Kétnapos sztrájkot hirdetett a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet
A Volánbusz Zrt. szerint indokolatlan a decemberre tervezett munkabeszüntetés, a szakszervezet máshogy gondolja.
Sztrájkot jelentett be a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) december 10-11-re a 2024-re szóló bértárgyalások felgyorsítása érdekében, a Volánbusz Zrt. azonban indokolatlannak tartja a tervezett kétnapos munkabeszüntetést. A SZAKSZ a pénteki egyeztető tárgyaláson jelentette be, hogy kétnapos, az egész munkavállalói állományt érintő munkabeszüntetést szervez annak érdekében, hogy a Volánbusznál felgyorsuljanak a 2024-re szóló bértárgyalások - közölte a szakszervezet a honlapján. A sztrájkot azért helyezték kilátásba, mert a Volánbusz a SZAKSZ 25 százalékos bérfejlesztési igényére, a tulajdonos felhatalmazásának hiányában pénteken nem tudott a munkavállalói oldalnak ajánlatot tenni. Ugyanakkor a Volánbusz és a MÁV Zrt. képviseletét ellátó felső vezetők ígéretet tettek, mindent elkövetnek azért, hogy 2024. január 20-ig megállapodjanak, és a bérfejlesztés végrehajtása 2024. január 1. napjával megtörténjen - közölte a szakszervezet.
A Volánbusz Zrt. az MTI-nek küldött közleményében kiemelte, hogy a társaságnak felelős munkáltatóként szándékában és érdekében áll megállapodást kötni a jövő évi bérfejlesztésről. Elkötelezettek abban, hogy legkésőbb 2024. január 20-ával lezárják a jövő évi bértárgyalásokat, és megkössék a bérmegállapodást az arra jogosult érdekvédelmi szervezetekkel - hangsúlyozták. A SZAKSZ a honlapján tájékoztatott arról, hogy a Volánbusz és a SZAKSZ képviselői megállapodtak, miszerint a sztrájk előtti egyeztető tárgyalásokat november 27-én az elégséges szolgáltatás biztosítása témakörében folytatják. A SZAKSZ azt is közölte, hogy míg az autóbuszvezetők mindkét napon részt vesznek a sztrájkban, addig a karbantartó munkások december 11-én szüntethetik be a munkát, az első műszak 8-11 óra, a második műszak 14-17 óra között. A szellemi munkakörben dolgozók ugyanezen a napon 8-12 óra között csatlakozhatnak a sztrájkfelhívásához - ismertette honlapján a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet.
A Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet elnöke Facebook-posztban is reagált a Volánbusz Zrt. pénteki közleményére: "A Volán nem érti, mi a problémájuk a sofőröknek! Akkor magyarázzuk meg nekik, mondjuk el a felső vezetésnek, hogy nem fogadjuk el azt, hogy ezért a felelősségteljes munkáért, van olyan munkavállaló, aki még a 300 000 forintot sem viszi haza és ebből kell, hogy eltartsa családját! A Volánbusznál az autóbuszvezetők, akár havi 230 órát is a munkahelyükön tartózkodnak, de ebből a több mint 30 óra túlórával csak 190-200 órát számol el a társaság munkaidőként. A karbantartó munkások, akik szakmunkásként, nagy gyakorlattal végzik munkájukat, alig keresnek többet, mint a garantált bérminimum által meghatározott bér. A termelésirányításban dolgozók és a Volánbusznál diplomával rendelkező üzemmérnökök keresete, a munkaerőpiacon versenyképtelen és így a magas fluktuáció ezekben a munkakörökben is már kezelhetetlennek látszik. Nem igaz, hogy ezt nem látja a Volánbusz felső vezetése, így nagyon komikus a SZAKSZ számára a Volánbusz nyilatkozata, hogy nem érti a munkavállalók problémáit" - írja Dobi István, a szakszervezet elnöke.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az alternatív szankciók, így a közérdekű munka büntetés hatékony végrehajtása hozzájárulhat a magyar társadalom biztonságának erősítéséhez,... Teljes cikk
Sok kétgyermekes édesanya teszi fel a kérdést, hogy az új, 2026-tól életbe lépő családi adómentesség meddig jár azoknak, akik az év folyamán... Teljes cikk
Jövőre akár 280 ezer forintos adóvisszatérítés is járhat a nyugdíjra takarékoskodóknak az idei megtakarításuk után. A Grantis szakértői... Teljes cikk
- Két órára leállt a munka a győri autóalkatrészgyártó üzemben 6 hónapja
- Közlekedési jog a mindennapi gyakorlatban 7 hónapja
- Autópálya mellett dolgozó embert gázoltak halálra az M6-oson 7 hónapja
- "Meddig lehet ezt tűrni?" - Közös figyelemfelkeltő demonstrációba kezdhetnek a közlekedésben dolgozók 8 hónapja
- Sztrájkot helyeztek kilátásba a budapesti repülőtéri dolgozók 10 hónapja
- Építési és Közlekedési Minisztérium: továbbra sincs home office a MÁV-csoportnál 11 hónapja
- Nem kell pánikolni, de érdemes végiggondolni mi lenne, ha valaki elveszítené az állását 12 hónapja
- Ha nem dolgozol, ne is egyél? 12 hónapja
- Mekkora béremelés várható a cégeknél jövőre? 1 éve
- Munkáshitel: figyelni kell a szülőknek, hogy ne ez miatt hagyják abba tanulmányaikat a fiatalok 1 éve
- Megalakult a Közlekedési Dolgozók Magyarországi Uniója 1 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja