Megjelent: 7 éve

Képességfejlesztés pozitív tanári megerősítéssel - az oktatáskutatók szerint a PDSZ-elnök nem érti

Az otatáskutatók cáfolták a sajtóban megjelent hírt, miszerint nem lesz feleltetés a szakiskolákban. Szerintük a PDSZ-elnök nem érti szakiskolai pogram fejlesztése mögötti pedagógiai filozófiát, amely szerint a képzés legfőbb célja a szakiskolai tanulók tanulási képességeinek fejlesztése pozitív tanári megerősítések által.

A tanulói teljesítmények évközi értékelése kötelező, ez alól a szakiskolai képzés sem kivétel. A szakiskolai kerettanterv-tervezet nem tartalmaz az értékelésre vonatkozóan olyan javaslatot, amely a feleltetést, a dolgozatírást elveti - reagált az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) a napokban megjelent hírekre.

A sajtóban minden erre vonatkozó állítás súlyos tévedésen alapul. A szakiskolában a hagyományos számonkérés elmaradását tényként közlő cikkek szerzői írásuk forrásanyagaként nem a szakiskolai kerettanterv-tervezetet, hanem az OFI munkatársai által 2012 júniusában szervezett szakmai előadássorozatának prezentációs- és vitaanyagát használták.

Ebben az anyagban az OFI arra tesz javaslatot, hogy a hagyományos értékelés során megszerezhető "jegyek" mellett -– az egyéni fejlődést is figyelemmel kísérő és díjazó -– fejlesztő értékelés alapján határozzák meg a szakiskolákban a tanulók eredményeit.

Az OFI arra biztatja a szakiskolák pedagógusait, hogy a diákokat a tanórák során számtalan helyzetben (és módszerrel) próbálják meg értékelni, mert a folyamatos értékelés (és a sokrétű módszertani megoldások) által a tanulók rejtett(ebb) képességei is felszínre kerülhetnek (pl. kommunikációs és szociális kompetenciák, team-munkában való részvétel).

A szakiskolai kerettantervek célul tűzik ki, hogy az egyes tantárgyi tartalmak elsajátításán keresztül valósuljon meg a közösség fejlesztése, amely nemcsak a szakiskola munka eredményességének javulást hozza magával, hanem közvetve és közvetlenül is hat(hat) a társadalmi felzárkóztatás eredményességére és társadalmi összetartozás érzésének erősödésére.

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet rendkívül sajnálatosnak tartja, hogy a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke véleményük szerint nem értette meg a szakiskolai közismereti program fejlesztése mögött meghúzódó pedagógiai filozófiát, amely szerint a képzés legfőbb célja a szakiskolai tanulók tanulási képességeinek fejlesztése pozitív tanári megerősítések által. Ezzel nem segítette elő és nem támogatta a szakiskolai tanulók és pedagógusok támogatására irányuló szakmai fejlesztési szándékokat.

Edupress.hu
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter