kapubanner for mobile
Szerző: Berta László
Megjelent: 7 éve

Csak nekiálltak krémet keverni, ma már több ezren kóstolták

Közös pantomim játék és hobbiból főzés után találták ki, milyen legyen a magyar gasztronómia egyik külön ága. Vendéglátós múlt nélkül láttak neki, egyszerűen odaálltak a kutter mellé krémet készíteni. Így kerültek a Mártogatós termékek ötezer ember asztalára szűk egy év alatt. Prauda Gergő alapítóval beszélgettünk.

Mikor mondtátok fel az állásotokat?

Egy éve, de azért előtte teszteltük az ételeinket egy étteremben. Sikerünk volt. Én akkoriban értékesítő voltam műszaki végzettséggel, Takács Gergő alapító társam művész ember, pantomimes volt. Hobbiból én is játszottam abban a társulatban, és itt kezdtünk el együtt dolgozni különböző projekteken.

A Mártogatós márka szép látványt mutat. Köze van ehhez a művész múltnak?

Talán annak is. Mi abból indultunk ki, hogy igazi vendégélmény lehet a catering, ami, mint műfaj kicsit háttérbe szorult a nagy gasztroforradalom alatt.
mártogatós


Másolat vagy újítás?



Ismereteink szerint Magyarországon nincs hasonló sem cateringes sem más vonalon, itthon és külföldön is általában csak csomagolt gourmet termékek a krémek. Sok közös gondolatot építettünk bele, mert nem tartottuk párna alatt a cetlit akkor sem, amikor még csak ötlet volt. Jó döntés volt, mert sokan hozzászóltak. Ilyen ötlet volt például, hogy minden íznek legyen külön színe. Lett is, pedig eleinte nekem nem tetszett az elképzelés.

Ha jól tudom, a mártogatós céklakrém, nyers répa, libatöpörtyű krém és sorolhatnám, mind előétel.

Elméletileg igen, de nálunk hideg főétel lett. Reggelinek, ebédnek, vacsorának egyaránt kiadós. Édes gyümölcsös krémeket is belecsempésztünk, ami a mártogatós műfajban szokatlannak tűnik elsőre, viszont bevált.

Munkaebédekre, céges rendezvényekre, partner találkozókra rendelnek tőletek. Egyszemélyes rendelés nincs?

Minimum tíz főre lehet. El kellett döntenünk, hogy merre menjünk, és mi egy cateringes céget csináltunk. Persze kapacitás kérdése is volt. Igaz, így nem olyan egyszerű megismerni bennünket a lakossági vásárlóknak, de nekik találtuk ki a DIP BOX csomagot, ami bármilyen családi vagy baráti eseményt feldobhat.

Kik a megrendelőitek?

Jellemzően az ágazatukban piacvezetőnek számító cégek közül kerülnek ki a vásárlóink, persze vannak más megrendelőink is. Eddig 5 ezer embernek adtunk ételt az asztalra, tehát széles körben váltunk ismertté nem egészen egy évvel az indulásunk óta.

Hol dolgoztok naponta?

Egy kis üzemben.

Ki a séf ott?

Mi ketten, illetve van néhány jó mentorunk is. Egy munkatársunkkal készítjük a termékeket, a nagy megrendelések alkalmával pedig hatan. Akkor alkalmi munkavállalók segítenek. Mi gyártjuk, kiszállítjuk, kínáljuk.
mártogatósGergő az egyik alapító


Élelmiszeripari és vendéglátós végzettség nélkül?



Nem bonyolultak a termékek, csak kitartóan kell kísérletezni. Minden a kutterba megy, vagyis egy idő után minden a pépesítő gépben végzi. Kettőnk munkamegosztásában enyém a marketing és az értékesítés, Gergőé a beszerzés, termelés.


Merre tovább a fejlődésben?



Szeretnénk bővíteni az üzemet és a csapatot is. Most 3 nappal előre kell rendelni nálunk, mert nagy körültekintést igényel, hogy amit lehet, az utolsó pillanatig frissen tartunk a kiszállítás előtt. Ahhoz pedig még kevesen vagyunk, hogy csökkentsük a megrendelés és kiszállítás közötti időt. Ezen vagyunk, ezért folyamatosan mindent sztenderdizálunk: recepteket, gyártást, rendelést. Hogy mi és mindenki helyettesíthető legyen.

A gasztróforradalmat említetted már. Milyen trendbe vagytok szerelmesek? Vegán, paleo, más?

Egyik említett irányzatba sem soroljuk be magunkat, egyszerűen nyitottak vagyunk. Kiegyensúlyozottak szeretnénk lenni, de a frissesség és az egészség nagyon fontos. Tejmentes, gluténmentes, cukormentes termékeink is vannak. Egy olyan munkatársra vágyunk, aki gasztronómiai erősítést ad azzal, hogy trendi krémeket készít. Nekem például tetszik a nyers vegán irányzat is, de otthon nem tagadom meg a párizsit sem.
mártogatós


Eltart benneteket a cég?



Az elején 5 millió forint tőkét tettünk bele és 0-24 órás munkát. A bevételeinket folyamatosan visszaforgattuk, most tartunk ott, hogy már adunk magunknak valamennyit a bevételből.

Mi ad élményt?

Amikor látom, hogy a termékek beszélgetést indítanak el a vendégek között. „Neked milyen ízű van?” - „Ezt is kóstold meg!” - ilyen mondatokat csípek el, és ez nagy élmény.

Hová adtok el a legtöbb mártogatóst?

Az irodákban vagyunk a legnépszerűbbek. Valószínűleg ezért adjuk el a legtöbb termékünket munkahelyi rendezvényekre, mert a cégek egyre többet gondolnak a partnereik és a munkatársaik elégedettségére, és befelé is nagy figyelemmel építik a márkájukat.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mire vágynak a dolgozó anyák?

Mindenekelőtt figyelni kell a nőkre és meg kell hallgatni őket. Ez a hozzáállás inspirálta a Mars nemzetközi #HearToBeHeard kutatását, amely 2021... Teljes cikk

Íme néhány meglepő trend a munkahelyi étkezéssel kapcsolatban

A magyarok többsége tisztában van vele, hogy a napközbeni étkezés jelentősen javíthatja vagy épp ronthatja munkahelyi teljesítményünket, a... Teljes cikk

Hogyan hat az ingázás a dolgozók mentális egészségére?

A reggeli csúcsforgalom okozta bosszankodás mellett számos tényező nehezíti meg a mindennapjait azoknak, akik ingáznak a munkahelyükre. A szakértő... Teljes cikk