Akadozik az alkatrészellátás, ismét leáll a Mercedes kecskeméti gyára
Egyes félvezető komponensek terén világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók az alkatrészellátásban, ami a kecskeméti Mercedes-gyár termelésére is kihat.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyára a termelési program rugalmas módosításával alkalmazkodik az aktuális helyzethez a 30. naptári héten, valamint az azt követő nyári termelési szünettel a 31. és a 32. naptári héten - írja a hiros.hu az autógyártótól kapott információk alapján.
A vállalatnál ezt az időszakot karbantartási tevékenységekre, illetve az új modell sorozatgyártásának előkészületeire használják fel.
A leállás oka az, hogy egyes félvezető komponensek terén jelenleg világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók, amelynek megszűnését nem lehet előre jelezni. A Mercedes-nél így jelenleg csupán akkora időtávra tudnak előre tervezni, amennyire azt a helyzet megengedi.
A félvezető áramköröket gyártó Intel még április 22-én jelezte, hogy nem látja a végét a nemzetközi piacon az elektronikai alkatrészek kínálatában bekövetkezett hiánynak. Emiatt a kecskeméti Mercedes-gyárban idén januárban, majd áprilisban már volt egy-egy termelés-leállás, a globális chiphiány miatt pedig június közepén ismét rövidített munkaidőt vezetett be a rastatti és brémiai Mercedes-Benz üzemekben a Daimler.
A kecskeméti gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat. A koronavírus-járvány miatt 2020. március 20-tól április 28-ig állt a munka a gyárban. Később, augusztusban az ünnepi hétvégéhez kötve, majd a téli szabadságolási időszakban is tartottak egy-egy termelési szünetet.
A világjárvány és a több hetes leállás ellenére 2020-ban több mint 160 ezer autót gyártottak Kecskeméten, és 3,4 milliárd euró árbevételt értek el. Egy évvel korábban, 2019-ben 190 ezer autót gyártottak 3,6 milliárd euró árbevétel mellett.