kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Mit ér egy stabil munkatárs?

Az üzleti életben szinte mindent le lehet másolni. Le lehet másolni a céges szlogent, a hirdetés képanyagát, a promóció szövegét, az akciókat, a technológiát. Egyet nem lehet lemásolni: a céggel összhangban, stabilan dolgozó munkatársat. Természetesen el lehet csábítani egy munkatársat másik munkahelyre, de a felépített és összehangolt, stabil munkatársat újra kell teremteni, nem lehet csak lemásolni. Ezért hívjuk ezt a fontos tényezőt emberi erőforrásnak.

Lássuk ezt a tényezőt közelebbről! Van egy munkatársunk, aki tapasztalt, ismeri a cég belső működését, hiszen évek, sőt évtizedek óta itt dolgozik. Biztosan lehet rá számítani, tudja a dolgát, akár hátat is lehet neki fordítani, mert akkor is elvégzi időben és úgy, ahogy kell a munkáját. Ha jön egy új munkaerő, őt választják ki mentornak, ő lesz az a senior értékesítő, aki bevezeti a céges szokásokba, szakmai fogásokba az új embert, ő egy stabil pont. De mi a helyzet, ha elmegy a cégtől, ha nyugdíjba megy, ha más területre helyezik át?

Ez az, amitől sok vezető retteg. Hogyan fogom pótolni? – gondolkodnak, agyalnak rajta a vezetők. Igazuk is lehet! Sok minden veszteni való van egy stabil ember elvesztésével. Pótolni kell, ki kell választani az új embert, meg kell találni az utódját, ki kell képezni, meg kell fizetni a tanulópénzt, s lehet, hogy nem is csak egyszer, hanem többször is le kell játszani ezt a körmeccset. Mit lehet tenni, hogy ezt a pénzben is jól látható veszteséget ne kelljen megfizetni? Ott tartani? Nem! Azt a munkatársat, aki menni akar, aki más területen még több értéket tud termelni, nem lehet, és nem is érdemes visszatartani.

Erre a szituációra előre fel kell készülni egy jól működő szervezetben. Hiszen ennek a funkciónak, a megbízható és stabil munkaerő kiképzésének, majd fejlesztésének, helyettesítésének, pótlásának a technológiájával éppúgy rendelkeznie kell egy cégnek, mint például a minőségbiztosításnak. Ez a tudás a menedzsment technológia meghatározó része. Sok mindent kiemelhetnék az emberi erőforrás menedzsment területéről, most egy minapi példán keresztül mutatok be egy fontos elemet. Ez pedig a részletes munkaköri leírás, vagy, ahogy viccesen elnevezték az un. helyettesítési dosszié.

Egy cégtől azzal a problémával kerestek meg, hogy hamarosan elmegy két-három évre az egyik stabil munkaerő, mert anyai örömök elé néz. Visszavárják! De addig mi legyen? Pótolni kell, s nincs sok idő rá. Összeállítottunk egy nagyon részletes anyagot, ami pontosan tartalmaz minden, hangsúlyozom, minden lényeges információt a munkaterületéről. Még az apró technikai megoldásokat, szakmai trükköket, mesterfogásokat is megfogalmaztuk. Nem csak vázlatosan, pontokba szedve. Úgy írtuk le, mint amikor az apa a fiának átadja az asztalos műhelyt, az üzletet, vagy mikor a Nagyi leírja a "Mama meggyes sütijét", s a receptből a kis unokája is olyan süteményt tud majd sütni, amilyen a Nagyié volt. Kitartóan és pontosan kellett dolgozni ezen az anyagon, de meg lett az eredménye! Az eredményről a következő részben számolok be. Folytatása következik!

Pénzes Zsuzsa
Comline Budapest Kft.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk

Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés

Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk