Kivándorolt románokkal építenék az észak-erdélyi autópályát
Az észak-erdélyi autópályát építő Bechtel cég az idén 500-1500 munkást készül alkalmazni, ezek egy része jelenleg külföldön dolgozó román lenne.
Ehhez 500-1500 munkást kíván alkalmazni, köztük olyanokat, akik külföldön - elsősorban Olaszországban - vállaltak munkát. A Bechtel maga is fontolgatja, hogy részt vegyen a román munkaügyi minisztérium által február 23-án Rómában rendezendő munkaerőbörzén. A Ziarul Financiar című román pénzügyi-üzleti napilap értesülései szerint a cég akár 500 eurót meghaladó havi bért is kész fizetni a külföldről érkező román alkalmazottaknak, szakképzettségüktől függően.
Az autópályák és országutak kezelésével és építésével megbízott állami vállalat (CNADNR) és a román munkaügyi minisztérium azt kérte a Bechteltől, hogy az idén fejezze be a Tordatúr és Járarákos (a 17-es és a 42-es kilométerkő) közötti útvonal építését. Az amerikai cég ugyanakkor jelezte: továbbra is akadályozza az építés folytatását, hogy több helyen késik a földek kisajátítása, nem fejezték még be a jövendő pálya nyomvonalán zajló régészeti ásatásokat. A CNADNR ugyanakkor még nem helyezte át a villany-, gáz- és vízvezetékeket azokról a lakott területekről, amelyek ugyancsak a sztráda vonalán vannak. Ez különösen a 0 és a 10-es kilométerkő - Aranyosgyéres és Torda - közé eső lakott területen jelent problémát, ahol a földek 75 százalékát meg nem sajátították ki.
Bogdan Sgarcitu, az amerikai cég kommunikációs igazgatója a lapnak elmondta: 2010-ig át kell adniuk az Aranyosgyéres és Gyalu közötti szakaszt, 2011-ig pedig el kell készülnie a Nádasszentmihály és Berettyószéplak közötti szakasznak. Az autósztráda teljes megépítésének a határideje 2013.
A Bors és Brassó között haladó, 415 kilométer hosszú autópálya megépítése az eredeti szerződés szerint 2,2 milliárd euró, de utóbb kiderült, hogy a végösszeg meghaladja majd az 5 milliárd eurót. Ennek legfőbb oka, hogy korábban alulbecsülték a költségeket, emellett nem voltak tekintettel az erdélyi domborzat sajátosságaira sem, ami miatt az autópálya nyomvonalán számos viaduktot kell építeni.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Az Európai Unió Tanácsa jogszabály-módosítást hagyott jóvá pénteken a nem uniós állampolgárságok számára kiadható munkavállalási és... Teljes cikk
A legfrissebb adatok alapján a szakértők szerint elmondható, hogy az Egyesült Államok munkaerőpiaca még mindig viszonylag feszes. Teljes cikk
A dolgozók csak kevesebb mint fele kapott fizetett szabadságot a gyógyulás ideje alatt - derül ki egy friss felmérésből. Teljes cikk
- Autópálya-matrica vásárlás előtt állsz? Ezek a legfontosabb tudnivalók! 4 éve
- Három kérdés, három válasz az autópálya-matricákról 4 éve
- A különnyugdíjak eltörléséről is szavaznak Romániában 4 éve
- Pihenőnappá nyilvánította a román kormány december 27-ét és január 3-át 4 éve
- Jókora mértékben nőttek a keresetek Erdélyben 5 éve
- Hosszú hétvége lesz Romániában 5 éve
- A sepsiszentgyörgyi románok jobban keresnek a magyaroknál, mégis elvándorolnának 5 éve
- 12 autópályarendőrnek meghosszabbították a letartóztatását 5 éve
- Kárt okozott egy férfi a győri munkásszállón 5 éve
- Több autópálya-rendőrt vettek őrizetbe korrupció miatt 5 éve
- Olcsóbb a magyar munkaerő, mint a román 5 éve