kapubanner for mobile
Megjelent: 9 hónapja

Négyből három európai pilóta elaludt az elmúlt egy hónapban vezetés közben

A pilóták kimerültek. Egy friss felmérés adatai szerint 4 európai pilóta közül 3 elaludt az elmúlt egy hónapban legalább egyszer, miközben repülőgépet vezetett.

pilóta európai felmérés alvás-

Egy európai pilóták körében végzett felmérés szerint a válaszadók mintegy 75%-a az elmúlt hetekben mikroalváson kapta magát.

Szerintük a légitársaságok nem kezelik megfelelően a fáradtság kockázatát.

A Baines Simmons repülésbiztonsági tanácsadó cég által az Európai Pilóták Szövetség számára készített júliusi felmérése szerint a válaszadók mintegy 75%-a mondta, hogy a megelőző négy hétben legalább egyszer mikroalváson kapta magát, miközben repülőgépet vezetett.

A válaszadók negyede mondta azt, hogy a felmérés kitöltését megelőző négy hétben öt vagy több mikroalvása volt. Ezeket rövid, nem ellenőrzött alvási időszakokként határozták meg, amelyek nyitott vagy csukott szemmel történtek.

A jelentés rávilágít a pilóták fáradtságának szintjével kapcsolatos aggodalmakra, és arra hívja fel a figyelmet, hogy a légitársaságoknak többet kellene tenniük ennek kezelése érdekében. Például megkönnyíteni annak jelentését, ha fáradtak, megváltoztatni a menetrendet, hogy több pihenőidő álljon rendelkezésre a feladatok között, és javítani a szállodai elhelyezést, ha a személyzet nem tud jól aludni.

A felmérésben részt vevő közel 7000 válaszadó kevesebb mint negyede mondta azt, hogy a fáradtság kockázatát nagyon vagy többnyire jól kezelik annál a légitársaságnál, ahol dolgoznak. Közel egyharmaduk szerint nem kezelik megfelelően - ezt leginkább az Egyesült Királyságban és Írországban működő légitársaságok pilótái állították.

“Ezek aggasztó jelek és egyértelműen arra mutatnak, hogy a fáradtsággal kapcsolatos biztonsági kockázatokat számos európai légitársaságnál nem kezelik megfelelően” - mondta Otjan de Bruijn, az ECA elnöke nyilatkozatában.

Az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége egy júniusi biztonsági tájékoztatóban figyelmeztetett a fáradtsággal kapcsolatos aggályokra, amelyben megjegyezte, hogy a szektort sújtó általános munkaerőhiány a személyzet tagjainak fáradtságához vezethet, ami potenciálisan biztonsági kockázat.

Az ECA felmérésében részt vevők 82%-a mondta azt, hogy tudja, hogyan kell a fáradtságról szóló jelzést benyújtani a légitársaságánál, de csak 44,1% állította, hogy a rendszer könnyen hozzáférhető, és alig több mint egynegyedük szerint gyors és egyszerű a kitöltése. A válaszadók mindössze 10%-a mondta azt, hogy a fáradtságról szóló jelentések a biztonság javítását célzó működési változtatásokhoz vezettek munkaadójuknál. 

A felmérés hatalmas különbségeket mutatott ki a fáradtságról szóló jelentésekhez való hozzáállásában a légitársaságok székhelye szerinti országok között, a legrosszabbul az ír és a máltai légitársaságok teljesítettek.

Márpedig hatékony jelentési rendszer nélkül erősen korlátozott annak esélye, hogy a fáradtság kockázatát enyhítő intézkedések történjenek.

Fotó: unsplash.com

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Évi 70 millió forintos fizetésért keresnek háziorvost

Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk

Ittasan dolgozó buszsofőr ellen mondták ki az ítéletet

Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk

Autószerelő drogdíler ellen emeltek vádat, aki műhelyében árulta a kábítószert

A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk