Tippek a hatékonyabb irodai munkához
Hatékonyabb és boldogabb munkavállaló - ez minden HR szakember álma. Hogy valóra váljon ez az álom sok feltételnek kell teljesülnie. Az egyik legfontosabb - az Offiseven felmérése szerint - a megfelelő munkakörnyezet kialakítása. Ebben segít szakértőjük könnyen kivitelezhető ötleteivel.
Legyen világosság!
A fény elengedhetetlen az irodai munkához. A legjobb a természetes fény, de tudjuk, főként az egyterű irodákban, nehéz olyan elrendezést találni, hogy minden asztal eleget kapjon belőle. A megoldás egyszerű, a kevésbé napos munkaállomásokra szükséges egy lámpa! A kevés fény nemcsak a hangulatot, hanem a szemet is rontja.
Semmi csillogás!
Mármint a monitoron ne tükröződjön semmilyen fényforrás, mert nehezíti az olvasást, zavarja a szemet. Gyakran nehéz olyan pozíciót találni, csupán a monitor dőlésszögének állításával, amiben ez megvalósul, ilyen esetekben érdemes megnézni, hogy az asztalt át tudjuk-e helyezni egy megfelelőbb helyre/pozícióba?
Beköszön a természet
A zöld növények otthonosabbá varázsolják az irodát, pozitívan hatnak hangulatunkra és még a levegőt is frissebbé teszik. Mindezért cserébe csak egy kis locsolást kérnek.
Ne cetlizz!
A sok cetli között elvész az információ és egy zsúfolt napon kaotikus állapotok alakulhatnak ki az íróasztalon. Persze memók kellenek, de érdemes ezeket egy füzetben vagy jegyzettömbben vagy akár elektronikusan kezelni, így nem borítják fel az asztal rendjét és visszakereshetőek.
Kábelrengeteg
Ma már számos egyszerű és praktikus megoldás létezik, hogy ne alakuljon ki gordiuszi csomó az asztal alatt a számtalan kábelből. Elég egyszer nekiállni a rendezésnek, később komoly időt spórol meg az a pár perc egy nyomtatócserénél. Arról már ne is beszéljünk, hogy mennyivel kellemesebb látvány, ha rendezetten futnak a zsinórok.
Ergonomikus szék
A mozgásszervi megbetegedések jelentős részéért az ülőmunka, a helytelen testtartás a felelős. A legjobb a megelőzés, melyhez elengedhetetlen, hogy megfelelő széken töltsük el azt a napi 8 órát a munkahelyen.
Egy inspiráló dallam
A zene segít koncentrálni, oldja a stresszt, javítja a hangulatot. Persze open office-ban nem volna praktikus, ha mindenki a saját kedvencét bömböltetné, de a fülhallgató megoldja ezt a gondot. Legyen mindig a fiókban egy kényelmes darab!
Nasizzunk!
Az egészséges rágcsálnivaló frissíti a gondolkodást és feldob. A szárított gyümölcsök, diófélék vagy fehérje rudak jó szolgálatot tehetnek, érdemes bespajzolni belőlük! Ráadásul ezeket az asztalnál is el lehet fogyasztani, sem a szaguk, sem a morzsájuk nem fogja zavarni a kollégákat.
Az én asztalom, az én váram
Képek és csecsebecsék, a kedvenc tollad és a megszokott telefondokkolód. Ezek mind otthonosabbá tehetik a munkakörnyezetet! Érdemes tehát berendezkedni az asztalodnál, mert így szívesebben leszel majd az irodában.
Ne halmozz!
Nyomtatványok, jegyzetek, szerződések és számlák kupacaival van tele az asztalod? Nehéz lesz így bármit megtalálni! Szelektálj rendszeresen! Amit nem muszáj, ne nyomtasd ki (hálás lesz érte a bolygónk), a többit pedig időről időre nézd át és dobd ki, ami már nem kell.
Színek kellenek!
A falak színe is befolyásolja teljesítményünket, hangulatunkat, de ezt elég körülményes megváltoztatni, saját ízlésünk szerint alakítani. Ilyenkor jönnek jól a plakátok, reprodukciók, nagy méretű fotók, amelyekkel kialakíthatjuk a számunkra szimpatikus környezetet.
Rend a lelke
A zseni átlát a káoszon, de dolgozni ő se tud benne! Tarts rendet, rakd el a nem használt holmikat a fiókodba és rendszerezd az asztalon lévő dokumentumokat. Rendezett környezetben jobban megy a munka is! Persze nem kell minden lapnak elvágólag lennie, de az átláthatóság fontos.
Otthon az irodában
Vásárolj színes, vidám ülőpárnát! Ez az apróság nemcsak kényelmesebbé, de otthonosabbá is teszi a munkakörnyezetedet, így jobban fog esni lehuppanni az asztalod mögé.
Egy perc a másnap reggelért
Ne dobd el a tollat és fuss ki az irodából a munka végeztével! Rakj rendet, helyezd el csinosan az asztalon maradó holmikat mielőtt elmégy. Így másnap kellemes környezetbe érkezel és nem pakolással megy el a napod eleje, ami sokaknál a legproduktívabb időszak.
A fény elengedhetetlen az irodai munkához. A legjobb a természetes fény, de tudjuk, főként az egyterű irodákban, nehéz olyan elrendezést találni, hogy minden asztal eleget kapjon belőle. A megoldás egyszerű, a kevésbé napos munkaállomásokra szükséges egy lámpa! A kevés fény nemcsak a hangulatot, hanem a szemet is rontja.
Semmi csillogás!
Mármint a monitoron ne tükröződjön semmilyen fényforrás, mert nehezíti az olvasást, zavarja a szemet. Gyakran nehéz olyan pozíciót találni, csupán a monitor dőlésszögének állításával, amiben ez megvalósul, ilyen esetekben érdemes megnézni, hogy az asztalt át tudjuk-e helyezni egy megfelelőbb helyre/pozícióba?
Beköszön a természet
A zöld növények otthonosabbá varázsolják az irodát, pozitívan hatnak hangulatunkra és még a levegőt is frissebbé teszik. Mindezért cserébe csak egy kis locsolást kérnek.
Ne cetlizz!
A sok cetli között elvész az információ és egy zsúfolt napon kaotikus állapotok alakulhatnak ki az íróasztalon. Persze memók kellenek, de érdemes ezeket egy füzetben vagy jegyzettömbben vagy akár elektronikusan kezelni, így nem borítják fel az asztal rendjét és visszakereshetőek.
Kábelrengeteg
Ma már számos egyszerű és praktikus megoldás létezik, hogy ne alakuljon ki gordiuszi csomó az asztal alatt a számtalan kábelből. Elég egyszer nekiállni a rendezésnek, később komoly időt spórol meg az a pár perc egy nyomtatócserénél. Arról már ne is beszéljünk, hogy mennyivel kellemesebb látvány, ha rendezetten futnak a zsinórok.
Ergonomikus szék
A mozgásszervi megbetegedések jelentős részéért az ülőmunka, a helytelen testtartás a felelős. A legjobb a megelőzés, melyhez elengedhetetlen, hogy megfelelő széken töltsük el azt a napi 8 órát a munkahelyen.
Egy inspiráló dallam
A zene segít koncentrálni, oldja a stresszt, javítja a hangulatot. Persze open office-ban nem volna praktikus, ha mindenki a saját kedvencét bömböltetné, de a fülhallgató megoldja ezt a gondot. Legyen mindig a fiókban egy kényelmes darab!
Nasizzunk!
Az egészséges rágcsálnivaló frissíti a gondolkodást és feldob. A szárított gyümölcsök, diófélék vagy fehérje rudak jó szolgálatot tehetnek, érdemes bespajzolni belőlük! Ráadásul ezeket az asztalnál is el lehet fogyasztani, sem a szaguk, sem a morzsájuk nem fogja zavarni a kollégákat.
Az én asztalom, az én váram
Képek és csecsebecsék, a kedvenc tollad és a megszokott telefondokkolód. Ezek mind otthonosabbá tehetik a munkakörnyezetet! Érdemes tehát berendezkedni az asztalodnál, mert így szívesebben leszel majd az irodában.
Ne halmozz!
Nyomtatványok, jegyzetek, szerződések és számlák kupacaival van tele az asztalod? Nehéz lesz így bármit megtalálni! Szelektálj rendszeresen! Amit nem muszáj, ne nyomtasd ki (hálás lesz érte a bolygónk), a többit pedig időről időre nézd át és dobd ki, ami már nem kell.
Színek kellenek!
A falak színe is befolyásolja teljesítményünket, hangulatunkat, de ezt elég körülményes megváltoztatni, saját ízlésünk szerint alakítani. Ilyenkor jönnek jól a plakátok, reprodukciók, nagy méretű fotók, amelyekkel kialakíthatjuk a számunkra szimpatikus környezetet.
Rend a lelke
A zseni átlát a káoszon, de dolgozni ő se tud benne! Tarts rendet, rakd el a nem használt holmikat a fiókodba és rendszerezd az asztalon lévő dokumentumokat. Rendezett környezetben jobban megy a munka is! Persze nem kell minden lapnak elvágólag lennie, de az átláthatóság fontos.
Otthon az irodában
Vásárolj színes, vidám ülőpárnát! Ez az apróság nemcsak kényelmesebbé, de otthonosabbá is teszi a munkakörnyezetedet, így jobban fog esni lehuppanni az asztalod mögé.
Egy perc a másnap reggelért
Ne dobd el a tollat és fuss ki az irodából a munka végeztével! Rakj rendet, helyezd el csinosan az asztalon maradó holmikat mielőtt elmégy. Így másnap kellemes környezetbe érkezel és nem pakolással megy el a napod eleje, ami sokaknál a legproduktívabb időszak.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket
Folyamatos az innováció az irodapiacon, amely az elmúlt évek változásaira új megoldásokat és alternatívákat kínál. A legfontosabb trendek... Teljes cikk
Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?
"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk
Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő
Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Az alkalmazottat bejelentés nélkül foglalkoztatók listája 3 napja
- A fiatal munkavállalók harmada szerint munkáltatója nem törődik a fenntarthatósággal 4 napja
- Kiderült, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok 6 napja
- Ragaszkodnak a munkavállalók az otthoni munkavégzéshez 1 hete
- Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben? 2 hete
- Felvehetem-e titokban az üzleti tárgyaláson elhangzottakat? 2 hete
- Nagy Márton: a külföldi irányítású vállalatok 2,5-szer hatékonyabban működnek 2 hete
- Feketén dolgozó külföldi állampolgárokat utasítottak ki Magyarországról 3 hete
- Innentől nehezebb lesz megszerezni a a brit munkavállalói vízumot 3 hete
- Jogszerűen nem fizették ki a túlóráimat, ha táppénzen voltam? 1 hónapja
- Rekordmennyiségű ember hagyja el hosszan tartó betegség miatt a munkahelyét 1 hónapja