Egymilliós kártérítést követelnek a Vértes Volán sofőrei
A Komárom-Esztergom megyei Vértes Volán Zrt. buszvezetői kártérítési pert indítanak a közlekedési vállalat ellen. A sofőrök azt állítják, hamis elszámolásra kényszerítik őket az államilag támogatott jegyeknél, teljesíthetetlenek az üzemanyag fogyasztás normái, és szabálytalanul fizetik ki a munkával töltött időt.
A sajtó korábban hírül adta, hogy csalás bűntette miatt, ismeretlen tettes ellen nyomozás kezdődött a vállalatnál, mert a Vértes Volán a hatóságok gyanúja szerint jogtalanul igényelte vissza az államtól a tanuló- és nyugdíjasbérletek után járó árkiegészítést.
A sofőröket képviselő ügyvéd emlékeztetett arra, hogy egyik ügyfele a hatóságok előtt tett vallomásában feltárta, tíz év alatt több százszor kellett átírnia a menetleveleket, melyeken csak papíron eladott, 90 százalékos kedvezménnyel értékesített jegyeket tüntettek fel, hogy a támogatást a Volán az államtól elkérhesse. A sofőrök jogi képviselője az MTI-nek elmondta, ezután legalább harminc buszvezető számolt be arról, hogy a vezetőség utasításra általános gyakorlat volt a menetlevelek hasonló meghamisítása.
A Vértes Volán vezérigazgatója az MTI kérdésére elmondta, jelenleg az ügyészségen találhatók a szabadáras személyszállítási üzletág 2003-2006 közötti menetlevelei és egyéb dokumentációi. Horváth István hozzátette, az eljárás megindulásával egy időben szigorították a különjárati feladatok dokumentációját.
Több gépkocsivezető levélben fordult a vállalat vezérigazgatójához, melyben kérték, hogy azt a középvezetőt, aki az üzemanyag-fogyasztás ellenőrzésével foglalkozik, távolítsák el a posztjáról, mert akkor is túlfogyasztást irat alá velük, amikor megtakarítanak az üzemanyagból.
Horváth István elmondta, az érintett vezető tevékenységét objektív vizsgálattal értékelik, és levonják a szükséges következtetéseket. A Volánnak nincs tudomása arról, hogy bárkit is köteleztek volna hamis túlfogyasztási jegyzőkönyv aláírására. A pontos elszámolás érdekében húsz járműben folyamatos GPRS-kapcsolattal rendelkező, az üzemanyagszintet állandóan mérő berendezés van, és a pontosabb elszámolás érdekében az idén még további buszokat is felszerelnek a műszerrel.
A sofőrök kifogásolták továbbá, hogy munkaidejük egy részét a bérben csak hatvan százalékon fizetik ki, és olyan helyen kell órákig várakozniuk, ahol nincs pihenőszoba. A vezérigazgató rámutatott, hogy az autóbuszvezetők jelenléti ideje több elemből tevődik össze, és tartalmaz nem munkaidőnek minősülő részt is, melyet a kollektív szerződésben rögzítettek szerint díjaz a társaság. Jelenleg dolgoznak a holtidők minimálisra csökkentésén, ehhez azonban csak 2009-re lesz meg a szükséges informatikai háttér.
A Vértes Volánnak 900 munkavállalója van, közülük 540 gépkocsivezető. A társaság 2006-ban 7,5 milliárdos forgalom mellett 45 millió forintos nyereséget ért el, ebből 44 millió ingatlanértékesítésből származott. A napokban vettek át elismerést az önkormányzattól, mivel 2007-ben szerepeltek Tatabánya tíz legnagyobb adófizetői között.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A nemeztközi Generali Csoport június 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a biztosításra és a vagyonkezelésre összpontosítva - írja a... Teljes cikk
Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk
A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk
- Megállapodtak a béremelésről a MÁV-VOLÁN-csoportnál 3 hónapja
- Majdnem ötezren vesztették el az állásukat Magyarországon a hamis ruhák és parfümök miatt 3 hónapja
- Hétfőn is folytatódik a Volán-sztrájk, ezek a járatok maradnak ki 3 hónapja
- MÁV-Volán bértárgyalás: elég vagy nem elég munkavállalónként plusz havi 70 ezer forint? 3 hónapja
- Ekkora béremelést kaphatnak a MÁV-Volán dolgozók 4 hónapja
- Újabb Volán-sztrájk jöhet 4 hónapja
- Nem loptak, csak szoftverhiba volt - kártérítést kapnak a jogtalanul elítélt alkalmazottak 4 hónapja
- Érik az újabb Volán-sztrájk 4 hónapja
- Kitüntetett autóbusz-vezetők: 9 ezerszer kerülték meg a Földet baleset nélkül 5 hónapja
- Kétnapos sztrájk jön a Volánnál 5 hónapja
- A bíróság első fokon jogszerűnek ítélte a Volánbusznál szervezett sztrájkot 5 hónapja