Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 8 éve

Kegyetlen ilyen hőségben a szabadban dolgozni

A nagy melegre való tekintettel a munkaügyi hivatal megelőző intézkedések megtételére szólítja fel a munkaadókat, különösen a szabadban dolgozók esetében. Árnyék, víz, extra pihenőidő - ez kell ilyen melegben.

images

A Nemzeti Munkaügyi Hivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Igazgatósága tájékoztatása szerint a munkaügyi szakigazgatási szervek fokozottan ellenőrzik majd a szükséges óvintézkedések betartását.

A munkavállalók igénye szerinti mennyiségben kell a folyadékot pótolni, és 14-16 fokos hőmérsékletű ivóvizet kell biztosítani. Ösztönözni kell a dolgozókat arra, hogy sok vizet igyanak, és kerüljék az alkohol, a kávé, a tea és a koffeintartalmú üdítőitalok fogyasztását.

Azt ajánlják, hogy munkaszervezéssel biztosítsák a rendszeres pihenőidő beiktatását. A pihenőidőt lehetőleg a környezethez képest hűvösebb, árnyékos, megfelelő ülőalkalmatossággal ellátott helyen töltsék el a dolgozók.

Ahol lehetséges, a szabadtéri munkaterületet sátorral, ponyvával kell árnyékolni. A fém- vagy üvegfelületekről visszaverődő sugárzást a lehetőségekhez képest ki kell iktatni. A tűző napon felmelegedett tárgyak, munkaeszközök érintéséből adódó balesetveszélyes helyzetek megelőzésére is gondolni kell.

A felhívás szerint a hőség első napjaiban hosszabb munkaközi szüneteket kell beiktatni. A szabadtéri munkavégzés esetén a munkát úgy kell megszervezni, hogy a dolgozók felváltva, rövidebb ideig tartózkodjanak a tűző napon, illetve a kritikus napszakban (11-15 óra között) lehetőség szerint hűvösebb, árnyékos munkahelyen folyjon a munka.

Azokon a zárttéri munkahelyeken, ahol nincs megfelelő klíma, óránként legalább 5-10 perces pihenőidőt kell beiktatni és védőitalt adni.

Az illékony veszélyes anyagokkal, például szerves oldószerekkel végzett tevékenységnél a munkavédelmi szabályokat fokozottan be kell tartani.

Az elsősegélynyújtásra kijelölt dolgozókat fel kell készíteni arra is, hogy felismerjék és kezelni tudják a hőség okozta túlzott igénybevétel, a hőguta tüneteit.
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Elhunyt Csíkszentmihályi Mihály, a flow elmélet atyja

Nyolcvanhét éves korában, szerdán elhunyt Csíkszentmihályi Mihály magyar-amerikai Széchenyi-díjas és Prima Primissima díjas pszichológus, az MTA... Teljes cikk

Putyin egyhetes munkaszünetet rendelt el, akkora a járvány Oroszországban

Vlagyimir Putyin orosz elnök szerdán elrendelte, hogy a Covid-19-járványhelyzet romlása miatt október 30. és november 7. között munkaszünetet... Teljes cikk

Kocsmarazziába kezdett a NAV

A NAV ellenőrei többek között azt is vizsgálják, hogy a vállalkozók bejelentették-e alkalmazottaikat. Teljes cikk