kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Gaskó a Volán ügynöke?

A vasutasoknak Kóka valóban ígért valamit, de Gaskó István emlékeivel ellentétben úgy tűnik, nem pénzt, hanem részvényt, nem a mávosoknak, hanem a MÁV-Cargo dolgozóinak, és csak akkor, ha az új tulajdonos is úgy akarja. A legnagyobb vasúti szakszervezet vezetője szerint Gaskó a Volán és a mellékvonalak bezárásának előmozdítója.

images

A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) nyilvánosságra hozta az érdekvédők és Kóka János egykori közlekedési miniszter decemberi levelezésének részeit, valamint a VDSZSZ által decemberben aláírt megállapodásukat is.

Kókával a VDSZSZ is megállapodott

Az egyezség szerint Gaskó István, a VDSZSZ és Simon Dezső, a VSZ elnöke már 2005. december 7-én kelt levelében azt írta, hogy a miniszter által felvetett munkavállalói résztulajdonosi program (MRP) ügyében minél hamarabbi megállapodást szeretnének elérni. Ugyanezen a napon a többi vasúti szakszervezet (a Mérnökök és technikusok Szabad Szakszervezet, a Mozdonyvezetők Szakszervezete és a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete) is közös levelet fogalmazott. Ebben azt írták, hogy a MÁV áruszállítási üzletágának kiszervezéséről készített, a reprezentatív vasúti szakszervezetekkel kötendő megállapodás tervezete is utal az MRP lehetőségére.

Eddig tehát úgy tűnik, Gaskó István valóban jól emlékszik, és legalább szóban elhangozhatott valamilyen ígéret.

Az erről szóló megállapodást – kisebb módosításokkal – végül 2005. december 13-án írták alá. Ebben a dokumentumban azonban már az szerepel, hogy „a MÁV ZRT. a MÁV Cargo Zrt.-nél – a tulajdonos előzetes nyilatkozata, illetve a tulajdonos ilyen irányú döntése alapján – biztosítja a munkavállalók tulajdonrész-szerzését.” Ezt aláírta mind az öt reprezentatív szakszervezet, így a VDSZSZ is. (A szervezetet Gaskó helyettese, Bárány Balázs képviselte az aláíráson.)

Az állam és a Volán-társaságok malmára hajtják a vizet

Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke a VDSZSZ jelenlegi munkabeszüntetésével kapcsolatban azt mondta, hogy az a korábbi, sikeres sztrájkok eredményét veszélyezteti. A MÁV ugyanis most a Volán-társaságokkal fuvaroztatja az utazni kívánókat – ez pedig épp az, amit a mellékvonalak bezárása kapcsán a kormány elérni szeretett volna, míg a szakszervezetek épp emiatt szüntették be tavaly év végén a munkát egy rövid időre. Simon szerint a mostani sztrájk a tavalyi munkabeszüntetés utáni kevéske eredményt is veszélybe sodorja.

A legnagyobb taglétszámú, egészen pontosan 25 554 vasutast képviselő VSZ elnöke szerint még nincs is bevétel a MÁV-Cargo eladásából, a szerződést ugyanis még nem hagyta jóvá a Gazdasági Versenyhivatal. Ha a GVH elgáncsolja a szerződéstervet, akkor – Simon szavaival élve – „sztrájkoltunk egy jót, de nem értünk el eredményt”.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk