Kevés a matróz és akadozik a hajóvezető utánpótlás
Matrózhiány miatt nem jár a tököli komp. A Népszava szerint nem egyedi esetről van szó, ebben a szakmában is nagy feszültséget okot külföldi bérek elszívó hatása.
„Matrózhiány miatt a komp nem üzemel június 23-tól” - ez a felirat fogadja azokat, akik Százhalombattán vagy Tökölön akarják igénybe venni a dunai kompot. A százhalombattai komp új tulajdonosa a Népszavának azt nyilatkozta, hogy várhatóan a hónap végén újra menetrendszerűen járni fog a hajó.
A lap több vízijárművet üzemeltető céget is megkeresett, akik arról számoltak be, hogy nemcsak a matróz kevés, de a hajóvezető utánpótlás is akadozik. A cikk szerint a Balatoni Hajózási (Bahart) Zrt. számára problémát jelent, hogy megfelelő alkalmazottakat találjanak a nyári idényre. A cég sajtóreferense szerint kevesen választják hivatásként a hajózást, és sokan hamar elhagyják a pályát, ráadásul kevés helyen folyik szakmai képzés.
Horváth Imre hajózási mérnök azt mondta, hazánkban a matrózok bére 150-200 ezer forint, nyugaton viszont 450-550 ezer forintnyi eurót keres a hajók segéd- és betanított munkásnak minősülő személyzete. A hajóvezetők bére 350-450 ezer forint körül mozog, külföldön pedig akár több mint egymillió forintot is megkereshetnek megfelelő vonalismerettel és nyelvtudással. Egy matróztanfolyamokat szervező cég munkatársa a Népszavának azt mondta, a hazai vízijárművek folyamatosan munkaerőgondokkal küszködnek majd, amíg a matrózok és hajóvezetők itthoni bére nem közelíti meg a határon túl dolgozók keresetét.
Népszava
fotó: Pixabay
A lap több vízijárművet üzemeltető céget is megkeresett, akik arról számoltak be, hogy nemcsak a matróz kevés, de a hajóvezető utánpótlás is akadozik. A cikk szerint a Balatoni Hajózási (Bahart) Zrt. számára problémát jelent, hogy megfelelő alkalmazottakat találjanak a nyári idényre. A cég sajtóreferense szerint kevesen választják hivatásként a hajózást, és sokan hamar elhagyják a pályát, ráadásul kevés helyen folyik szakmai képzés.
Horváth Imre hajózási mérnök azt mondta, hazánkban a matrózok bére 150-200 ezer forint, nyugaton viszont 450-550 ezer forintnyi eurót keres a hajók segéd- és betanított munkásnak minősülő személyzete. A hajóvezetők bére 350-450 ezer forint körül mozog, külföldön pedig akár több mint egymillió forintot is megkereshetnek megfelelő vonalismerettel és nyelvtudással. Egy matróztanfolyamokat szervező cég munkatársa a Népszavának azt mondta, a hazai vízijárművek folyamatosan munkaerőgondokkal küszködnek majd, amíg a matrózok és hajóvezetők itthoni bére nem közelíti meg a határon túl dolgozók keresetét.
Népszava
fotó: Pixabay
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Az e-mail és az ingázás halála? - erre számít alfa generáció a munka világában
Egy új kutatás szerint az alfa generáció gyökeres változásokat vár a munka világában a szülei generációjához képest – a napi ingázás és az... Teljes cikk
Eddig lehet jelentkezni az országos szakmai versenyekre
November 27-ig jelentkezhetnek a fiatalok a 2025/2026-os tanév Szakma Kiváló Tanulója Versenyére (SZKTV) és az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyre... Teljes cikk
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Természetközeli, meghitt búcsúztatás 7 hónapja
- Januártól új vezérigazgató a DDC élén 3 éve
- Altorjai Anita a Duna Médiaszolgáltató új vezérigazgatója 3 éve
- Paks 2: Elkezdődött a leendő munkásszállók berendezése 5 éve
- Inkább nyugaton dolgoznak a magyar hajóvezetők 6 éve
- Ma búcsúztatják a Hableány kapitányát és matrózát 6 éve
- Folytatódik a mentési munka, hogy felhozzák a Hableány roncsait 6 éve
- 2-3 perc várakozáson múlt a Hableány utasainak élete 6 éve
- Részvétét fejezte ki a Viking hajót üzemeltető cég elnöke 6 éve
- Meghallgatták a Hableány turistahajó cégvezetését 6 éve
- Gyakorlat teszi a mestert! A munka alapú képzés a szakképzés jövője 7 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?