Megjelent: 2 éve

Kétnapos sztrájkot hirdetett a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet

A Volánbusz Zrt. szerint indokolatlan a decemberre tervezett munkabeszüntetés, a szakszervezet máshogy gondolja.

Sztrájkot jelentett be a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) december 10-11-re a 2024-re szóló bértárgyalások felgyorsítása érdekében, a Volánbusz Zrt. azonban indokolatlannak tartja a tervezett kétnapos munkabeszüntetést. A SZAKSZ a pénteki egyeztető tárgyaláson jelentette be, hogy kétnapos, az egész munkavállalói állományt érintő munkabeszüntetést szervez annak érdekében, hogy a Volánbusznál felgyorsuljanak a 2024-re szóló bértárgyalások - közölte a szakszervezet a honlapján. A sztrájkot azért helyezték kilátásba, mert a Volánbusz a SZAKSZ 25 százalékos bérfejlesztési igényére, a tulajdonos felhatalmazásának hiányában pénteken nem tudott a munkavállalói oldalnak ajánlatot tenni. Ugyanakkor a Volánbusz és a MÁV Zrt. képviseletét ellátó felső vezetők ígéretet tettek, mindent elkövetnek azért, hogy 2024. január 20-ig megállapodjanak, és a bérfejlesztés végrehajtása 2024. január 1. napjával megtörténjen - közölte a szakszervezet.

A Volánbusz Zrt. az MTI-nek küldött közleményében kiemelte, hogy a társaságnak felelős munkáltatóként szándékában és érdekében áll megállapodást kötni a jövő évi bérfejlesztésről. Elkötelezettek abban, hogy legkésőbb 2024. január 20-ával lezárják a jövő évi bértárgyalásokat, és megkössék a bérmegállapodást az arra jogosult érdekvédelmi szervezetekkel - hangsúlyozták. A SZAKSZ a honlapján tájékoztatott arról, hogy a Volánbusz és a SZAKSZ képviselői megállapodtak, miszerint a sztrájk előtti egyeztető tárgyalásokat november 27-én az elégséges szolgáltatás biztosítása témakörében folytatják. A SZAKSZ azt is közölte, hogy míg az autóbuszvezetők mindkét napon részt vesznek a sztrájkban, addig a karbantartó munkások december 11-én szüntethetik be a munkát, az első műszak 8-11 óra, a második műszak 14-17 óra között. A szellemi munkakörben dolgozók ugyanezen a napon 8-12 óra között csatlakozhatnak a sztrájkfelhívásához - ismertette honlapján a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet.

A Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet elnöke Facebook-posztban is reagált a Volánbusz Zrt. pénteki közleményére: "A Volán nem érti, mi a problémájuk a sofőröknek! Akkor magyarázzuk meg nekik, mondjuk el a felső vezetésnek, hogy nem fogadjuk el azt, hogy ezért a felelősségteljes munkáért, van olyan munkavállaló, aki még a 300 000 forintot sem viszi haza és ebből kell, hogy eltartsa családját! A Volánbusznál az autóbuszvezetők, akár havi 230 órát is a munkahelyükön tartózkodnak, de ebből a több mint 30 óra túlórával csak 190-200 órát számol el a társaság munkaidőként. A karbantartó munkások, akik szakmunkásként, nagy gyakorlattal végzik munkájukat, alig keresnek többet, mint a garantált bérminimum által meghatározott bér. A termelésirányításban dolgozók és a Volánbusznál diplomával rendelkező üzemmérnökök keresete, a munkaerőpiacon versenyképtelen és így a magas fluktuáció ezekben a munkakörökben is már kezelhetetlennek látszik. Nem igaz, hogy ezt nem látja a Volánbusz felső vezetése, így nagyon komikus a SZAKSZ számára a Volánbusz nyilatkozata, hogy nem érti a munkavállalók problémáit" - írja Dobi István, a szakszervezet elnöke. 

 

 

 

 

 

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új rendszer jön: ezért dolgozik majd több elítélt a vasútállomások környékén

Az alternatív szankciók, így a közérdekű munka büntetés hatékony végrehajtása hozzájárulhat a magyar társadalom biztonságának erősítéséhez,... Teljes cikk

Aki jövőre tölti a 40-et, annak csak a születésnapjáig jár a családi adókedvezmény?

Sok kétgyermekes édesanya teszi fel a kérdést, hogy az új, 2026-tól életbe lépő családi adómentesség meddig jár azoknak, akik az év folyamán... Teljes cikk

Már csak alig több mint két hét maradt az akár 280 ezer forintos adójóváírás megszerzésére

Jövőre akár 280 ezer forintos adóvisszatérítés is járhat a nyugdíjra takarékoskodóknak az idei megtakarításuk után. A Grantis szakértői... Teljes cikk