A Rossmann bekebelezésével terjeszkedne hazánkban a Schlecker?
Agresszív terjeszkedési politika, a versenytársaknál olcsóbb árak és egy konkurens felvásárlásáról szóló ingatlanpiaci pletykák övezik a Schlecker magyarországi hódítását. A német drogérialánc, amely idén a Dunántúlt kívánja meghódítani, a fenti lehetőségek közül választhat, ha valóban meg akarja szorongatni hazai ellenfeleit, tudta meg az mfor.hu.
A lépés megkönnyítené a jelenleg még csak óvatosan terjeszkedő Schlecker dolgát. Ugyanis a Magyarországra viszonylag későn érkező, agresszor hírében álló lánc - riválisaihoz, a Drogerie Markthoz és a Rossmannhoz hasonlóan - több száz üzletet szeretne üzemeltetni. Ezt a méretet viszont erőszakos terjeszkedési politikával vagy egy jelentős piaci versenyző felvásárlásával tudja csak megvalósítani.
Számba kell venni azt a lehetőséget is, hogy a Schlecker lassan "ölné" meg az együzletes vidéki drogériákat. Ezzel a megoldással azonban legalább annyi ideig tartana a hazai piac "bevétele", mint a DM-nek és a Rossmannak, ennyi ideje viszont nincs a láncnak.
Négy dudás egy csárdában
"A drogériaszegmensben három szereplő van jelen, ennyinek talán van létjogosultsága" - magyarázta lapunknak Nagy Júlia, a DM marketingvezetője, hozzátéve, a termékek hiper- és szupermarketes piaca is elég jelentős.
A DM terveiben 14-16 újabb egység szerepel: május 3-án Balatonalmádiban, azt követően Tatabányán és Debrecenben is kikerül a vállalat logója az üzletekre. A Rossmann, amely lapunknak nem kívánt nyilatkozni, weboldala tanúsága szerint évente szintén 15-20 üzlet nyitásával számol.
A Schlecker hosszú távon a teljes országban, jelen pillanatban azonban csak a Dunántúl meghódításában gondolkodik. A német drogérialánc osztrák logisztikai központjából látja el a hazai üzleteket, amelyekből idén a tervek szerint újabb 15-20-at nyitna. Mivel jelenleg Keszthelyen, Csornán, Kapuváron, Dorogon és Szigetszentmiklóson található Schlecker-üzlet, így akad még bőven terjeszkedési lehetőség a dunántúli régióban.
A fővárosban nyolc Schlecker-egység található. A kilencedik információink szerint júniusban nyílik, amit a nyár folyamán újabbak követnek.
Mit nyerne a Schlecker a felvásárlással?
Ha a Müller hasonló terjeszkedésbe kezd a keleti régióban, mint a Schlecker a nyugatiban, és utóbbi nem vásárolja fel egyik riválisát sem, akkor szinte lehetetlen, hogy megvalósuljon a Schlecker hazai expanziója. 2005-ben a Rossmann-csoport árbevétele 2,77 milliárd euró volt, míg a Schleckeré már 2004-ben meghaladta a 6,5 milliárdot. A Rossmann bekebelezésével több mint 150 üzlethez jutna a lánc és logisztikai problémái is egy csapásra megoldódnának: a társaság 2006 végén írt alá több éves bérleti szerződést egy 7500 négyzetméteres raktárépületre a BILK Logisztikai Parkban. Ráadásul máris kopogtat hazánk ajtaján egy újabb német hálózat, a Müller, amely rögtön öt vidéki városban nyit boltot. Az áruház termékportfoliója szélesebb, mint a három drogériaárut forgalmazó vetélytársé: játékokat, ajándéktárgyakat és multimédiás cikkeket is értékesítenek majd. Az még kétséges, mely láncok sínylik majd meg leginkább a Müller piacra lépését, de valahonnan fogyasztót kell szerezni, miközben a piac viszonylag telített.
Terjeszkedés a telített piacon
Noha a piac több szakértő szerint is telített, megállapítható, hogy az immáron négy lánc mindegyike további üzleteket nyitna, ehhez pedig magasabb fokozatba kell kapcsolni. "A tucatnyi üzlettel rendelkező Schlecker hatását még nem érezzük a forgalomban, de figyeljük a konkurencia terjeszkedését" - fogalmazott a DM marketingvezetője, s valószínűleg a többiek is nyitva tartják a szemüket.
A legtöbb félnivalójuk továbbra is a kis alapterületű boltoknak van: míg ezek száma az utóbbi három és fél év során folyamatosan csökkent, addig a láncok egyre bővülnek.
Érdekesség, hogy - az ACNielsen Piackutató felmérése szerint - a tavalyi év nyarán üzemelő 2911 háztartási vegyi áru szakbolt és drogéria mintegy 26 százaléka a fővárosban és Pest megyében volt, valamint felülreprezentált a dunántúli megyék legtöbbje is. 2005-ben a szegmens bolti forgalma 511,4 milliárd forintra rúgott.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Hatszáznál több romániai dolgozóját bocsátja el a német autóipari vállalat, az Aumovio - írja a profit.ro a vállalat közleménye alapján. Teljes cikk
A Hervis kivonul Magyarországról és Romániából, teljes bolthálózatát pedig a brit Frasers Group veszi át, ami több száz hazai munkavállaló... Teljes cikk
Több mint 72 milliárd forint értékben hajt végre fejlesztéseket Magyarországon az amerikai Procter & Gamble, ami ismét bizonyítja, hogy Donald Trump... Teljes cikk
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja