggyújtotta... Teljes cikk

35 milliót fizet az exférj volt feleségének a házasság alatt végzett házimunkáért

A háztartásban és a gyereknevelésben végzett munkát, melyet gyakran "láthatatlan munkaként" is emlegetnek, ritkán lehet pénzbeli fizetésre váltani.... Teljes cikk