Megjelent: 11 éve

Közösségi iroda - az egyéni vállalkozó legmodernebb munkatere

Vállalkozásunk életben tartásához és karrierünk kiépítéséhez rengeteg kapcsolati tőkére van szükségünk, amelyeket lakásunk négy fala között igen nehéz kialakítani. Az úgynevezett coworking, azaz közösségi irodák minden szempontból tökéletes munkahelyszínt jelentenek az egyéni vállalkozóknak.

Az önmegvalósítás, karrierépítés és a kreativitás kibontakoztatása nagy szerepet játszanak a modern, tudatos ember életében. Mentális egészségünk egyik meghatározó alappillére, ha megtaláljuk azt a munkát, amelyben teljes valónkban kiteljesedhetünk. Pszichológusok szerint ennek oka, hogy mindenkiben élénken él az úgynevezett produktivitás utáni vágy, valamint, hogy munkánk révén mi is bekapcsolódhassunk a társadalmi létbe.

Ennek egyik, manapság egyre jobban elterjedt módja egy önálló "vállalkozás" beindítása, amely megadja számunkra a kellő függetlenséget és szellemi szabadságot, így kibontakoztathatjuk saját képességeinket és tudásunkat.
Jelen esetben a vállalkozások közé soroljuk a szabadúszó karrierépítőket is, mivel a versenypiacon ilyen formában megmaradni csak az az ember tud, aki szakmailag kiemelkedő eredményeket képes felmutatni, illetve magas szinten tudja tartani szakmai tudását. Ez talán még nagyobb kihívás egy hagyományos vállalkozás működtetésénél.

Vállalkozásunk életben tartásához és karrierünk kiépítéséhez azonban rengeteg kapcsolati tőkére van szükségünk, amelyeket lakásunk négy fala között igen nehéz kialakítani, ám a közösségi irodák révén egy olyan vállalkozókból álló kisközösség alakul ki, melynek tagjai kapcsolatokkal, tanácsokkal és kollektív problémamegoldással tudják segíteni egymás munkáját. A coworking irodákban dolgozók között találhatók grafikusok, reklámszakemberek, jogászok, adótanácsadók, HR szakértők, könyvelők, művészek és sok más terület képviselői is, akiknek tanácsért elég csak a másik asztalhoz átmenniük.

A közösségi irodák hatékonyságát a Klementz nővérek mellett - közösségi munkavégzést hazánkban meghonosító testvérpár, akik az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat is megkapták kitartó munkájuk eredményeként - több nemzetközi kutatás is alátámasztja. A "Coworking Global Survey" 2010-es felmérés eredményei szerint a vállalkozók 85 százaléka sokkal motiváltabbnak érzi magát, amióta coworking irodába költöztette vállalkozását. E felmérés 24 ország 661 dolgozójának megkérdezésével készült. A megkérdezettek több mint a fele jobban be tudja osztani idejét és a napi munkamennyiségét, ami által több időt tud fordítani családjára, a munka utáni kikapcsolódásra és önmagára is.

A "Enterprise Globale" és a "Tech4i2" által közzétett európai kutatás alapján a megkérdezett vállalkozók 87 százaléka állította, hogy újonnan született projektjeik a coworking irodában megismert vállalkozókkal való együttműködés miatt voltak sikeresek.
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter