Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 15 éve

A munkáltatók nem akarnak egyeztetni - semmibe veszik a sztrájktörvényt?

A sztrájktörvény értelmében a június 29-ére és július 7-ére a Gemenc, Kapos és a Pannon Volán Zrt.-nél a korkedvezményes nyugdíj intézményének megtartásáért meghirdetett kétórás sztrájk előtti egyeztető tárgyalást kezdeményezett a munkáltatókkal az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (AKSZSZ), a munkáltatók azonban elzárkóztak ettől.

A dél-dunántúli régió három megyéjében - Baranya, Somogy, Tolna - működő Volán-társaságokat tömörítő szakszervezeti szövetséggel ezt levélben közölték a munkáltatók - írta közleményében Dobi István szakszervezeti elnök.

"A munkáltatók a sztrájktörvényt semmibe véve, a munkavállalók jogait megkérdőjelezve jártak el akkor, amikor levelüket megfogalmazták és az egyeztetést szövetségünkkel nem folytatták le" - szögezte le az AKSZSZ elnöke a szerdán kézhez kapott elutasító levelek kapcsán. Hozzátette: a sztrájktörvény módosítása óta a munkáltatók gátolják, ellehetetlenítik a törvényben foglaltak végrehajtását és teszik ezt úgy, hogy semmilyen retorziótól nem kell tartaniuk.

Az érdekképviseleti vezető úgy vélekedett, hogy a munkáltatók magatartásával "egyértelművé vált, hogy a Fővárosi Munkaügyi Bíróság kérelmünket újból érdemi vizsgálat nélkül el fogja utasítani, mivel a felek között az elégséges szolgáltatás mértékéről egyeztető tárgyalásra nem került sor".

Az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetsége kéri a törvényalkotókat, hogy sürgősen rendezzék a sztrájktörvény módosítása óta fennálló és nem egyértelmű állapotokat, mivel kijelenthető, hogy a jelenlegi helyzetben a közszolgáltatás területén a munkavállalóknak nincs lehetősége az érdekeik érvényesítésének céljából a nyomásgyakorlásra - írta közleményében Dobi István. Megjegyezte: "a munkavállalók körében egyre nagyobb feszültség kezd kialakulni, mivel törvényesen nem tudnak élni alkotmányos jogukkal".

Amrein Károly, a Gemenc Volán Zrt. vezérigazgatója nem kívánt reagálni az AKSZSZ közleményére. Horváth Zoltán, a Pannon Volán Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek kifejtette: az AKSZSZ kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett, amihez a Munka Törvénykönyve szerint a szakszervezetnek joga van. Ezt azonban egyik, a Pannon Volánnál működő érdekképviselet sem tette meg, a volántársaság pedig a szakszervezeti szövetséggel semmilyen jogviszonyban nem áll - mondta. "Ha a mi szakszervezeteink közül bármelyik megkeres kollektív munkaügyi vita ügyében, érdemben fogunk reagálni, az AKSZSZ-szel nem kívánunk tárgyalni ilyen ügyben" - tette hozzá Horváth Zoltán.

Gál Zoltán, a Kapos Volán Zrt. vezérigazgatója a távirati irodának nyilatkozva leszögezte: munkaügyi vitát a helyi szakszervezet olyan problémáról tud kezdeményezni, ami a munkáltató és közte alakult ki. A korkedvezményes nyugdíj nem ilyen probléma - jegyezte meg.

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így lehet majd ügyet intézni a NAV-nál az ünnepek alatt

A közigazgatási szünet alatt is kezdeményezhető ügyintézés elektronikusan a NAV-nál, személyesen az ünnepek alatt is nyitva tartó hivatalt lehet... Teljes cikk

Átadták a Kerékpárosbarát munkahely díjakat

Átadták a Kerékpárosbarát település és a Kerékpárosbarát munkahely díjakat szerdán Budapesten; a címet tíz település és tíz vállalat,... Teljes cikk

Nyerteseket hirdettek a Foglalkoztatas2025 pályázatban

Nyerteseket hirdettek a Foglalkoztatas2025 pályázatban - tájékoztatta a Belügyminisztérium fogyatékosságügyi államtitkársága az MTI-t szerdán. Teljes cikk