Megjelent: 11 éve

A magyarok szerint felkészültek az egészségügyi dolgozók

A magyar lakosság az orvosok és nővérek szakmai felkészültségével, valamint az egészségügyi intézmények higiéniájával elégedett, azonban a hosszú várakozás illetve a betegre fordított túl kevés idő még mindig problémát jelent - derül ki a WEBBeteg egészségügyi portál és a Szinapszis Kft. 2008 szeptemberében, 1000 fő bevonásával lebonyolított lakossági kutatásából.

A WEBBeteg és a Szinapszis Kft. által megkérdezettek közel kétharmada - összességében nézve az egészségügyi intézmények szolgáltatásait - elégedett, további 30 százalékuk pedig részben elégedett a jelenlegi helyzettel, csupán a fennmaradó néhány százaléknyi válaszadónak volt kifejezetten negatív a tapasztalata. Az életkor előrehaladtával nő az elégedettség. Míg 36 éves kor alatt a megkérdezettek kevesebb mint fele, addig 55 év felett az emberek több mint kétharmada vallotta magát elégedettnek.

A fentiekhez hasonló arányokat találtunk akkor, amikor településtípusok szerinti bontásban vizsgáltuk a válaszokat. E szerint a fővárosi intézmények szolgáltatásának színvonala elmarad a megyeszékhelyi szakrendelések megítélésétől. Nem volt viszont eltérés a krónikus betegségben szenvedő, illetve a szakrendelésekre csak ritkán járó válaszadók véleménye között.

Felkészültek, de egyre kevesebben vannak

A legjobb értékelést az asszisztensek és nővérek szakmai felkészültsége kapta. Hasonlóan jó a megítélése a vizsgálati eredményeket részletesen, írásos formában tartalmazó leleteknek is. Ezek mögött alig maradt el az orvosok szakmai felkészültségének megítélése, valamint a szakrendelők tisztaságának pozitív értékelése.

Bár a többség úgy ítélte meg, hogy a betegekre fordítható idő még mindig nagyon kevés - éppen ezért ez a szempont gyengébb osztályzatokat kapott -, de a tapasztalat azt mutatja, hogy a nagy leterheltség mellett is igyekeznek kedvesek lenni az orvosok, valamint a nővérek és asszisztensek egyaránt.

Az orvos- és nővérhiány, amiről a médiában is sokat hallani, már a megkérdezettek szerint is érzékelhető. Nyilvánvalóan ebből fakad az egyes vizitek idejének rövidülése, a hosszabb várakozási idő, valamint az előjegyzési időpontok csúszása. Ez utóbbi két szempont kapta egyébként a legalacsonyabb pontszámokat.
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hitler-mémes videó miatt rúgták ki a dolgozót, de vissza kellett venniük

A BP alkalmazottja Hitler-mémes videóval parodizálta ki a cégnél zajló bértárgyalásokat. A bíróság végül neki adott igazat. Teljes cikk

Levonhatják a cigi- és kávészünetet a fizetésből

Egy spanyol bíróság döntése alaposan felbolygatta a kedélyeket, ugyanis a bíróság egy portugál olajcég (GALP) javára ítélt a szakszervezettel... Teljes cikk

Börtönbe kerül a férfi, aki bosszúból bombariadót csinált volt munkahelyén

Közveszéllyel fenyegetés és kiskorú veszélyeztetése miatt kerül börtönbe a férfi, aki volt munkaadóját akarta megbüntetni. Teljes cikk