Kevés a matróz és akadozik a hajóvezető utánpótlás
Matrózhiány miatt nem jár a tököli komp. A Népszava szerint nem egyedi esetről van szó, ebben a szakmában is nagy feszültséget okot külföldi bérek elszívó hatása.
„Matrózhiány miatt a komp nem üzemel június 23-tól” - ez a felirat fogadja azokat, akik Százhalombattán vagy Tökölön akarják igénybe venni a dunai kompot. A százhalombattai komp új tulajdonosa a Népszavának azt nyilatkozta, hogy várhatóan a hónap végén újra menetrendszerűen járni fog a hajó.
A lap több vízijárművet üzemeltető céget is megkeresett, akik arról számoltak be, hogy nemcsak a matróz kevés, de a hajóvezető utánpótlás is akadozik. A cikk szerint a Balatoni Hajózási (Bahart) Zrt. számára problémát jelent, hogy megfelelő alkalmazottakat találjanak a nyári idényre. A cég sajtóreferense szerint kevesen választják hivatásként a hajózást, és sokan hamar elhagyják a pályát, ráadásul kevés helyen folyik szakmai képzés.
Horváth Imre hajózási mérnök azt mondta, hazánkban a matrózok bére 150-200 ezer forint, nyugaton viszont 450-550 ezer forintnyi eurót keres a hajók segéd- és betanított munkásnak minősülő személyzete. A hajóvezetők bére 350-450 ezer forint körül mozog, külföldön pedig akár több mint egymillió forintot is megkereshetnek megfelelő vonalismerettel és nyelvtudással. Egy matróztanfolyamokat szervező cég munkatársa a Népszavának azt mondta, a hazai vízijárművek folyamatosan munkaerőgondokkal küszködnek majd, amíg a matrózok és hajóvezetők itthoni bére nem közelíti meg a határon túl dolgozók keresetét.
Népszava
fotó: Pixabay
A lap több vízijárművet üzemeltető céget is megkeresett, akik arról számoltak be, hogy nemcsak a matróz kevés, de a hajóvezető utánpótlás is akadozik. A cikk szerint a Balatoni Hajózási (Bahart) Zrt. számára problémát jelent, hogy megfelelő alkalmazottakat találjanak a nyári idényre. A cég sajtóreferense szerint kevesen választják hivatásként a hajózást, és sokan hamar elhagyják a pályát, ráadásul kevés helyen folyik szakmai képzés.
Horváth Imre hajózási mérnök azt mondta, hazánkban a matrózok bére 150-200 ezer forint, nyugaton viszont 450-550 ezer forintnyi eurót keres a hajók segéd- és betanított munkásnak minősülő személyzete. A hajóvezetők bére 350-450 ezer forint körül mozog, külföldön pedig akár több mint egymillió forintot is megkereshetnek megfelelő vonalismerettel és nyelvtudással. Egy matróztanfolyamokat szervező cég munkatársa a Népszavának azt mondta, a hazai vízijárművek folyamatosan munkaerőgondokkal küszködnek majd, amíg a matrózok és hajóvezetők itthoni bére nem közelíti meg a határon túl dolgozók keresetét.
Népszava
fotó: Pixabay
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
További cikkek
Indul a NAV gazdaságfehérítő eljárása, így lépnek fel a bliccelőkkel szemben
100 ezer forint mulasztási bírságra számíthat, aki nem rendezi munkavállalói jogviszonyát. Teljes cikk
Ezeken a helyszíneken ellenőriz a NAV július elején
A NAV több vármegyében is ellenőrzi a strandokat. Többek között az alkalmazottak bejelentését is vizsgálják majd. Teljes cikk
Dupla béremelés jön – tízezreknek nő a fizetése a közigazgatásban
Dupla béremelést kapnak a kormánytisztviselők: szeptembertől és januártól összesen 30 százalékkal nőhet a fizetésük – jelentette be Navracsics... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Paks 2: Elkezdődött a leendő munkásszállók berendezése 4 éve
- Inkább nyugaton dolgoznak a magyar hajóvezetők 6 éve
- Ma búcsúztatják a Hableány kapitányát és matrózát 6 éve
- Folytatódik a mentési munka, hogy felhozzák a Hableány roncsait 6 éve
- 2-3 perc várakozáson múlt a Hableány utasainak élete 6 éve
- Részvétét fejezte ki a Viking hajót üzemeltető cég elnöke 6 éve
- Meghallgatták a Hableány turistahajó cégvezetését 6 éve
- Gyakorlat teszi a mestert! A munka alapú képzés a szakképzés jövője 7 éve
- Fürjes Balázs lehet az új Közmunkatanács elnöke? 7 éve
- Meghalt egy magyar munkás Komáromnál 7 éve
- A Duna Aréna építésének reklámfilmje hemzseg a munkavédelmi bakiktól 8 éve