Megjelent: 18 éve

Gaskó a Volán ügynöke?

A vasutasoknak Kóka valóban ígért valamit, de Gaskó István emlékeivel ellentétben úgy tűnik, nem pénzt, hanem részvényt, nem a mávosoknak, hanem a MÁV-Cargo dolgozóinak, és csak akkor, ha az új tulajdonos is úgy akarja. A legnagyobb vasúti szakszervezet vezetője szerint Gaskó a Volán és a mellékvonalak bezárásának előmozdítója.

images

A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) nyilvánosságra hozta az érdekvédők és Kóka János egykori közlekedési miniszter decemberi levelezésének részeit, valamint a VDSZSZ által decemberben aláírt megállapodásukat is.

Kókával a VDSZSZ is megállapodott

Az egyezség szerint Gaskó István, a VDSZSZ és Simon Dezső, a VSZ elnöke már 2005. december 7-én kelt levelében azt írta, hogy a miniszter által felvetett munkavállalói résztulajdonosi program (MRP) ügyében minél hamarabbi megállapodást szeretnének elérni. Ugyanezen a napon a többi vasúti szakszervezet (a Mérnökök és technikusok Szabad Szakszervezet, a Mozdonyvezetők Szakszervezete és a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete) is közös levelet fogalmazott. Ebben azt írták, hogy a MÁV áruszállítási üzletágának kiszervezéséről készített, a reprezentatív vasúti szakszervezetekkel kötendő megállapodás tervezete is utal az MRP lehetőségére.

Eddig tehát úgy tűnik, Gaskó István valóban jól emlékszik, és legalább szóban elhangozhatott valamilyen ígéret.

Az erről szóló megállapodást – kisebb módosításokkal – végül 2005. december 13-án írták alá. Ebben a dokumentumban azonban már az szerepel, hogy „a MÁV ZRT. a MÁV Cargo Zrt.-nél – a tulajdonos előzetes nyilatkozata, illetve a tulajdonos ilyen irányú döntése alapján – biztosítja a munkavállalók tulajdonrész-szerzését.” Ezt aláírta mind az öt reprezentatív szakszervezet, így a VDSZSZ is. (A szervezetet Gaskó helyettese, Bárány Balázs képviselte az aláíráson.)

Az állam és a Volán-társaságok malmára hajtják a vizet

Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke a VDSZSZ jelenlegi munkabeszüntetésével kapcsolatban azt mondta, hogy az a korábbi, sikeres sztrájkok eredményét veszélyezteti. A MÁV ugyanis most a Volán-társaságokkal fuvaroztatja az utazni kívánókat – ez pedig épp az, amit a mellékvonalak bezárása kapcsán a kormány elérni szeretett volna, míg a szakszervezetek épp emiatt szüntették be tavaly év végén a munkát egy rövid időre. Simon szerint a mostani sztrájk a tavalyi munkabeszüntetés utáni kevéske eredményt is veszélybe sodorja.

A legnagyobb taglétszámú, egészen pontosan 25 554 vasutast képviselő VSZ elnöke szerint még nincs is bevétel a MÁV-Cargo eladásából, a szerződést ugyanis még nem hagyta jóvá a Gazdasági Versenyhivatal. Ha a GVH elgáncsolja a szerződéstervet, akkor – Simon szavaival élve – „sztrájkoltunk egy jót, de nem értünk el eredményt”.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
400 új munkahely jön létre Budapesten – kimagasló fizetés és nemzetközi fejlődési lehetőség

Négyszáz új, magas képzettséget igénylő munkahelyet teremtve Budapesten hozza létre legnagyobb európai uniós és egyben az első térségbeli... Teljes cikk

NAV: tovább emelkedik az alanyi adómentesség határa

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg szomszédunkban a Bosch

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk