Egyre súlyosabb a munkaerőhiány, a Fülöp-szigetekről toboroznak buszvezetőket Magyarországra
Kevés a fiatal buszvezető, a pályakezdők gyorsan lemorzsolódnak. A BKV is érzi a problémát.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint az egész országban kevés a buszsofőr - derül ki az RTL Híradójából. A csatornának nyilatkozó buszvezető 34 éve van a pályán. Mint elmondta, amikor kezdte, sok volt a fiatal buszvezető, most inkább 40 fölötti az átlagéletkor, a pályakezdők pedig gyorsan lemorzsolódnak. „Ez egy általános európai uniós probléma, de Magyarországon fokozottan igaz, hiszen az alacsonyan tartott magyarországi bérek igen nagy számú munkavállalót késztetnek arra, hogy menjenek külföldre” – mondta az RTL-nek az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke, Naszályi Gábor. Van olyan hely, ahol akkora a sofőrhiány, hogy külföldről keresnek munkaerőt. Egy Fülöp-szigeteki munkaerőközvetítő cég Székesfehérvárra keres száz embert. Érettségivel rendelkező dolgozókat keresnek, akik magasabbak, mint 150 centiméter. 250 ezer forintos fizetést ajánlanak nekik.
A munkaerőhiányt a BKV is érzi. A közlekedési vállalat egyszeri 500 ezer forintot ad az új munkavállalóknak és az őket ajánló BKV-s dolgozóknak is. Sofőrjeik bruttó 730 ezer forint átlagfizetést kapnak. „Száz főt azonnal tudnánk többletként alkalmazni. Körülbelül kétezer fő az állandó autóbuszvezető létszámunk. Nem kritikus még a helyzet, el tudjuk látni a feladatunkat, de ahhoz, hogy a túlórák mértéke csökkenjen, hogy egy kicsit szabadabban tudjanak az emberek is tervezni az idejükkel, kellene még jópár kolléga a rendszerbe” – mondta Szedlmajer László, autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgatóhelyettes.
A munkaerőhiány csökkentésének érdekében a kormány egyszerűsítette a buszvezetői jogosítvány megszerzését: a buszsofőri tanfolyamhoz nem lesz kötelező a teherautó-vezetői jogosítvány, a B kategóriás is elég lesz. Várhatóan szeptemberben indulnak az első tanfolyamok.
fotó: unsplash
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az elbocsátott munkavállalók nem kaptak előzetes tájékoztatást a leépítésről. Teljes cikk
20 év alatt 81 százalékkal nőtt a magas vérnyomás előfordulása. A magyar férfiak életük 85, míg a nők 81 százalékát élik le egészségesen. Teljes cikk
Egy friss kutatás szerint az álláskeresők is egyre frusztráltabbak a bonyolult felvételi folyamatok és a hosszadalmas pályázati eljárások miatt. Teljes cikk
- Pilótaválság a láthatáron: a légitársaságok munkaerőhiánya új szintre lépett 2 hónapja
- 18 millió dolgozó hiányzik majd az EU-ból – kik lehetnek megmentők? 3 hónapja
- Miért nehezebb ma vezetői állást találni Magyarországon, mint pár éve? 3 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 4 hónapja
- Tanulhatunk a csehektől? Így lehetne hatékonyabb a vendégmunkás-rendszer 5 hónapja
- Buszvezetőhiány sújtja az országot – hol fizetnek a legtöbbet? 6 hónapja
- 35 ezer vendégmunkás sem lesz elég - mi történik a magyar munkaerőpiacon? 6 hónapja
- Beteg a rendszer: több mint 1000 praxis van orvos nélkül Magyarországon 6 hónapja
- Válságban a fuvarozás – minden eddiginél nagyobb gond a járművezető-hiány 6 hónapja
- Ki fogja elvégezni a "piszkos munkát", ha szigorítják a bevándorlást? 6 hónapja
- Munkaerőhiány? Itt a rejtett 400 ezres tartalék - digitális, rugalmas, elérhető 7 hónapja

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja