kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 12 éve

A CBA webáruháza már üzemel, márciusban indul a Tesco Online Bevásárlás is

Egyre több élelmiszer kiskereskedelmi lánc indít online bevásárlási szolgáltatást Magyarországon: a CBA kedden indította megújult webshop áruházát, a Tesco pedig jövő hónap végéig elindítja online bevásárlás szolgáltatását. Az Auchan és a Spar bár már foglalkozott a kérdéssel, azonban egyelőre nem tervezi hasonló szolgáltatás bevezetését, ahogy a Lidl sem.

A CBA megújult webshop áruháza kedd óta üzemel - derül ki a cég csütörtöki közleményéből, amely szerint több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a rendelés leadását követően akár már 48 óra elteltével szállítanak, a szállítási időpontot pedig a vevő választhatja ki a felkínált lehetőségek közül; este is át lehet venni a termékeket.

A kínálatról Fodor Attila elmondta, hogy abban minden termékkategória megtalálható. Újdonság, hogy pékárut, tejtermékeket, csomagolt húsokat, zöldséget, gyümölcsöt is lehet rendelni, vagyis friss termékek is a kínálatba kerültek - ismertette, hozzátéve, hogy az igények alapján módosítják a kínálatot.

A kommunikációs igazgató szólt arról is, hogy egyelőre Budapesten és az agglomerációban lehet házhoz szállítást kérni. Hangsúlyozta: a CBA egyik 21. kerületi áruházában helyszíni átvételre is van lehetőség a rendelés leadását követő munkanapon, 12 órától.

A CBA azzal számol, hogy a webes vásárlás a jövőben folyamatosan erősödni fog, ezért nagy hangsúlyt fordítanak erre a területre.

A Tesco Globál Áruházak Zrt.-nél január közepén indult el az előregisztráció a Tesco Online Bevásárlásra, amelyre a várakozásoknál jóval többen regisztráltak - mondta el az MTI érdeklődésére Varró Balázs, a társaság kommunikációs vezetője.

Az új szolgáltatás 2013 márciusának végéig beindul. Varró Balázs hozzátette: a szolgáltatás keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható, házhozszállítást pedig egyelőre Budapesten és környékén terveznek.

Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója január végén az MTI-nek elmondta: az Auchan is foglalkozott már az online vásárlás kérdésével, de egyelőre nincs döntés erről, így időpont sem a bevezetésre. Kiemelte: elsősorban a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és egy ilyen beruházás elsősorban informatikai oldalról beruházás igényes.

A kommunikációs igazgató kifejtette: akkor lehet elindítani a webáruházat, ha pontosan lehet látni, hogy a forgalomból mennyi idő alatt térül meg a befektetés. Emellett felmérések szerint Magyarországon népszerű a házhozszállítás, így logisztikailag ezt "jól össze kell rakni", hogy megtérüljön.

Fehér István, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője ugyancsak január végén azt közölte: vizsgálják a kérdést, de tekintettel arra, hogy döntés nem született, konkrétumokkal nem tud szolgálni.

A Lidl-nél csütörtökön az MTI érdeklődésére azt mondták, ők sem tervezik webáruház indítását.

A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérésének adatai szerint 2011-ben 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a magyar fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek