kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Újonc egy stabil munkatárs után - íme néhány jó tanács

Cikksorozatunk első két részében már vázoltuk az alapproblémát: Anita, egy stabilan dolgozó munkatárs szülni megy, komoly fejtörést okozva ezzel cégének. A cég felveszi helyette Piroskát, a váltás azonban nem megy zökkenőmentesen. Íme néhány jó tanács.

images

A cikksorozat első részét azzal kezdtem, hogy az üzleti életben szinte mindent le lehet másolni, a stabilan dolgozó munkatársakat viszont sosem, őket fel kell építeni, meg kell teremteni. Ezért hívjuk ezt a fontos tényezőt emberi erőforrásnak.

A második rész az új ember felvételéhez, és ennek előzményeihez adott hasznos tippeket.

Befejező cikkünkben kanyarodjunk most vissza az újdonsült munkatárshoz, Piroskához, aki most éppen problémába ütközött munkája során. Mivel nem tudja mi a jó megoldás, megkérdez valakit. Ezzel további kárt okoz, hiszen másokat is megállít a munkában. A munkatárs is kiesik a munkájából, figyelme máshol lesz, még ő is megkérdez valakit és kész munkatársi "gömböc" lesz a recepció előtt. Mindenki most már ezzel a problémával, ezzel a feladattal foglalkozik. Aztán mégsem lesz tökéletes a megoldás, hiszen senki sem ezt csinálta Anita idejében. Ez a félmegoldás kellemetlen szituációt, mérgelődést, sőt akár tetemes anyagi kárt is okozhat mindenkinek, az új munkatársnak, a régi munkatársaknak, végül is a cégnek. A betanulási idő pedig hosszú hónapok is lehetnek. Ezek az apró, vagy nagy súrlódások, kihagyások, felesleges körök, kártérítések, elvesztett ügyfelek összesen több milliós kárt is okozhatnak még egy asszisztensi munkakörnél is, hát még egy magasabb beosztásnál.

Megoldásként ez javaslom:

1. Bontsd szét az adott munkakört konkrét munkaterületekre!
2. Elemezd az egyes munkaterületeket, és szedj össze minden feladatot rajtuk!
3. Tedd logikai sorrendbe a feladatokat, vagy priorizáld őket a belső céges irányelvek szerint!
4. Minden feladatot részletesen írj le, úgy, hogy annak a szemén keresztül írod le, aki ezt a feladatot majd egyedül, és "helyzetben" kell elvégezze!
5. Csak az írja le, aki profi ezen a területen!
6. Egészítsd ki segédanyaggal, ha szükséges, hogy az új munkaerő még jobban és gyorsabban megértse a munkát. Tegyél hozzá mellékleteket, pl. biankó szerződéseket, megrendeléseket, vagy segédtáblát, amin a munkafolyamatokat elmagyarázod.
7. Készíts hozzá tanulási javaslatot először ezt a lépést végezd el, majd ha rutinos vagy, ez legyen a következő lépésed.

Ja, hogy ez sok idő! Igen. De sok kárt, idegességet is meg lehet takarítani. Csak egyszer kell jól elvégezni, aztán csak ki kell egészíteni, szükség esetén. Bármikor bárkit be lehet állítani a munkakörbe - persze, aki képzett magára a feladatra - egy kis tanulás, gyakorlás után, mert tudni fogja, hogy ebben a cégben ezt a feladatot, hogy kell elvégeznie pontosan, sztenderden. Ezzel a módszerrel egy stabil és gyorsan termelékennyé vált munkatársat kap.

Pénzes Zsuzsa
Comline Budapest Kft.
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk