Egy váltókezelő lehet a moszkvai metróbaleset felelőse
Egy váltókezelőt gyanúsítanak azzal, hogy az ő hanyagsága vezethetett a moszkvai metró történetének legsúlyosabb műszaki balesetéhez, amelyben 22 utas meghalt és több mint 160 megsebesült.
A baleset helyi idő szerint reggel 9 óra körül, a csúcsforgalomban történt. A zsúfolt metrókocsikban elsősorban munkába siető emberek utaztak, amikor a szerelvény vezetője a Szlavjanszkij bulvar megálló előtt 200 méterrel hirtelen fékezett.
A lenta.ru orosz hírportál közlése szerint a nyomozók azt feltételezik, hogy a gyanúsított elmulasztotta megvizsgálni a váltót, amely előzőleg javítás alatt állt. A több tonnás metrószerelvények okozta rezgés miatt a váltó kioldódhatott, a síneket átállította és az alagút falának irányította a súlyos balesetet szenvedett szerelvényt.
Az első kihallgatáson a kezelő elismerte, hogy nem ellenőrizte a váltó állapotát.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Év végéig kell 100 ezer forint alá csökkenteni a tartozást, különben a NAV megszünteti az érintettek kata-alanyiságát. Teljes cikk
Egy friss kutatásban az alacsonyabb társadalmi-gazdasági háttérrel rendelkező alkalmazottak jelentősen kevesebb szakmai fejlődési lehetőségről... Teljes cikk
A nemzetgazdasági miniszter 2026-ra is 35 ezer főben határozza meg a vendégmunkás kvótát - írta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-hez... Teljes cikk
- Súlyos üzemi baleset történt az ajkai erőműben 4 hete
- Munkahelyi balesetek jogi kezelése a HR szemszögéből 1 hónapja
- Kártérítésért perel a dolgozó, akit több ezer volt rázott meg a gödi Samsung-gyárban 2 hónapja
- 20 évig fizették munka nélkül, most kártérítést követel 4 hónapja
- Munka közben elaludt a mozdonyvezető – 3 év 10 hónap börtön várhat rá 4 hónapja
- Brutális baleset: kukásautó zúzta szét a munkás karját 5 hónapja
- Munkatársának okozott sérülést a gondatlan targoncás 6 hónapja
- AI-vakrepülés a cégeknél: a felelősség a vezetőé? 6 hónapja
- Három embert ítéltek el egy vasúti munkás halála miatt 6 hónapja
- Halálos munkahelyi baleset történt a 14. kerületi önkormányzat egyik cégénél 6 hónapja
- Figyelmetlen munkavégzés okozott maradandó sérülést Kaposváron 6 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja